Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...
Posts tonen met het label DT Mirtillamente. Alle posts tonen
Posts tonen met het label DT Mirtillamente. Alle posts tonen

donderdag 16 april 2026

'Maleficent' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamente blog.
Dit keer heb ik gekozen voor Maleficent uit de serie Le Pine
Hier zit een verhaaltje aan vast.
Jullie kennen denk ik allemaal wel het sprookje Doornroosje. Daarin spreekt een boze heks een vloek uit over Doornroosje (Aurora) op de dag dat ze geboren is. Deze heks heet Maleficent en Walt Disney heeft naast de klassieker 'Sleeping Beauty' dit sprookje ook vanuit het perspectief van de boze heks Maleficent verfilmd. Geen animatiefilm, maar een 'gewone' film, waarin Maleficent gespeeld wordt door Angelina Jolie. 
Michelle en ik hebben in de kerstvakantie deze film gekeken en vonden het een schitterende film. 
Een leuk detail is dat in deze film Aurora (Doornroosje) wordt gespeeld door Angelina Jolie's dochter Vivienne. Ze was toen 5 jaar en kreeg de rol omdat zij het enige kind was dat niet bang was voor Jolie in haar Maleficent-make-up. Verschillende andere jonge kinderen deden auditie en wilden niet in de buurt van Jolie komen. 
Wat ik op zich best begrijpelijk vind als je deze foto ziet:
Evelin heeft Maleficent wel vriendelijker getekend vind ik 😊.
Naast Maleficent zijn er in de Le Pine serie nog meer sprookjesfiguren te vinden; Sneeuwwitje, Rapunzel, Alice in Wonderland, Bella, Assepoester, Jasmine (Aladin), Merida, Mulan en Tiana (de prinses en de kikker).
Ik heb Maleficent weer ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
Ik print de digi's nu uit op de meest zuinige stand van de inktafgifte en ik merk dat bij het doezelen de inkt niet meer vlekt.
Het designpapier is weer uit een oude paperpad van Basic Grey. 
De tekst is van LOTV en de fishtails links boven zijn gestanst met een stans van Crealies.
Meer heeft de kaart niet nodig vind ik.

Fijne dag allemaal en graag tot een volgende kaart.

woensdag 1 april 2026

'Nem-O' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Het is alweer de 1e van de maand en dat betekent weer een nieuwe challenge bij Mirtillamente.
Ik ben aan de slag gegaan met de digiset Nem-O uit de Crazy Paws collectie en heb er 2 kaarten mee gemaakt.
Ik heb de digi's ingekleurd met Polychromos kleurpotloden en vervolgens uitgeknipt en verhoogd op de kaarten geplakt. Het designpapier is een foto van water en deze heb ik 2x uitgeprint.
De tekst is van Lili Of The Valley. Naast een paar enameldots hebben de kaarten niet veel meer nodig vind ik.
De challenge bij Mirtillamente is zeer toegankelijk. Alles mag namelijk..... in de breedste zin van het woord. De challenge duurt tot en met 26 april dus doe gezellig mee 😉.

Challenges: 

Vanmiddag zou ik naar GerJanne voor een kletseldate met haar en Nelleke. Ik had me er echt op verheugd, maar helaas gooit een zware verkoudheid roet in het eten. Ik voel me niet ziek, maar ik wil niet het risico lopen dat ik één van hen aansteek.....
Vanavond komt Michelle voor een lang weekend. Morgen gaat ze een tuinset voor me ophalen in Rijssen. Deze had ze gevonden op Marktplaats. Er moet nog wel een lik verf overheen, maar als dat t.z.t gebeurd is, kunnen we weer heerlijk buiten eten deze zomer 😁.

Een fijne dag allemaal en graag tot een volgende kaart.

 

woensdag 18 maart 2026

'Galatea' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Gisteren mocht ik weer een blogpost te verzorgen op het Mirtillamente blog.
Ik heb gekozen voor de prachtige digi Galatea uit de serie Le Pine. Ze is te vinden in de vernieuwde Mirtillamente Craftshop
Het is een feestje om haar in te kleuren 🥰.
Ook nu heb ik weer mijn FaberCastell Polychromos kleurpotloden gebruikt.
Het designpapier is van Bo Bunny - Jazmyne. Galatea heb ik verhoogd op de kaart geplakt.
De tekst heb ik in de software van de Silhouette gemaakt. De enamel dots maken de kaart af.

In mijn blogpost van 7 maart schreef ik dat 'Mijn Hobbyhonk' die dag 15 jaar bestond en dat ik er het komende jaar wat aandacht aan zou geven.
Vandaag de eerste 'weggevertjes'. 
Voor de liefhebber heb ik uit de serie van het gebruikte designpapier 'Jazmyne' 3 pakketjes met elk 5 verschillende velletjes van 15x15 cm. Zou je dit designpapier graag ontvangen, kun je dit aangeven bij je reactie. Bij meer dan 3 gegadigden wordt er geloot 😊. 
Gedurende dit jaar wil ik vaker dit soort 'weggevertjes' doen, zodat mijn eindeloze voorraad van 'van-alles-en-nog-wat' gaat slinken. In het verleden heb ik een eigen challengeblog (MHH-challenges) gehad met hetzelfde doel, maar tijdens het ziekbed en het overlijden van Martin heb ik dit challengeblog on hold gezet. Om nu het challengeblog weer op te starten is me te veel werk, want zo'n blog in je eentje goed runnen, daar gaat best veel tijd in zitten. Winnaars van MHH-challenges weten dat ik best leuke prijsjes verstuur. Met deze 'weggevertjes' het komende jaar, probeer ik ook leuke prijsjes op te sturen 🥰.
Ik ben heel benieuwd of hier animo voor is 😉.
Graag vóór donderdag 26 maart reageren. 
Op vrijdag 27 maart maak ik bekend wie de pakketjes gewonnen heeft/hebben.


Een heel fijne dag allemaal en graag tot een volgende kaart.

zondag 1 maart 2026

'Teddy' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Het is alweer de 1e van de maand en dat betekent weer een nieuwe challenge bij Mirtillamente.
Ik ben aan de slag gegaan met de digi Teddy uit de Almost Cute collectie.
Ik blijf het een superleuke serie vinden. Deze digi's kleuren zo heerlijk weg 🥰. En je kunt er van allerlei kaarten mee maken.
Ik heb Teddy ingekleurd met Polychromos kleurpotloden en vervolgens met de hand uitgeknipt en verhoogd op de kaart geplakt. Het designpapier zijn restjes uit een aantal blokjes van BasicGrey. Deze zijn vaak onderling te combineren.
De tekst is van Lili Of The Valley. Het 'raamwerk' achter Teddy is van TatteredLace, de 2 kruisjes heb ik gemaakt uit het afval van het 'raamwerk' en de pijltjes komen uit een 'Blue Prints' Die-namicsset van MyFavoriteThings. Zowel van de pijltjes als de kruisjes heb ik er 3 op elkaar geplakt om ze vervolgens op de kaart te plakken.
De challenge bij Mirtillamente is zeer toegankelijk. Alles mag namelijk..... in de breedste zin van het woord. De challenge duurt tot en met 26 maart dus doe gezellig mee 😉.

Challenges:

Een fijne zondag allemaal en graag tot een volgende kaart.

 

maandag 16 februari 2026

'Ready for Spring' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much. 

Verlangen jullie onderhand ook niet naar het voorjaar? Nou ik wel 😊. We zijn weliswaar al verwend met zo hier en daar een paar 'voorjaarsdagen', maar deze worden dan telkens weer opgevolgd door koude dagen en vaak met zo'n smerig koude wind. Ongelogen waar...... ik heb de afgelopen maanden vaak een legging onder mijn spijkerbroek gedragen en een koltruitje onder de wintertrui.... en nog had ik het vaak koud 🙄. 

Dus heb ik vandaag een 'voorjaarskaart' voor jullie.
Ik mag nl. vandaag weer een bijdrage leveren aan het Mirtillamenteblog en heb gekozen voor de digi 'Ready for Spring' uit de serie Nature. Deze en nog veel meer prachtige digi's zijn te vinden in de Mirtillamente Craftshop.
Nu hoor ik jullie denken "bij het voorjaar denk ik toch aan andere kleuren". Mee eens, maar ik wilde iets minder voor de hand liggende kleuren gebruiken; eigenzinnig als ik ben 😂.
De afbeelding heb ik weer ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden. 
Het designpapier komt uit een oude paperpad van Basic Grey - Granola.
De tekst is een digi van LOTV.

Challenges:

Een fijne dag en graag tot een volgende kaart.

zondag 1 februari 2026

'Strawberry Jam' voor Wies

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Het is alweer de 1e van de maand en dat betekent weer een nieuwe challenge bij Mirtillamente.
Ik ben aan de slag gegaan met de digi Strawberry Jam uit de Eat&Drink collectie.
Met deze 'smakelijke' digi heb ik een verjaardagskaart voor Wies gemaakt; zij was afgelopen donderdag jarig (en dat zal velen van jullie niet ontgaan zijn 😊).
Ik heb de afbeelding weer ingekleurd met Polychromos kleurpotloden.
Het model van de kaart is een soort Z-vouw en de afbeelding komt over de rand van de eerste vouw.
De afbeelding op zich heb ik gedeeltelijk buiten de stans laten vallen.
Ik hoop dat de kaart voldoet aan het thema bij de 2e challenge van Crealadies.
Het designpapier is van BasicGrey.
De tekst is ook van Mirtillamente en hoort bij de digi Happy Birthday Lady 2 uit de Svario collectie.

De challenge bij Mirtillamente is zeer toegankelijk. Alles mag namelijk..... in de breedste zin van het woord. De challenge duurt tot en met 26 februari dus doe gezellig met ons mee 😉.

Challenges:

Een fijne zondag allemaal en graag tot een volgende kaart.

zaterdag 17 januari 2026

'Princess Mulan' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamenteblog.
Voor deze blogpost heb ik gekozen voor de supergave dig Princess Mulan uit de Le Pine collectie. Als echte Disney Animatiefilm Fans hebben Michelle en ik in de kerstvakantie beide films van Mulan gekeken.... we hebben genoten 🥰.
Princess Mulan is net als nog veel meer schitterende digi's te vinden in de Mirtillamente Craftshop.
Ik heb voor de verandering een keer een slimline card gmaakt.
Zoals altijd heb ik de digi ingekleurd met kleurpotloden. Dit keer met FaberCastell Polychromos. 
Voor de liefhebber heb ik hier de gebruikte kleurnummers:
Mulan: 
huid: 189-187
ogen: 249
mond: 187
haar: 160-249-199
tiara: 1041-171
jurk rok: 102-104-205   157 (schaduw)
jurk lijfje: 102-205   249
jurk middenstuk: 249
jurk sjerp: 119-135
jurk mouwen en rever: 170-174
Lampions:
combinatie van de volgende kleuren:
paars: 249
groen: 174
rose: 119
geel: 104-205
Na het kleuren heb ik de afbeeldingen met de hand uitgeknipt en verhoogd opgeplakt op de achtergrond. Voor de achtergrond heb ik een velletje uit de scrapbook paperpad van BoBunny - Jazmine gebruikt. Door het raster op de achtergrond heeft de kaart niet veel meer nodig, vind ik...... alleen een tekst.

Challenges:

Dank voor jullie trouwe bezoekjes en graag tot een volgende kaart.

woensdag 17 december 2025

'CoffeeBreak' - Mirtillamente



 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamenteblog.
Het is deze keer een verjaardagskaart geworden met de digi CoffeeBreak uit de serie Eat&Drink gebruikt.
Deze en nog veel meer leuke digi's zijn te koop in de vernieuwde Mirtillamente Craftshop.

Ik heb de digi weer ingekleurd met FaberCastell Polychromos potloden. Meestal kies ik eerst designpapier en zoek daarna de bijpassende kleurpotloden...... maar bij deze digi niet. Na het kleuren heb ik de digi gescand en in de software van de Silhouette heb ik de digi verkleind en er designpapier mee gemaakt. Eigenlijk vind ik het wel een leuk effect geven.
De achtergrond is een embossingfolder van Indentz. Ik vond het nog een beetje kaal, dus heb ik nog een paar strookjes uit het designpapier geknipt en er (ten overvloede 😉) een tekstlabel van LOTV opgeplakt.

Fijne dag!

dinsdag 2 december 2025

'Selene' voor Evelin

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Het is alweer tijd voor de maandelijkse challenge bij Mirtillamente.
Zoals altijd zijn de challenges 'Anyting Goes'.
 Ik heb deze keer gekozen voor de digi Selene uit de LePine collectie. Selene is één van de digi's uit de release van 2025. 
Evelin was in november jarig, dus maakte ik er een verjaardagskaart voor haar mee. Selene heeft een lange reis afgelegd, maar is gelukkig goed aangekomen in Italië 😊.
(Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto 🙈).

Ik heb Selene weer ingekleurd met de Polychromos kleurpotloden van FaberCastell. Deze keer heb ik Stylex papier gebruikt. Na het kleuren heb ik Selene uitgeknipt. 
Met diverse stansen van Crealies heb ik het DP (CraftSensations) uitgestanst en op de kaart geplakt. Daarna Selene op het ovaal geplakt. Uit het DP heb ik een aantal vlaggetjes en balonnen gestanst.
De tekst is een digi van LOTV.

Challenges:

Dit was het weer voor vandaag.
Allemaal een heel fijne dag en graag tot een volgende kaart.

zondag 16 november 2025

'Koala' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Wat gaat de tijd toch snel. Het is vandaag al weer tijd om mijn bijdrage aan het Mirtillamenteblog te laten zien. Sommigen van jullie weten inmiddels dat de Almost Cute collectie één van mijn favoriete collecties in de Mirtillamente Craftshop is. Je kunt die schattige beestjes overal voor gebruiken. Deze keer heb ik een verjaardagskaart voor een jongetje gemaakt. Daarvoor gebruikte ik de digi Koala .
Ik kleurde de digi met Polychromos kleurpotloden van FaberCastell. Ik heb het weer een keer geprobeerd op DCP papier. Ik ben héél voorzichtig geweest met het doezelen en ik moet zeggen dat het verbazingwekkend goed ging. Doezelen op DCP papier vind ik toch het prettigst 😊.
Na het kleuren heb ik het koalabeertje uitgestanst met een stans van Crealies en gemat op DP van CraftSensations. Ook de fishtails zijn uitgestanst uit hetzelfde DP met een stansset van Crealies. De tekststans is eveneens van Crealies.

Vandaag een lekker rustig dagje na alle drukte van de collecte de afgelopen tijd.

Morgen is het Martins verjaardag - niet echt een dag om alleen te willen zijn - en dus rij ik na de spits richting Beverwijk. Eigenlijk zou Michelle dit weekend en morgen bij mij zijn, maar ze had een deadline die ze moest halen. Ze zit in het laatste semester van haar HBO-studie HRM. Bovendien komt ze eigenlijk ook liever het volgende weekend 😊, want dan komt Berend weer 2 nachtjes slapen. Niels en Fen gaan in dat weekend de laatste (grote) dingen verhuizen van Ens (weer terug) naar Kampen.
Met de kinderen in Kampen op school en op voetbal en hockey is het toch praktischer om in Kampen te wonen. Voor mij is het ook handiger..... scheelt toch een dik kwartier rijden.

Challenges:

Allemaal een heel fijne zondag gewenst en graag tot een volgende kaart!

zaterdag 1 november 2025

'Aine' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Vandaag is de november challenge bij Mirtillamente online gegaan.
Ik ben aan de slag gegaan met Aine uit de serie Fairyland.
Ik heb Aine ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
Na het inkleuren heb ik Aine uitgeknipt en verhoogd opgeplakt op de achtergrond.
De achtergrond is digitale clipart van ClipArt Creations DE. De paddenstoelen zijn ook van ClipArt Creations DE en daar heb ik met behulp van de software van de Silhouette Cameo een rand mee gemaakt.
De paddenstoelenrand is uitgesneden met de Cameo.
De tekst is een digi van LOTV.

De challenges bij Mirtillamente zijn altijd heel toegankelijk, omdat er niet met een thema gewerkt wordt. Ook maakt het niet uit wat je instuurt; een kaart of een creatie.

Challenges:

Ik ben druk bezig met de laatste voorbereidingen voor de collecte van Stichting Gehandicapte Kind (10 tot en met 15 november).
Na de afronding van deze collecte heb ik weer meer tijd en kan ik jullie blogs bij langs hoppen 😉.

Fijne dag allemaal en graag tot een volgende kaart.

vrijdag 17 oktober 2025

'Patty' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamenteblog. Deze keer heb ik gekozen voor een digi uit de serie Le Pine. Ze heet Patty en is klaar om uit te gaan dit weekend 😉.
Ik kleurde Patty met FaberCastell Polychromos. Na het kleuren heb ik haar uitgeknipt. 

Deze kaartvorm heb ik jaren geleden al eens gemaakt voor het 45-jarig huwelijk van Niels' schoonouders en deze kaart kwam ik onlangs tegen op de pc in de map 'Nog te plaatsen'..... 
Dit is de kaart die toen naar het bruidspaar gegaan is:
Ik bedacht me dat deze kaartvorm ook heel geschikt is om een (digitale) stempel op te verwerken en ik moet zeggen dat het resultaat me helemaal niet tegen valt.
Het gebruikte DP is bij elkaar gezocht uit restanten van verschillende blokjes. De bloem heb ik gestanst en voorzichtig met DistressInk gekleurd. De bladeren zijn gemaakt met een hele oude stans van Joy! (nog van voor het Noor!Design tijdperk). De tekststans is van Crealies en heb ik in 2 verschillende kleuren gestanst en zo opgeplakt dat het een schaduw lijkt.

Challenges:

Gezellig dat jullie langsgeweest.
Ik wens jullie een heel fijn weekend en graag tot een volgende kaart.

vrijdag 3 oktober 2025

'Elephant' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Op het Mirtillamente Challengeblog is vandaag de oktober challenge gestart.
Zoals altijd is het thema 'Anything Goes'.
Ik maakte een verjaardagskaart met het olifantje uit de serie AlmostCute (één van mijn favoriete series 😍).
Het olifantje heb ik geprint op FabrianoAcademia en ingekleurd met PrismaPremier kleurpotloden en dit keer bijna niet gedoezeld. Omdat ik niet helemaal binnen de lijntjes gekleurd had 😅, heb ik de digi na het kleuren met de hand uitgeknipt en op wolkjes DP geplakt. Het DP komt allemaal uit een paperpad van CraftSensations Voor de 'fishtails' heb ik een stansenset van MyFavoriteThings gebruikt.
De tekststans is van MarianneDesign.

Challenges:
Ally's Angels: 98 Anything Goes - Spotlight Winner Gold
motivatie:
"Terrific layout, image colouring skills, use of patterened papers and layers plus a special border/framing arount the image = fantastic project!"

Vandaag is onze kleinzoon Floris jarig; alweer 8 jaar...... wat gaat de tijd snel.
Morgenmiddag vieren we met zijn allen zijn verjaardag 🎂.
Zondag komen Niels en Berend.
Dat wordt dus weer een gezellig weekend 😁.

Een fijn weekend en graag tot een volgende kaart!

dinsdag 16 september 2025

'Fall Squirrel' voor Aartje



For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Afgelopen vrijdag was Aartje jarig en voor haar maakte ik een kaart passend bij de maand september.... vind ik 😊.
Deze kaart kun je ook vinden op 'The Magic and Looney World of Mirtillamente' blog; daar mag ik weer een blogpost verzorgen. Ik gebruikte voor deze kaart de digi Fall Squirrell uit de serie Nature
Dit keer heb ik de digi geprint op FabrianoAcademia en ingekleurd met PrismaPremier kleurpotloden.
Het designpapier is van...... geen idee 🙈. Ik heb diverse vellen van dit papier ooit in een plastic zak gedaan en vergeten een papiertje erbij te stoppen waarop staat van welk merk dit DP is. Waarschijnlijk komt het nog uit de tijd dat ik in het designteam van Craftlines zat. Maar hoe het ook zij.... ik vind het nog steeds prachtig DP 😊 .

De sketch is van Creative Sketchy Girls. Voor de afwerking van de kaart heb ik een digitale labelstempel van LOTV gebruikt. De paddenstoelenstans is van CraftEmotions en heb ik in 2-en geknipt en voorzien van transparante liquid pearls. Ook de bladeren heb ik met deze transparante liquid pearls bewerkt. De bladerenstans is van MarianneDesign.

Challenges:

Allemaal een heel fijne dag gewenst en graag tot een volgende kaart!



dinsdag 2 september 2025

'Are you Ready no 2' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Begin dit jaar heb ik een aantal digi's toegestuurd gekregen van Evelin (eigenaar Mirtillamente). Ze had graag dat deze digi's ingekleurd werden. Tussen deze digi's zat ook de digi 'Are you Ready no 2' uit de Svario collecite. Ik wilde voor deze digi andere kleuren gebruiken dat de voor de hand liggende witte jurk en zwart pak.
Heb me heerlijk uitgeleefd en uiteindelijk is het dit geworden:
Evelin had haar ingekleurde digi...... maar een kaart ermee maken was een héél ander verhaal.
Het enige dat ik wist was dat ik deze digi niet voor dé trouwdag wilde gebruiken, maar voor een speciale trouwdag. De kleuren van de digi leenden zich wel voor bruin vond ik.
Ik heb gigantisch veel kleuren cardstock bij de afbeelding gehouden, maar niets vond ik er echt mooi bij staan. 
Toen schoot me te binnen dat (volgens de lijst met alle speciale huwelijksjaren die ik op mijn pc had staan) 5 jaar getrouwd zijn een houten huwelijk is..... dus ik had mijn bruine tint al te pakken. Nu nog designpapier met een houten structuur. Die had ik snel gevonden.

Het houtstructuur designpapier was goed te combineren met de niet perfect passende cardstock.
Het is een gepuzzel geworden maar het is me gelukt..... en ben eigenlijk best tevreden met het eindresultaat.
De kaart is één van de voorbeeldkaarten voor de maandelijkse challenge die aan het begin van de maand van start gaat bij Mirtillamente.
Ik heb een soort fancyfold kaart gemaakt en het houtstructuur papier geëmbost met een embossingstencil met hartjes. Het cijfer 5 heb ik gestanst uit het houtstructuur designpapier.
Voor de afwerking heb ik de bekende houten hartjes van Xenos gebruikt.

Hier is de rust weergekeerd. De logeerpartijtjes zijn weer geweest.
Het schooljaar voor de kleinzoons is weer begonnen..... de een begon er met meer enthousiasme aan dan de ander 😁.
Als we een paar keer met de ogen knipperen is het alweer herfstvakantie en kunnen ze weer komen logeren 😉. 

Fijne dag allemaal en tot een volgende kaart.

vrijdag 1 augustus 2025

'Time for Spells' voor Astrid

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Wat vliegen de maanden toch voorbij.....
Voor mijn gevoel start er elke week een challenge bij Mirtillamente ipv elke maand.
Vandaag is het alweer zover.
Zoals jullie wellicht inmiddels weten zijn alle challenges bij Mirtillamente 'Anything Goes'. Lekker makkelijk..... en het wordt nog makkelijker, want je hoeft niet niet met stempels te werken. Elke kaart is welkom. Sterker nog; het mag ook mixed media oid zijn.

Ik ben aan de slag gegaan met de Witchcraft digi 'Time for Spells' uit de release van 2025.
Deze en nog veel meer digi's (en andere hobby artikelen) zijn te koop in de vernieuwde Mirtillamente Craftshop.
Ik heb er een verjaardagskaart voor Astrid van gemaakt. Zij is nl. deze maand jarig. De tekst zag ik laatst op een verjaardagskaart staan en vond 'm icm met deze digi wel grappig.
Ik heb de afbeelding geprint op Stylex tekenkarton. Deze tip kreeg ik van Shani.... en het blijkt een zeer nuttige tip te zijn, want de inkt vlekt niet. 
So thanks again Shani 😊.
Ik heb weer gekleurd met FaberCastell kleurpotloden.
De afbeelding heb ik trouwens in de software van de Silhouette geprint en uitgesneden, zodat ik later de hand met toverstaf verhoogd over het boek kon plakken. De tekst is ook met de Silhouette gemaakt.
Het designpapier komt uit een héle oude paperpad van Basic Grey-Eerie. Omdat het designpapier al vrij druk is en de digi behoorlijk groot, heb ik er voor gekozen om de kaart verder rustig te houden.

Als je kans wilt maken op een leuke digi van Mirtillamente doe dan gezellig mee met de challenge van deze maand.

Challenges:

Morgen ben ik er weer met een kaart voor het Kleuren met Potlodenblog.
Graag tot dan.

donderdag 17 juli 2025

'About Christmas no 2' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vandaag op kerstkaartendonderdag wil ik jullie een kaart laten zien die ik gemaakt heb voor het Mirtillamenteblog. Ik mag daar vandaag weer een blogpost verzorgen
Ik ben aan het stoeien geweest met een aantal digi's van de set About Christmas no 2 uit de serie Svario. Het leuke van PNG digi's is dat je ze helemaal zo kunt 'mergen' zoals jij ze op je kaart wilt hebben. 
Dit is de digiset:
Dit is de kaart die ik gemaakt heb met een aantal andere digi's uit de set:
Een soortgelijke kaart kwam ik ooit eens tegen op Pinterest en heb er mijn eigen draai aangegeven.
De digi's heb ik 'gemergd' (weet zo 1-2-3 geen nederlands woord) in de software van de Silhouette en na het printen ook uitgesneden.
Voor de verandering heb ik deze keer ingekleurd met Promarkers...... eigenlijk een beetje uit nood geboren omdat het inkleuren op DCP papier met kleurpotloden op dit moment niet vlekkeloos 😉 gaat.
Het achtergrond DP is een digitaal scrapvel van Faith&Grace uit de Silhouette Designstore. De takjes die ik gebruikt heb zijn gemaakt met een stans van Marianne Design. De tekst heb ik in de software van de Silhouette gemaakt en kunnen jullie HIER vinden.

 Allemaal een heel fijne dag en graag tot een volgende kaart.

woensdag 2 juli 2025

'BlueBerry Babo' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Gisteren is er ook weer een nieuwe challenge van start gegaan bij Mirtillamente.
Ik ben aan de slag gegaan met Blueberry Babo uit de serie Eat&Drink en is verkrijgbaar in de vernieuwde Mirtillamente Craftshop. Deze digi maakt onderdeel uit van de nieuwe release. Dit soort digi's kleuren lekker weg vind ik. Ook zijn ze multifunctioneel; je kunt ze namelijk overal voor gebruiken.
Ik heb er een kaart mee gemaakt voor een kanjer die van cupcakes houdt 😉.
De digi heb ik ingekleurd met mijn Polychromos. Na het kleuren heb ik de afbeeldingen met de hand uitgeknipt. Het leek me leuk om de cupcake iets voor de beker verhoogd op te plakken. De achtergrond van de digi heb ik gemaakt met DistressOxide DustyConcord. Het basisvel is gemaakt met behulp van een stencil van Dutch Doobadoo (dacht ik) en daarvoor heb ik de volgende kleuren gebruikt: DustyConcord, SpunSugar, MustardSeed en TeaDye. De tekst is een stans van Crealies. Deze heb ik 2x uitgestanst en schuin achter elkaar op de kaart geplakt. Tot slot een aantal druppels met de transparante pearlpen van Viva op de kaart aangebracht. Meer heeft deze kaart niet nodig vind ik.

Willen jullie ook kans maken op die leuke digi's van Mirtillamente, doe dan deze maand mee. Je mag zelf weten wat je maakt en instuurt; het hoeven dus geen kaarten/creaties bij digi's te zijn.

Vandaag ga ik met Floris naar het Boschbad in Apeldoorn; een schitterend openlucht zwembad midden in de bossen.
Heb er zin in 😎.

Fijne woensdag allemaal en tot een volgende kaart