Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...
Posts tonen met het label Huwelijk. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Huwelijk. Alle posts tonen

zondag 3 februari 2019

2e Reminder MHH-challenge 6 - Nieuw Begin!

goede morgen allemaal!

Wat vliegt de tijd toch, vinden jullie ook niet?
De weken vliegen voorbij. 
Inmiddels is het  alweer 3 feburari en dus tijd voor de 2e reminder van de lopende challenge Nieuw Begin.

Vandaag wil ik jullie de GDT-bijdrage van Colinda laten zien.
Colinda heeft een schitterende babykaart gemaakt:
Zoals we van Colinda gewend zijn, heeft ze de stempel afgedrukt op kraftkarton en weer prachtig ingekleurd met kleurpotloden; een techniek die zij als geen ander geweldig goed beheerst. 
Colinda super bedankt voor deze schitterende GDT-bijdrage.

Zelf ben ik deze week helemaal niet aan knutselen toegekomen, dus moeten jullie het met een 'oudje' doen. Het is een trouwkaart die ik jaren geleden gemaakt heb voor een collega van manlief.
De digi is van Karen's Doodles 'Here comes the Bride' en het DP 'Wedding' is van Kars..... volgens mij bestaan beiden inmiddels niet meer...

De challenge loopt tot en met 15 februari 23.55 uur en jullie kunnen je inzending HIER linken.
Ik ben heel benieuwd naar jullie inzendingen.
Heel veel succes.

zaterdag 10 november 2018

3e Reminder MHH-challenge 3 - verliefd-verloofd-getrouwd

Goede morgen allemaal!

Vandaag de 3e en laatste reminder voor de verliefd-verloofd-getrouwd challenge.
Deze keer heb ik 3 creaties/kaarten voor jullie.
De eerste kaart heb ik een aantal jaren geleden gemaakt voor de bruiloft van een oud-buurmeisje.
Het bruidspaar en het hart zijn bestanden uit de Silhouette Online Store en heb ik gesneden met mijn oude Silhouette.

De volgende kaart heb ik onlangs voor de trouwdag van mijn oudste broer en schoonzus gemaakt en is ook weer gemaakt met behulp van mijn wondermachine zoals Irene altijd zegt :).
Deze kaart wil ik laten meedoen aan de 4e challenge bij Carlin's Kaartenparadijs. Daar wordt een jubileumkaart gevraagd met hartjes.....

En als laatste laat ik jullie de giftbox van de bruiloft (2014) van Leonie&Sebastiaan zien. Hier is de Silhouette níet aan te pas gekomen. De dozen zijn schoenendozen en heb ik bekleed met 'plakplastic' voor kasten. De bloemen zijn gekochte rozen en de blaadjes en hoekstansen zijn van Marianne Design. De kleuren heb ik afgestemd op de kleuren van de uitnodigingskaarten.
Meer over de bruiloft vind je HIER.

Jullie hebben nog ruim 5 dagen de tijd om jullie verliefd-verloofd-getrouwd kaart in te zenden en dat kan HIER of onder de tab Mijn Hobbyhonk Challenges.
Het aantal inzendingen blijft deze keer achter bij de 2 eerdere challenges; wellicht zijn we te druk met onze kerstkaarten ;) ?!?
Ik hoop dat er nog een aantal inzendingen bij komen, dan kan ik de 2e prijs er ook uit doen. Maar niet getreurd; de stempel/stans set gaat er sowieso uit..... want ik doe níet aan een minimum aantal inzendingen :).

Rest mij jullie een heel fijn weekeinde te wensen en graag tot een volgende keer.

zaterdag 27 oktober 2018

1e Reminder MHH-challenge 3 - verliefd-verloofd-getrouwd

goede morgen allemaal!

Vandaag is het weer tijd voor een reminder en deze keer heb ik de GDT-bijdrages van Karin en Nancy voor jullie.

Winnaar Karin heeft een 'getrouwd' kaart gemaakt. 
Welke materialen ze gebruikt heeft, kunnen jullie HIER vinden.

Topper Nancy heeft een huwelijkskaart gemaakt en de uitleg hiervan kunnen jullie HIER vinden.

De inzending hoeft niet een kaart te zijn.
Het mag ook een cadeauverpakking of een cadeau zijn.
Als het maar betrekking heeft op
'verliefd-verloofd-getrouwd'.

Ter inspiratie heb ik voor jullie nogmaals het mini-album dat ik vorig jaar maakte voor het huwelijk van de dochter van mijn jongste broer.
Een uitgebreide beschrijving kunnen jullie HIER vinden.

Ik ben heel benieuwd naar jullie creaties.
Inzenden kan nog tot en met 15 november 23.55 uur.
Jullie inzendingen kunnen HIER gelinkt worden.
Heel veel succes!

maandag 13 november 2017

Trouwalbum(pje)

Goede avond allemaal!

Afgelopen zomer is de dochter van mijn jongste broer getrouwd en Michelle kwam op het idee om iets te maken met de trouwfoto van de opa's en oma's, van mijn broer en schoonzus en het a.s. bruidspaar. 
Na wat brainstormen was ze eruit.... het moest een klein album worden..... en de uitvoering zou moeders doen :). 
Dus op een hete zomeravond werd een begin gemaakt met het album en werd de Cameo weer aangeslingerd. 
Het mapje, album en het 'designpapier' zijn met de Cameo gemaakt.
Daarnaast heb ik stansen van Crealies, My Favorite Things en Taylored Expressions gebruikt.
Het bruidspaar heeft in hun nieuwe woning veel lichtgroen, wit en zwart.
Deze kleuren heb ik in het album verwerkt. De uitnodiging was op kraftpapier gedrukt en gericht aan mr. & mrs. Hollander. Deze stijl heb ik aangehouden voor het album.
Dit is 'm geworden.
Het album heb ik 'verpakt' in een doosje.
De voor- en achterkant
Mijn ouders.... de opa en oma van de bruid van vaderskant
Helaas zijn beiden overleden
De opa en oma van de bruid van moederskant
Beiden waren aanwezig op de bruiloft
Mijn broer en schoonzus..... ouders van de bruid
Hier is inmiddels de trouwfoto van het bruidspaar geplaatst
In de enveloppe links zat ons cadeau (in Twente wordt vaak geld gegeven)
Op het lichtgroene label rechts had ik onze gelukwensen geschreven

Het album viel zeer in de smaak bij het bruidspaar en de (groot)ouders)..... en daar doen we het voor; toch?!?

Zoals altijd had ik dus weer veel te veel pijltjes-randjes-cirkels-vierkantjes-sterretjes enz enz gestanst en deze had ik in een doosje gelegd. 
Met deze 'restanten' heb ik afgelopen weken nog een flink aantal kaarten kunnen maken. 
Deze zal ik eerdaags laten zien.

Challenges:

Graag tot een volgende blogpost.

maandag 22 september 2014

Kleine meisjes worden groot....

Hallo allemaal...
dit keer laat ik jullie geen kaart zien, maar een uitnodiging voor een bruiloft.... nee niet zo maar een bruiloft.
'Onze' Leonie is in het huwelijksbootje gestapt met 'haar' Sebastiaan en ik mocht de uitnodigingen voor hun bruiloft maken. Het is een zeer kleinschalige bruiloft geworden, dus zoveel uitnodigingen hoefde ik niet te maken.
Zij hadden bepaalde ideeën in hun hoofd en ik heb gekeken of ik deze kon realiseren. Met hulp van mijn grote vriend Cameo is héél veel te realiseren en dit is het geworden.

De liefdesboom is opgebouwd uit 6 verschillende kleuren bomen; allemaal met hartjes cq. blaadjes op verschillende plekken én uiteraard een kale boom, zodat je onderstaand effect krijgt (2e foto).


Het uitnodigingslabel zag er globaal zo uit (ik heb alleen persoonlijke gegevens verwijderd).
Het label heb ik weer met het print&cut systeem van de Cameo gemaakt. De kleine afbeeldingen naast de verschillende tijden zijn allemaal digital designs uit de Silhouette Online Store, evenals de enveloppe en de telefoon.

Ook mocht ik de 'gift box' voor hun maken. Dit heb ik in de kleuren van de uitnodiging gedaan.
Als tastbare herinnering aan hun trouwdag hebben we het bruidspaar 2 mokken en een setje van 4 onderzetters gegeven met daarop de bomen en de houten 'wegwijzer' van de uitnodiging. Ik heb alleen de tekst 'wij gaan trouwen' veranderd in 'getrouwd' (uiteraard in de software van de Cameo); dat is het voordeel als je de uitnodigingen zelf maakt.... je kunt er dan ook wijzigingen in aanbrengen *grijns*.
De mokken en de onderzetters zijn gemaakt door Margret van Kreatief Enter. Nogmaals super bedankt Margret!

Hieronder een kleine impressie van de bruiloft
En of dit allemaal nog niet mooi genoeg is...... de jonggehuwden worden over een kleine 5 maand mamma en pappa.... dat dus inhoudt dat Martin en ik opa en oma worden😍.



vrijdag 7 juni 2013

Ja, ik wil...

Daar ben ik nog een keer weer....
(scroll voor het eerste blogbericht van vandaag naar beneden)

Vandaag trouwt een jeugdvriendinnetje van onze oudste dochter. 
Omdat ik dit niet geheel ongemerkt voorbij wilde laten gaan, ben ik afgelopen week iedere 'vrije' minuut even mijn hobbyhonk ingedoken en heb onderstaande kaart in elkaar geknutseld...
De snijfiles komen allebei uit de Silhouette Online Store. Het DP is uit een paperpad van Kars 'Wedding'.
Met deze kaart wil ik op de valreep nog meedoen aan de challenge bij Dutch Card Lovers. Daar vragen ze dit keer een huwelijkskaart.... 

Dat was het weer voor vandaag....
Bedankt voor jullie bezoekje en leuke reacties telkens weer en graag tot een volgend blogbericht.
Allemaal een hele fijne dag verder en geniet van het mooie weer!

maandag 3 september 2012

Trouwkaart...

Vrijdag 31 augustus was het dan eindelijk zover..... de trouwdag van Jolanda en Andy.
Ondanks het feit dat kaarten maken er op het moment een beetje bij in schiet, vond ik toch nog tijd om een CAS-kaart voor het bruidspaar te maken.


De stempel is een digi van DigiScrap en heb ik 2x uitgeprint. Een keer op lila en een keer op paars. Uit de paarse print heb ik de rozen en de kleine strik geknipt en op de lila print geplakt (soort van paperpiecing). Vervolgens het geheel uitgeknipt en de randen bewerkt met paarse inkt. Op een vierkante kaart heb ik een kader geëmbost en de print er verhoogd opgeplakt.

Dat was het voorlopig weer even. Graag wil ik jullie heel erg bedanken voor de lieve reacties op mijn vorige blogbericht. Het gaat inmiddels gelukkig wat beter met Martin.... wie weet kom ik weer wat meer aan freubelen toe....
Allemaal een hele fijne dag gewenst.
xxAngela.

vrijdag 8 juni 2012

Fabulous Friday Freebie (FFF)....

Het is weer FFF dag bij de Sassy Studio Designs Group op PaperCraftPlanet... deze week is de freebie Jenny the June Bride Honey. De twee wekelijkse challenge die er aan verbonden is, is dit keer 'Tie the Knot'.... wat zoveel wil zeggen; gebruik lint/touw op je creatie met een knoop/strik er in. Ik heb voor deze gelegenheid eens een boekkaart uitgeprobeerd..... achteraf had ik ander cardstock moeten gebruiken. Ik had geen vellen wit cardstock meer en heb 190 grams DCP papier gebruikt.... niet weer doen dus *lol*.
Today it's FFF day again at Sassy Studio Designs Group on PaperCraftPlanet.... this week the freebie is Jenny the June Bride Honey and the challenge is 'tie the knot' (first week). So use ribbon/twine on your creation with a knot/bow in it. For this occasion I made a book card...

Ik heb Jenny ingekleurd met PC914, maar dat is op de foto erg slecht te zien.
I've coloured Jenny with PC914, but it is hardly to see on the picture.

Gebruikte materialen/Recipe:
digi/image: SSD Jenny the June Bride
kleurmedium/colourmedium: Prisma Premier 
designpaper: Kars Paperpad Wedding
pons/punch: Martha Stewart Layered Arches
stansen/dies: *Nellie Snellen Floral Punch 1 
*Cheery Lynn Heart to Heart Doily Set
roosjes/roses: Scrapparadise
De tags en de hoeken in de binnenkant van de boekkaart heb ik gesneden met de Silhouette.
The tags and the corners on the inside of the book card are made with the Silhouette.

Neem een kijkje op PCP en download de freebie (attachment onder de DT kaarten); dit kan slechts 24 uur en dan is ie voorgoed verdwenen. Als je er dan toch bent, kijk ook even wat de anders SSD dames gemaakt hebben met 'Jenny'.
Hop over to PCP and grab the freebie while you can.... it's only available for 24 hours. While you are there, please take a look at the creations my Sassy Sisters made with 'Jenny'.

Voorlopig was het dit weer..... bedankt voor jullie bezoekje en leuke reacties op mijn 'snotterdoosje'. De uitslag zal d.m.v. lootjes trekken gebeuren, omdat ik nu al geen keuze kan maken uit de reacties.... en we hebben nog een dikke week te gaan.
That's all for now.... thanks for stopping by and the sweet comments on my 'farewell' box. I will pick the winner by random, because I can't choose.... and we have another week to go.
xxAngela

maandag 30 mei 2011

A day to celebrate...

Woensdag a.s. trouwt een collega van mijn wederhelft. Voor deze gelegenheid heb ik onderstaand kaartje gemaakt.


Deze digi van Karen's Doodles heb ik weer ingekleurd met Derwent Coloursoft. Om het nog feestelijker te maken heb ik het boeket, het kapje van de sluier, het lijfje en de rand van de jurk bewerkt met Stickles Diamond. Het vlinderdasje heb ik ook bewerkt met Stickles maar dan Black Diamond. Het designpapier dat ik gebruikt heb is van een paperpad van Kars Wedding. Had dit papier al heel lang in huis, maar nog nooit gebruikt.  Ik heb het papier met een Distresser van Tim Holz bewerkt, zodat het rafelig wordt; daarna ben ik er met chalk van Cat's Eye overheen gegaan.
De bloemetjes en de takjes zijn gestanst met een floralpunch van Nellie Snellen. De bloemetjes zijn ook weer bewerkt met Stickles Diamond. De tekst is een digi van Marit en ook daar zit de bling-bling op... (Als je op de foto klikt vergroot ie en zie je de bling-bling wat beter).
Het pareldraad, de plakparels, de roosjes en het lint komen uit mijn voorraadbak.

Het heeft even geduurd voordat ik weer een kaart kon posten; iedere keer kwam er wel weer wat tussen (menigeen zal dit herkennen denk ik...). 

Allemaal hartelijk dank voor jullie leuke reacties op mijn Magnoliakaart, een fijne dag gewenst en wellicht tot een volgende keer...
xxAngela