Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...
Posts tonen met het label FaberCastell PittArtistPenbrush. Alle posts tonen
Posts tonen met het label FaberCastell PittArtistPenbrush. Alle posts tonen

donderdag 23 juli 2015

Smile...

Goede morgen allemaal...

Gisteren was het mijn beurt om een kaart te laten zien op het Craftlinersblog.
Dit keer heb ik gekozen voor een mannenkaart.
Vaak denk je dan aan auto's of motors of wellicht tuinieren.
Ik heb het iets verder gezocht... nl. de hobbyfotograaf.
Je zou dan kunnen gaan werken met stansen van camera's o.i.d., maar ik vond tussen de stempels van ScrapBerry's zo'n ontzettend leuke stempel die zich hier uitermate goed voor leent.
Daarbij heb ik gebruik gemaakt van een achtergrondstempel met camera's van EchoPark en uiteindelijk is deze kaart eruit gerold.


De ScrapBerry stempel heb ik ingekleurd met FaberCastell Pitstiften.
Voor de liefhebber heb ik de kleurnummers even op een rijtje gezet:
*vacht: 270-273
*binnenkant oren: 116
*pet-vestje-strikje-pantalon: 157
*colbert: 169-133
*fotocamera: 180-274
Om wat diepte te creëren heb ik zo hier en daar zwart (199) gebruikt.

Na het kleuren heb ik de afbeelding uitgestanst met een Die-namics van MFT.
Vervolgens een maatje groter gepakt en hiermee het stenenkader achter de afbeelding gestanst.
Hiervoor het ik een paperpad van EchoPark gebruikt.
Uit het visgraatpatroon van de paperpad heb ik repen geknipt en deze op verschillende plekken op de kaart geplakt.
Daarna heb ik de camera-achtergrondstempel van EchoPark gepakt en deze met zwarte inkt afgedrukt op een vel uit de paperpad, deze op maat gesneden en op de kaart geplakt.
De afbeelding heb ik verhoogd op de kaart geplakt.
De tekst 'smile' heb ik in het bewerkingsprogramma Paint gemaakt.
Hier heb ik de kleinste maat van de MFT-stans achter geplakt om het als laatste verhoogd op de kaart te plakken.

Hier nog even de gebruikte materialen op een rijtje:


#Authentique paperpad 6x6 Durable (DUR020)
#EchoPark Cameras 4x6 Clear Acrylic Clear Stamps (EPStamp52)
#ScrapBerry's Set of Clear Stamps - Photographer (SCB4902006)
#FaberCastell Tekenstift Pitt Artist Pen Brush (FC-167148)
#MyFavoriteThings Die-namics Stitched Rectangle STAX (MFT-506)

Challenges:
*Crafting Musketeers: 27 - anything goes
*Paradise of Stamps: 21&22 - anything goes

Dat was het voorlopig weer.
Gezellig dat jullie ff langsgehopt zijn! En bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige kaart.
Allemaal een hele fijne dag gewenst en voor de vakantiegangers onder ons;
een hele fijne vakantie! Geniet er van!

zaterdag 2 mei 2015

Craftliners Challenge Mei - Spreekwoordelijk!

Goede morgen allemaal...
vandaag is het weer de 2e van de maand en dat betekent een nieuwe challenge bij Craftliners.
Deze maand mogen jullie je uitleven op het spreekwoord
'in mei leggen alle vogels een ei'.
Dit kun je heel breed trekken.... en dat doen we ook.
Mijn uitwerking heeft meer met vogels dan met eitjes te maken; behalve dan een enkel nestje met eitjes; rechtsonder en linksboven in het DP.


Net als meerdere dames uit het DT ben ik ook helemaal fan van Graphic45. Voor deze kaart heb ik DP gebruikt de papierlijn 'Botanical Tea'; een al wat oudere papierlijn, maar hij blijft mooi (vind ik...). Het schattige stempeltje van ScrapBerry's 'Smile!' heb ik dit keer ingekleurd met FaberCastell Pittstiften.... een heerlijk kleurmedium dat op meerdere manieren te gebruiken is. Voor het inkleuren breng ik met de stift wat inkt op een stukje mica aan en neem het vervolgens op met een vochtig kwastje; voor hele kleine oppervlakten een superfijn penseeltje en voor de wat grotere oppervlakten (zoals het rokje) gebruik ik een groffere penseel. Schaduw creëer je door met de Pittstift rechtstreeks op het papier te kleuren; daar waar je diepte wilt aanbrengen. Dit kan met dezelfde kleur, een donkere tint of zelfs met zwart.... erg leuk om hiermee te stoeien.
Om iets een speels effect te creëren heb ik met een marker van Darwi kleine puntjes aangebracht rondom de stempel.
Alle randen van het papier heb ik bewerkt met ScrapBerry's - Stains Ink Pad Brown.
De blauwe bloem heb ik gemaakt met behulp van klei en later bewerkt met GlitterGlue.

Hieronder mijn lijstje met gebruikte materialen:
#stempel: ScrapBerry's - Smile! (SCB071212b)
#kleurmedium: FaberCastell Pitt Artist Penbrush (FC-167148)
#achtergrond: Darwi Acryl Opak Marker Thin Point - Permanent Green (DA0220014612)
#designpapier: Graphic45 - Botanical Tea (4500888)
#stans: Tattered Lace - Haddon Scallop Rectangle (ACD361) n.b. daarvan heb ik het binnenframe gebruikt.
#blaadjes: ScrapBerry's - Set of Leaves Cedar (SCD300602)
                                 ScrapBerry's - Small Leaves of a Rose White (SCD300611)
#bewerkte randen: ScrapBerry's - Stains Ink Pad Brown (SCB1210508)
#blauwe bloem: Darwi - Extra Light (DA0840160000)
                             Makin's Clay - Push Molds Floral (39005)

Voor de liefhebbers heb ik hier de kleurnummer van de Pittstiften:
*haar: 175-180
*huid: 114-131-132
*sokken/vestje: 120-154-272
*jurk: 131
*laarzen: 177-274
*hondje: 272
*strikje: 112

Zoals altijd loopt de challenge de hele maand mei.... kijk ff op het Craftliners blog om te zien wat de andere dames voor schitterende creaties gemaakt hebben.
We hebben niet veel regels.... alleen als je in de prijzen wilt vallen, is het wel noodzakelijk dat je minimaal 1 artikel gebruikt van de merken die Craftlines voert.... en dat is inmiddels een arsenaal aan merken; dus dat moet geen probleem zijn. Op het Craftlinersblog kun je precies lezen welke merken Craftlines in haar assortiment heeft.
Er wordt elke maand een prachtige prijs beschikbaar gesteld.... dus doe gezellig met ons mee deze maand; aan de opdracht kan het haast niet liggen *grijns*.

Challenges:
#HobbyVision: 38 - spring
#Creamiep: mei - dieren 

Rest mij jullie allemaal een heel fijn weekeinde te wensen en graag tot een volgende keer.

donderdag 2 april 2015

Craftliners Challenge April: Foto-Inspiratie!

Goede morgen lieve mensen... 
Vandaag laat ik jullie mijn eerste DT-kaart zien, welke ik gemaakt heb voor de nieuwe challenge bij Craftliners. Deze maand mogen jullie je laten inspireren door onderstaande foto.


Ik heb me niet zo zeer door de kleuren laten inspireren, maar meer door de bloemen en de vlinders en er is deze kaart uitgerold.


Gebruikte materialen:
*stempel: MyBesties - WeeWingedOneSparkle
*kleurmedium: FaberCastel - Pittstiften
*designpapier: EchoPark - Bundle of Joy Girl
*stansen: TatteredLace Dotty Border en Doily
Aurelie Vlinder
*bloemen uit eigen voorraad
*plakparels: ScrapBerry's Elegy 

De challenge loopt tot 2 mei a.s...... dus tijd genoeg om gezellig mee te doen. We hebben 1 belangrijke regel.... nl. als je in aanmerking wilt komen voor de prijs dan moet je minimaal 1 product gebruiken dat door Craftlines geleverd kan worden.
Dit zijn o.a. de merken Aurelie, AnnaMarie designs, Art Clay, Autentique,  BasicGrey, Bruynzeel, Cartabelle, CottageCutz, Cernit, Cricut, Darwi, Die-namites, Eberhart Faber, EchoPark, Faber Castell, Folia, Graphic45,  IndigoBlu, Makin’s Clay, Marij Rahder, My Besties, Pergamano, Sakura, Scrapberry’s, My Favorite Things, Shadow Painting, StickIt, Tattered Lace, Taylored Expressions.

Rest mij jullie alvast hele fijne paasdagen te wensen en graag tot een volgende keer.
Bedankt voor jullie trouwe bezoekjes en leuke reacties.

woensdag 4 maart 2015

Catch a Falling Star....

Goede morgen allemaal....
vandaag wil ik jullie mijn DT kaart voor de nieuwe challenge bij TPS laten zien.
Het thema is 'Away with the Fairies'. Ik heb gekozen voor de schattige digi 'Reach the Stars' en moest toen steeds denken aan het liedje 'Catch a Falling Star....' van Perry Como. Dus ben ik aan het stoeien gegaan met mijn Silhouette...

Good morning fellow crafters...
it's wednesday again and that means another funchallenge at The Paper Shelter.
This weeks theme is 'Away with the Fairies'.
And this is what I made:

Gebruikte materialen/Used materials:
*digi: TPS - Reach the Stars
*colourmedium: Faber Castell Pitt Stiften
*designpaper: NitWitCollections - Perfect Pair
*stars-border-frame behind sentiment: Silhouette Online Store
*flowers: voorraaddoos/stash
 *sentiment: eigen ontwerp/own design

 Voor alle details over de challenge hop ff naar het TPS blog... en natuurlijk ook om te zien wat de andere dames van team A voor schitterende creaties gemaakt hebben en doe gezellig mee met de challenge... er zijn schitterende digi's te winnen die je zelf mag uitkiezen.
You will find more details of this challenge on the TPS blog and while you are there, please take a look at all the gorgeous creations the other members of team A made and join us in this funchallenge.... you can win some gorgeous images of your choise!



Challenges:
# Friday Sketch Challenge: 89 (20.03)
 
Dat was het voorlopig weer..... 
Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie bezoekje en lieve reacties telkens weer en heel graag tot een volgend blogbericht.
That's all for now.... thanks for dropping by and I hope to see you again.

vrijdag 23 januari 2015

All Wrapped Up.....

Goede morgen allemaal...
allereerst mijn excuses voor dit late blogbericht. Afgelopen woensdag is de challenge van TPS al gestart..... maar helaas kon ik niet op internet.
'Twente-stapt-over' was toen in volle gang. De kabelmaatschappij Cogas heeft het contract met Ziggo niet verlengd in Twente.... wat dus inhield dat heel Twente (op een enkele uitzondering na) moest overstappen naar Caiway.
Nou dat hebben we geweten..... woensdagochtend zou een monteur van de firma Guidion langskomen om de boel over te zetten. Woensdagavond was er nog niemand geweest. Diverse telefoontjes verder leerde ons dat Guidion een achterstand in het installeren had (daar waren we zelf inmiddels ook achter *grijns*) en of ze ons voor donderdagochtend mochten inplannen..... wat zou je denken!?!?!?! Het werd donderdagmiddag en nog geen monteur. Het werd donderdagavond en nog geen monteur. Inmiddels hadden we er ons bij neergelegd dat er niets anders op zat dan rustig afwachten.... toen onze buurman langskwam met de mededeling dat hij wel zou helpen overzetten. Dankzij hem én onze technische dochter Michelle waren we in no time overgezet..... hadden we geweten dat het zó simpel was, dan hadden we (lees Michelle *grijns*) het direct zelf gedaan..... maar volgens Caiway kon je het niet zelf als je het nog nooit gedaan had!
Maar goed..... we zijn er weer. (Dan kom je er achter hoe 'afhankelijk' je kunt zijn van internet.....)

En dan nu de challenge voor deze week bij The Paper Shelter.
Het thema van deze week is 'All Wrapped Up'.
Gelukkig heeft Shirley elk jaar dezelfde thema's voor ons team... dus wist ik inmiddels wat daarmee bedoeld wordt; o.a. warm aangekleed. 
Good morning dear crafters...
sorry for the delay.... we had some serious problems with the internet and I couldn't get my blogpost online; but everything works again so here I am with a new challenge (which started last wedsnesday) at The Paper Shelter. This weeks theme is 'All Wrapped Up'.
Ik heb dit keer een jongen in de hoofdrol.
Dit is het geworden:
 This time I have chosen for a boys image.
This is what I made:


 Gebruikte materialen/Recipe:
*colourmedium: FaberCastell Pittstiften
*designpaper: Basic Grey - Curio
*ticket: Silhouette Cameo
*tekst/sentiment: Silhouette Cameo
*afwerking/finishing touch: snowflakes (Xenos) - metal corner embellishments (Scrapbookdepot)

 Voor alle details over de challenge hop ff naar het TPS blog... en natuurlijk ook om te zien wat de andere dames van team A voor schitterende creaties gemaakt hebben en doe gezellig mee met de challenge... er zijn schitterende digi's te winnen die je zelf mag uitkiezen.
You will find more details of this challenge on the TPS blog and while you are there, please take a look at all the gorgeous creations the other members of team A made and join us in this funchallenge.... you can win some gorgeous images of your choise!

 Dat was het voorlopig weer..... 
Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie bezoekje en lieve reacties telkens weer en heel graag tot een volgend blogbericht.
That's all for now.... thanks for dropping by and I hope to see you again.

woensdag 7 januari 2015

Winter Blues...

Goede morgen allemaal...
op deze eerste woensdag van het nieuwe jaar is het al weer tijd voor een nieuwe challenge bij The Paper Shelter.
Het thema voor de komende week is  "WINTER BLUES". Dit houdt in dat de hoofdkleur van de kaart blauw moet zijn.
Good morning dear crafters...
on this first wednesday in Januariy it is time for a new challenge at The Paper Shelter.
This weeks theme is "WINTER BLUES". Which means making a card in blue.
Ik heb het weer winters gehouden en dit is wat ik er van gemaakt heb.
I've made a winter card.

 Gebruikte materialen/Recipe:
*colourmedium: FaberCastell Pittstiften
*stansen/dies: QuicKutz-Marianne Design-Nellie Snellen-
*tekst/sentiment: Silhouette Cameo
*afwerking/finishing touch: Ranger Stickles (waterfall) - plakparels
 Voor alle details over de challenge hop ff naar het TPS blog... en natuurlijk ook om te zien wat de andere dames van team A voor schitterende creaties gemaakt hebben en doe gezellig mee met de challenge... er zijn schitterende digi's te winnen die je zelf mag uitkiezen.

You will find more details of this challenge on the TPS blog and while you are there, please take a look at all the gorgeous creations the other members of team A made and join us in this funchallenge.... you can win some gorgeous images of your choise!

 Dat was het voorlopig weer..... 
Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie bezoekje en lieve reacties telkens weer en heel graag tot een volgend blogbericht.
That's all for now.... thanks for dropping by and I hope to see you again.


woensdag 17 december 2014

Christmaschallenge TPS - Anything Goes...


Goede morgen allemaal...
graag wil ik eerst iedereen bedanken die meegedaan heeft aan onze VerjaardagsBlogHop. Binnenkort maak ik de winnaar van een zelf uit te kiezen digi van TPS bekend.

En dan is het vandaag al weer tijd voor een nieuwe challenge. 
Dit keer doen we het lekker makkelijk, nl.
ANYTHING GOES.
Bovendien loopt deze challenge 3 weken ipv 2 weken.

Good morning dear crafters...
first of all I want to thank all participants on our yearly BirthdayBlogHop. 
I will announce the winner of one TPS image of her(his) choice in a couple of days.
And now the new and last challenge of 2015.
It's a easy one this time....
ANYTHING GOES.
Ik heb dit keer gekozen voor een winterse kaart.
I've made a winter card.

Gebruikte materialen/Recipe:
*sketch: KaartjesInspiratieChallengeBlog
*colourmedium: FaberCastell Pittstiften
*designpaper: Art Talent - Christmas Silver (Kruidvat)
*stansen/dies: Memory Box-QuicKutz-Marianne Design
*afwerking/finishing touch: Ranger Stickles - Icicle
 Voor alle details over de challenge hop ff naar het TPS blog... en natuurlijk ook om te zien wat de andere dames van team A voor schitterende creaties gemaakt hebben en doe gezellig mee met de challenge... er zijn schitterende digi's te winnen die je zelf mag uitkiezen.

You will find more details of this challenge on the TPS blog and while you are there, please take a look at the gorgeous creations the other members of team A made and join us in this funchallenge.... you can win some gorgeous images of your choise!

 Dat was het voorlopig weer..... 
Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie bezoekje en lieve reacties telkens weer en heel graag tot een volgend blogbericht.
That's all for now.... thanks for dropping by and I hope to see you again.


woensdag 5 november 2014

Happy Birthday 'Chef'....

Goede morgen allemaal....
vandaag is het weer tijd voor een nieuwe challenge bij TPS.
Dit keer is het thema 'for the man in your life'..... ik heb dit wat vrij opgevat en een mannenkaart gemaakt.
Een goede vriend van ons is chefkok en was vorige week jarig... dus heb ik samen met mijn vriend Cameo een toepasselijke kaart in elkaar gefreubeld.
Dit is het geworden:

Good morning all...
today I want to show you my DT card for this weeks challenge at TPS.
This time we want to see cards made 'for the man in your life' ...... I made a card for a man in my life. A good friend of ours is chef in a restaurant and last week it was his birthday, so I made a special card for him. 
This is what I made:

Zoals gezegd is de kaart gemaakt met behulp van de Silhouette. De kaartvorm is een koksmuts en komt uit de Silhouette Online Store, evenals de plank met keukenbenodigdheden, het peper-&zoutstel en het keukengereedschap. De tekst is ook met de Silhouette gemaakt (met de sketchpen).
De digi is 'Trattoria Chef' en heb ik tijdens onze wekelijkse kleuravond bij Lydia ingekleurd met zgn. pittstiften van Faber Castell.... wat is dat ook leuk om te doen. Je zou het kunnen vergelijken met aquarelnapjes of distressinkt.

The shape of the card was made with the Silhouette Cameo. All kitchen necessities and the sentiment were also made with the Silhouette Cameo.
The image is 'Trattoria Chef' and I have coloured it up with Faber Castell pittmarkers.

Voor alle details over de challenge hop ff naar het TPS blog... en natuurlijk ook om te zien wat de andere dames van team A voor schitterende creaties gemaakt hebben en doe gezellig mee met de challenge... er zijn schitterende digi's te winnen die je zelf mag uitkiezen.

You will find more details of this challenge on the TPS blog and while you are there, please take a look at the gorgeous creations the other members of team A made and join us in this funchallenge.... you can win some gorgeous images of your choise!


 Dat was het voorlopig weer..... helaas kom ik door de verzorging van manlief en alle perikelen rond de veranderingen in de zorg totaal niet aan bloggen en kaarten maken toe.
Ik kom niet verder dan het maken van de DT kaarten.... en soms het plaatsen daarvan.
Mijn oprechte excuses..... ik hoop voor het einde van het jaar wat tijd te hebben om jullie blogs ff bij langs te hoppen.

That's all for now.... thanks for dropping by and I hope to see you again.