Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...
Posts tonen met het label Challenge Mirtillamente. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Challenge Mirtillamente. Alle posts tonen

woensdag 1 april 2026

'Nem-O' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Het is alweer de 1e van de maand en dat betekent weer een nieuwe challenge bij Mirtillamente.
Ik ben aan de slag gegaan met de digiset Nem-O uit de Crazy Paws collectie en heb er 2 kaarten mee gemaakt.
Ik heb de digi's ingekleurd met Polychromos kleurpotloden en vervolgens uitgeknipt en verhoogd op de kaarten geplakt. Het designpapier is een foto van water en deze heb ik 2x uitgeprint.
De tekst is van Lili Of The Valley. Naast een paar enameldots hebben de kaarten niet veel meer nodig vind ik.
De challenge bij Mirtillamente is zeer toegankelijk. Alles mag namelijk..... in de breedste zin van het woord. De challenge duurt tot en met 26 april dus doe gezellig mee 😉.

Challenges: 

Vanmiddag zou ik naar GerJanne voor een kletseldate met haar en Nelleke. Ik had me er echt op verheugd, maar helaas gooit een zware verkoudheid roet in het eten. Ik voel me niet ziek, maar ik wil niet het risico lopen dat ik één van hen aansteek.....
Vanavond komt Michelle voor een lang weekend. Morgen gaat ze een tuinset voor me ophalen in Rijssen. Deze had ze gevonden op Marktplaats. Er moet nog wel een lik verf overheen, maar als dat t.z.t gebeurd is, kunnen we weer heerlijk buiten eten deze zomer 😁.

Een fijne dag allemaal en graag tot een volgende kaart.

 

zondag 1 maart 2026

'Teddy' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Het is alweer de 1e van de maand en dat betekent weer een nieuwe challenge bij Mirtillamente.
Ik ben aan de slag gegaan met de digi Teddy uit de Almost Cute collectie.
Ik blijf het een superleuke serie vinden. Deze digi's kleuren zo heerlijk weg 🥰. En je kunt er van allerlei kaarten mee maken.
Ik heb Teddy ingekleurd met Polychromos kleurpotloden en vervolgens met de hand uitgeknipt en verhoogd op de kaart geplakt. Het designpapier zijn restjes uit een aantal blokjes van BasicGrey. Deze zijn vaak onderling te combineren.
De tekst is van Lili Of The Valley. Het 'raamwerk' achter Teddy is van TatteredLace, de 2 kruisjes heb ik gemaakt uit het afval van het 'raamwerk' en de pijltjes komen uit een 'Blue Prints' Die-namicsset van MyFavoriteThings. Zowel van de pijltjes als de kruisjes heb ik er 3 op elkaar geplakt om ze vervolgens op de kaart te plakken.
De challenge bij Mirtillamente is zeer toegankelijk. Alles mag namelijk..... in de breedste zin van het woord. De challenge duurt tot en met 26 maart dus doe gezellig mee 😉.

Challenges:

Een fijne zondag allemaal en graag tot een volgende kaart.

 

zondag 1 februari 2026

'Strawberry Jam' voor Wies

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Het is alweer de 1e van de maand en dat betekent weer een nieuwe challenge bij Mirtillamente.
Ik ben aan de slag gegaan met de digi Strawberry Jam uit de Eat&Drink collectie.
Met deze 'smakelijke' digi heb ik een verjaardagskaart voor Wies gemaakt; zij was afgelopen donderdag jarig (en dat zal velen van jullie niet ontgaan zijn 😊).
Ik heb de afbeelding weer ingekleurd met Polychromos kleurpotloden.
Het model van de kaart is een soort Z-vouw en de afbeelding komt over de rand van de eerste vouw.
De afbeelding op zich heb ik gedeeltelijk buiten de stans laten vallen.
Ik hoop dat de kaart voldoet aan het thema bij de 2e challenge van Crealadies.
Het designpapier is van BasicGrey.
De tekst is ook van Mirtillamente en hoort bij de digi Happy Birthday Lady 2 uit de Svario collectie.

De challenge bij Mirtillamente is zeer toegankelijk. Alles mag namelijk..... in de breedste zin van het woord. De challenge duurt tot en met 26 februari dus doe gezellig met ons mee 😉.

Challenges:

Een fijne zondag allemaal en graag tot een volgende kaart.

dinsdag 2 december 2025

'Selene' voor Evelin

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Het is alweer tijd voor de maandelijkse challenge bij Mirtillamente.
Zoals altijd zijn de challenges 'Anyting Goes'.
 Ik heb deze keer gekozen voor de digi Selene uit de LePine collectie. Selene is één van de digi's uit de release van 2025. 
Evelin was in november jarig, dus maakte ik er een verjaardagskaart voor haar mee. Selene heeft een lange reis afgelegd, maar is gelukkig goed aangekomen in Italië 😊.
(Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto 🙈).

Ik heb Selene weer ingekleurd met de Polychromos kleurpotloden van FaberCastell. Deze keer heb ik Stylex papier gebruikt. Na het kleuren heb ik Selene uitgeknipt. 
Met diverse stansen van Crealies heb ik het DP (CraftSensations) uitgestanst en op de kaart geplakt. Daarna Selene op het ovaal geplakt. Uit het DP heb ik een aantal vlaggetjes en balonnen gestanst.
De tekst is een digi van LOTV.

Challenges:

Dit was het weer voor vandaag.
Allemaal een heel fijne dag en graag tot een volgende kaart.

zaterdag 1 november 2025

'Aine' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Vandaag is de november challenge bij Mirtillamente online gegaan.
Ik ben aan de slag gegaan met Aine uit de serie Fairyland.
Ik heb Aine ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
Na het inkleuren heb ik Aine uitgeknipt en verhoogd opgeplakt op de achtergrond.
De achtergrond is digitale clipart van ClipArt Creations DE. De paddenstoelen zijn ook van ClipArt Creations DE en daar heb ik met behulp van de software van de Silhouette Cameo een rand mee gemaakt.
De paddenstoelenrand is uitgesneden met de Cameo.
De tekst is een digi van LOTV.

De challenges bij Mirtillamente zijn altijd heel toegankelijk, omdat er niet met een thema gewerkt wordt. Ook maakt het niet uit wat je instuurt; een kaart of een creatie.

Challenges:

Ik ben druk bezig met de laatste voorbereidingen voor de collecte van Stichting Gehandicapte Kind (10 tot en met 15 november).
Na de afronding van deze collecte heb ik weer meer tijd en kan ik jullie blogs bij langs hoppen 😉.

Fijne dag allemaal en graag tot een volgende kaart.

vrijdag 3 oktober 2025

'Elephant' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Op het Mirtillamente Challengeblog is vandaag de oktober challenge gestart.
Zoals altijd is het thema 'Anything Goes'.
Ik maakte een verjaardagskaart met het olifantje uit de serie AlmostCute (één van mijn favoriete series 😍).
Het olifantje heb ik geprint op FabrianoAcademia en ingekleurd met PrismaPremier kleurpotloden en dit keer bijna niet gedoezeld. Omdat ik niet helemaal binnen de lijntjes gekleurd had 😅, heb ik de digi na het kleuren met de hand uitgeknipt en op wolkjes DP geplakt. Het DP komt allemaal uit een paperpad van CraftSensations Voor de 'fishtails' heb ik een stansenset van MyFavoriteThings gebruikt.
De tekststans is van MarianneDesign.

Challenges:
Ally's Angels: 98 Anything Goes - Spotlight Winner Gold
motivatie:
"Terrific layout, image colouring skills, use of patterened papers and layers plus a special border/framing arount the image = fantastic project!"

Vandaag is onze kleinzoon Floris jarig; alweer 8 jaar...... wat gaat de tijd snel.
Morgenmiddag vieren we met zijn allen zijn verjaardag 🎂.
Zondag komen Niels en Berend.
Dat wordt dus weer een gezellig weekend 😁.

Een fijn weekend en graag tot een volgende kaart!

dinsdag 2 september 2025

'Are you Ready no 2' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Begin dit jaar heb ik een aantal digi's toegestuurd gekregen van Evelin (eigenaar Mirtillamente). Ze had graag dat deze digi's ingekleurd werden. Tussen deze digi's zat ook de digi 'Are you Ready no 2' uit de Svario collecite. Ik wilde voor deze digi andere kleuren gebruiken dat de voor de hand liggende witte jurk en zwart pak.
Heb me heerlijk uitgeleefd en uiteindelijk is het dit geworden:
Evelin had haar ingekleurde digi...... maar een kaart ermee maken was een héél ander verhaal.
Het enige dat ik wist was dat ik deze digi niet voor dé trouwdag wilde gebruiken, maar voor een speciale trouwdag. De kleuren van de digi leenden zich wel voor bruin vond ik.
Ik heb gigantisch veel kleuren cardstock bij de afbeelding gehouden, maar niets vond ik er echt mooi bij staan. 
Toen schoot me te binnen dat (volgens de lijst met alle speciale huwelijksjaren die ik op mijn pc had staan) 5 jaar getrouwd zijn een houten huwelijk is..... dus ik had mijn bruine tint al te pakken. Nu nog designpapier met een houten structuur. Die had ik snel gevonden.

Het houtstructuur designpapier was goed te combineren met de niet perfect passende cardstock.
Het is een gepuzzel geworden maar het is me gelukt..... en ben eigenlijk best tevreden met het eindresultaat.
De kaart is één van de voorbeeldkaarten voor de maandelijkse challenge die aan het begin van de maand van start gaat bij Mirtillamente.
Ik heb een soort fancyfold kaart gemaakt en het houtstructuur papier geëmbost met een embossingstencil met hartjes. Het cijfer 5 heb ik gestanst uit het houtstructuur designpapier.
Voor de afwerking heb ik de bekende houten hartjes van Xenos gebruikt.

Hier is de rust weergekeerd. De logeerpartijtjes zijn weer geweest.
Het schooljaar voor de kleinzoons is weer begonnen..... de een begon er met meer enthousiasme aan dan de ander 😁.
Als we een paar keer met de ogen knipperen is het alweer herfstvakantie en kunnen ze weer komen logeren 😉. 

Fijne dag allemaal en tot een volgende kaart.

vrijdag 1 augustus 2025

'Time for Spells' voor Astrid

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Wat vliegen de maanden toch voorbij.....
Voor mijn gevoel start er elke week een challenge bij Mirtillamente ipv elke maand.
Vandaag is het alweer zover.
Zoals jullie wellicht inmiddels weten zijn alle challenges bij Mirtillamente 'Anything Goes'. Lekker makkelijk..... en het wordt nog makkelijker, want je hoeft niet niet met stempels te werken. Elke kaart is welkom. Sterker nog; het mag ook mixed media oid zijn.

Ik ben aan de slag gegaan met de Witchcraft digi 'Time for Spells' uit de release van 2025.
Deze en nog veel meer digi's (en andere hobby artikelen) zijn te koop in de vernieuwde Mirtillamente Craftshop.
Ik heb er een verjaardagskaart voor Astrid van gemaakt. Zij is nl. deze maand jarig. De tekst zag ik laatst op een verjaardagskaart staan en vond 'm icm met deze digi wel grappig.
Ik heb de afbeelding geprint op Stylex tekenkarton. Deze tip kreeg ik van Shani.... en het blijkt een zeer nuttige tip te zijn, want de inkt vlekt niet. 
So thanks again Shani 😊.
Ik heb weer gekleurd met FaberCastell kleurpotloden.
De afbeelding heb ik trouwens in de software van de Silhouette geprint en uitgesneden, zodat ik later de hand met toverstaf verhoogd over het boek kon plakken. De tekst is ook met de Silhouette gemaakt.
Het designpapier komt uit een héle oude paperpad van Basic Grey-Eerie. Omdat het designpapier al vrij druk is en de digi behoorlijk groot, heb ik er voor gekozen om de kaart verder rustig te houden.

Als je kans wilt maken op een leuke digi van Mirtillamente doe dan gezellig mee met de challenge van deze maand.

Challenges:

Morgen ben ik er weer met een kaart voor het Kleuren met Potlodenblog.
Graag tot dan.

woensdag 2 juli 2025

'BlueBerry Babo' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Gisteren is er ook weer een nieuwe challenge van start gegaan bij Mirtillamente.
Ik ben aan de slag gegaan met Blueberry Babo uit de serie Eat&Drink en is verkrijgbaar in de vernieuwde Mirtillamente Craftshop. Deze digi maakt onderdeel uit van de nieuwe release. Dit soort digi's kleuren lekker weg vind ik. Ook zijn ze multifunctioneel; je kunt ze namelijk overal voor gebruiken.
Ik heb er een kaart mee gemaakt voor een kanjer die van cupcakes houdt 😉.
De digi heb ik ingekleurd met mijn Polychromos. Na het kleuren heb ik de afbeeldingen met de hand uitgeknipt. Het leek me leuk om de cupcake iets voor de beker verhoogd op te plakken. De achtergrond van de digi heb ik gemaakt met DistressOxide DustyConcord. Het basisvel is gemaakt met behulp van een stencil van Dutch Doobadoo (dacht ik) en daarvoor heb ik de volgende kleuren gebruikt: DustyConcord, SpunSugar, MustardSeed en TeaDye. De tekst is een stans van Crealies. Deze heb ik 2x uitgestanst en schuin achter elkaar op de kaart geplakt. Tot slot een aantal druppels met de transparante pearlpen van Viva op de kaart aangebracht. Meer heeft deze kaart niet nodig vind ik.

Willen jullie ook kans maken op die leuke digi's van Mirtillamente, doe dan deze maand mee. Je mag zelf weten wat je maakt en instuurt; het hoeven dus geen kaarten/creaties bij digi's te zijn.

Vandaag ga ik met Floris naar het Boschbad in Apeldoorn; een schitterend openlucht zwembad midden in de bossen.
Heb er zin in 😎.

Fijne woensdag allemaal en tot een volgende kaart

 

dinsdag 3 juni 2025

'Camille Bag' voor Diny

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Afgelopen week was Diny jarig en uiteraard is er een kaart richting Brabant gegaan.
Ik heb haar kaart gecombineerd met mijn DT-bijdrage voor het Mirtillamente challengeblog, want daar is weer een nieuwe maandelijkse challenge gestart.
Het is misschien niet de meest leuke combinatie, maar als ik iedereen van mijn verjaardagslijst een kaart wil sturen moet ik helaas soms het een en ander combineren.

Onlangs is er een nieuwe release van digi's geweest. Deze zijn te vinden in de Mirtillamente Craftshop. Ik ben aan de slag gegaan met Camille Bag uit de Le Pine serie en vond het weer een feestje om in te kleuren.
Na het inkleuren ben ik aan het stoeien gegaan met de sketch van Creative Sketchy Girls en uiteindelijk is deze kaart eruit gerold.
Voor de kaart van Diny heb ik een paar velletjes uit de paperpad Offbeat van BasicGrey gepakt, op maat gemaakt en bewerkt met DistressInk VintagePhoto. Voor de afwerking heb ik een paar bijpassende knopen (BasicGrey) en lint (Action) gebruikt.

De challenge bij Mirtillamente loopt tot en met de 27e en je mag allerlei creaties inzenden.... als het maar handgemaakt is.

Deze kaart is ook op het Kleuren met Potlodenblog te zien. Daar mag ik vandaag weer een blogpost verzorgen.

Challenges:

Gezellig dat jullie een bezoekje aan mijn blog brachten en graag tot een volgende kaart.

donderdag 8 mei 2025

'About Christmas no 2' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Wat vliegt de tijd..... 
Het lijkt wel dat - naarmate je ouder wordt - de tijd nóg sneller gaat...... of is het dat je de dingen minder vlot doet en dat het daardoor lijkt dat de tijd sneller gaat, terwijl jezelf langzamer wordt 😜. Ik weet wel dat ik over bijvoorbeeld het tuinieren aanzienlijk langer doe dan een aantal jaren geleden. En dat geldt voor zoveel dingen 🙈. 
Ik weet niet hoe het met jullie gaat, maar dan is bloggen het eerste dat erbij inschiet 😒.

Ik had dus vorige week donderdag deze blogpost online moeten laten gaan..... maar dat is er totaal bij ingeschoten 🙈.... sorry Evelin.

Vorige week donderdag was het de eerste van de maand en dat houdt in dat er weer een challenge begint bij Mirtillamente. Zoals altijd is er geen écht thema en mag alles..... dus niet alleen kaarten, maar ook mixed media en andere creaties.
Evelin stuurde me in het begin van het jaar een aantal digi's om mee te werken, waaronder de digiset About Christmas no 2 uit de serie Svario
Het leuke van digi's vind ik dat je ze net zo groot of klein kunt printen als jezelf wilt.
Ik heb de kale kerstboom groot geprint en in de kerstboom verkleind het gingerbread poppetje, de candy cane en het sneeuwvlokje geprojecteerd.
Dit is het resultaat:
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe printer en ben nog bezig met het uitvogelen hoe ik 'm moet instellen qua papier. Het DCP staat er niet tussen. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de afdrukjes blijven vlekken als ze - zoals de kerstboom - dikke randen hebben. Ik had de opgetuigde kerstboom 4x uitgeprint en heb alle 4 afdrukjes moeten gebruiken. Met kleurpotlood vlekte het allemaal gigantisch als ik ging doezelen. En werken op DCP papier zonder doezelen vergt nog veel oefenen vrees ik.
Dus zat er niets anders op om mijn Promarkers tevoorschijn te halen. Ook hier vlekte het, maar omdat het donkergroen is zie je het gelukkig niet.
De achtergrond van DCP papier heb ik gemaakt met een embossingfolder.... geen idee waar deze van is.

Alle challenges bij Mirtillamente duren tot en met de 27e van de maand.
Freubel jij graag, doe dan deze maand gezellig mee.... je kunt 1 of 2 digi's ontworpen door Evelin winnen.

Challenges:

Allemaal een heel fijne dag en tot een volgende kaart.

dinsdag 1 april 2025

'Vivienne Moon' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Een tijd terug kwam ik ergens op een site deze quote van Multatuli tegen. Deze sprak me erg aan en heb de quote opgeslagen op mijn pc.

Onlangs kreeg ik - net als de andere dames van het DT van Mirtillamente - een aantal digi's toegestuurd van Eveline met het verzoek deze in te kleuren. Er hoefde niet persé een kaart mee gemaakt te worden, maar ze had de digi's ingekleurd nodig voor één van haar projecten.
Ik kreeg o.a. Vivienne Moon toegestuurd. Toen ik deze digi zag, moest ik gelijk aan de quote van Multatuli denken.
Aangezien de digi nogal gedetailleerd is, heb ik Vivienne behoorlijk groot uitgeprint, gekleurd en naar Eveline gestuurd. 
Een kaart ermee maken lukte niet. Het zou een lummel van een kaart worden. Toen besloot ik er een schilderij van te maken met de quote van Multatuli.
Dit is 'm geworden. Hij hangt boven mijn bureau.

Vandaag start een nieuwe challenge bij Mirtillamente en dit is mijn bijdrage:
Zoals altijd loopt de challenge bij Mirtallimente tot de 27e van de maand en mag je alles insturen; als je het maar zelf in elkaar knutselt. Neem een kijkje op het challengeblog van Mirtillamente om te zien wat de andere dames gemaakt hebben.

Vivienne Moon heb ik ingekleurd met FaberCastell kleurpotloden en gemat op zwart cardstock. De sterretjes heb ik uit 2 tinten geel geponst. 

Fijne dag allemaal en tot een volgende keer

zaterdag 1 maart 2025

'Happy B-Day Lady no 2' voor Wilma

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vorige week was Wilma jarig en voor haar heb ik onderstaande kaart gemaakt.
Ik gebruikte een digi uit de Mirtillamente Craftshop en wel Happy B-Day Lady no 2 uit de serie Svario.
Heerlijk om in te kleuren 🥰.
De afbeelding heb ik ingekleurd met Faber Castell Polychromos kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
Ballonnen: 129-128-124   276-165   172-174-278   223-217   184-183-180 
Pumps en tas: 124-roze glitter 
Cadeau: 184-183-180   276-165
Ronde doos: 223-217
Rechthoekige doos: 172-174-278
Parfum: 184-268-gele glitter
Koffer: 177-194   124-roze glitter

Vandaag start ook weer de maandelijkse challenge op het Mirtillamente Challengeblog.
Het is altijd een 'Alles Mag' challenge..... en écht alles mag; van kaarten maken (hoeft geen ingekleurde afbeelding te zijn) tot mixed media en alles wat daartussen zit 😊.

Challenges:
Cardz4Galz: 244 - Embellishments (made my own banners) 

Vandaag wordt Casper onze oudste kleinzoon alweer 10 jaar. Dus dat moet gevierd worden.
Casper wil graag geld. Nu vind ik geld geven wel een beetje saai, dus ik heb er een cadeautje mee gemaakt wat ik eerdaags zal laten zien 😉.

Een heel fijn weekend allemaal.

maandag 3 februari 2025

'Friends' voor Berend

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vorige maand was onze jongste kleinzoon Berend jarig..... alweer 4 jaar.
Een heel nieuwe periode breekt nu aan. Sinds vorige week maandag hoeft hij niet meer naar de gastouder en mag naar dezelfde basisschool als zijn 2 grote broers. De laatste weken wilde Berend al niet meer naar de gastouder.... dit meldde hij 's avonds al bij het naar bed gaan 😊. Hij was er klaar mee en toe aan de basisschool. 
Omdat Berend helemaal dol is op knuffels, heb ik een knuffelkaart voor hem gemaakt..... nu kan het nog. Volgend jaar vindt hij het misschien niet meer stoer genoeg 😉.
Voor deze kaart gebruikte ik de digi Friends uit de serie Almost Cute van Mirtillamente. Ik blijf deze serie geweldig vinden en zo veelzijdig te gebruiken.
Deze kaart staat ook op het Mirtillamente Challengeblog, waar zaterdag een nieuwe (maandelijkse) challenge gestart is. Als je deze digi's ook zo leuk vindt, doe dan gezellig mee deze maand. Je maakt dan kans op het winnen van 1 of 2 digi's. Het thema is altijd 'Anything Goes' en je hoeft niet eens een digi van Mirtillamente te gebruiken..... het zou natuurlijk wel leuk zijn als je dat wél deed 😉.
Zoals (bijna) altijd heb ik de knuffels ingekleurd met mijn FaberCastell kleurpotloden.
De letters heb ik met mijn Silhouette gesneden. De labels zijn van MFT.

Challenges:

Deze blogpost is ingepland. 
Als alles goed gegaan is, genieten Michelle en ik bij het online gaan van deze blogpost van het zonnetje op Tenerife.

Een fijne dag allemaal en graag tot een volgende kaart!

zondag 1 december 2024

'Christmas Town' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Het is alweer december en Kerst nadert met rasse schreden.
Omdat ik nog best een aantal kerstkaarten wil maken, zijn op dit moment al mijn DT-bijdragen kerstkaarten 😬.
Zo ook mijn bijdrage voor de december challenge op het Mirtillamente challengeblog.


Ik gebruikte voor deze kerstkaart de digi Christmas Town uit de serie Svario, welke te vinden is in de nieuwe Mirtillamente Craftshop.

De digi heb ik weer ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
De ballen in de grote kerstboom en de huisjes wilde ik naar voren laten komen, dus zocht ik DP in die kleur. Dat vond ik in een oude paperpad van Forever Friends 'A Christmas Tale'. In dit DP zitten gouden sterretjes en dat heb ik terug laten komen in de rand om de digi, de tekst en de tags (stansenset Crealies) met holografisch papier van Action.

Challenges:

Bij het online gaan van deze blogpost, ben ik onderwerg naar Leonie en haar gezin.
We gaan daar Sinterklaas vieren..... gezellig 🥰.

Een heel fijne zondag en tot een volgende (kerst)kaart 😉.

zaterdag 2 november 2024

'Gertrude' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Gisteren startte de maandelijkse challenge op het Mirtillamente Challengeblog.
Zoals elke maand is het thema 'Anything Goes'.
Omdat we midden in het pompoenenseizoen zitten, heb ik de digi Gertrude uit de serie Le Pine gebruikt. Naast digi's verkoopt Evelin ook fysieke artikelen in haar vernieuwde 
Gertrude heb ik weer ingekleurd met FaberCastell potloden en deze keer niet gedoezeld, want ik merkte bij de eerste poging dat ik de zwarte printerinkt meedoezelde.
De achtergrond is geëmbost m.b.v. een embossingfolder van ProvoCraft. De bladeren zijn gestanst met een stanssetje van Marianne Design. De cirkels zijn stansen van Crealies.
De tekst is eigen fabrikaat en kunnen jullie HIER vinden.

Challenges:

Dat was het voorlopig weer.... ik ben er weer op 10 november wanneer er weer een nieuwe challenge start bij Kleuren met Potloden. 

Tot dan en een fijn weekend gewenst.

dinsdag 1 oktober 2024

'Moon' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

De herfst is nu echt begonnen.... wat waaien de afgelopen dagen.
Ik vind het altijd een beetje 'spooky' als de wind zo om ons huis giert.
Wat dat betreft sluit deze harde wind aardig goed aan bij het thema van de oktober challenge bij Mirtillamente Challengeblog. Oktober is de enige maand met een thema en dat thema is altijd 'Halloween'.
Zelf heb ik niet zoveel met Halloween, maar vond het wel een feestje om aan de slag gegaan met de digi 'Moon' uit de serie 'Witchcraft'.
Leuk detail..... Martin en ik zijn op 31 oktober getrouwd; dit jaar 45 jaar geleden. Toen wisten we niets van het bestaan van Halloween 🙂.
Maar dit terzijde en terug naar de challenge....
Ik heb de digi ingekleurd met FaberCastell kleurpotloden...... een heerlijke digi om te kleuren.
De sketch is van CreativeSketchyGirls; ik heb de sketch een kwartslag gedraaid tegen de klok in.
Het designpapier komt uit mijn onuitputtelijke voorraad paperpads van Basic Grey. Deze velletjes scheurde ik uit de paperpad 'Eva'.
De tekst (gemaakt in Word) heb ik geplakt op labeltjes uit een oude stansset van Crealies. In mijn rommellaatje vond ik nog een metalen hoekje en plakte het in een hoekje dat ik nog een beetje kaal vond..... en wat het nu niet meer is 😉.


Een heel fijne dag gewenst en tot een volgende kaart!

zondag 1 september 2024

'Rose Mandala' voor Jolande&Gert

 For another language please use Google translate in the side bar on the right
Thank you.

En toen was augustus ook al weer voorbij. Onbegrijpelijk hoe snel de maanden voorbij vliegen. 
Op de 1e van elke maand start op het Mirtillamente Challengeblog de challenge..... zo ook vandaag 🥰. Zoals altijd is het thema 'Anything Goes'. Hoe makkelijk wil je het hebben 😉?!

Omdat 1 september ook de trouwdag is van mij zus Jolande en haar man Gert, heb ik de prachtige Nature - Rose Mandala gebruikt voor deze gelegenheid.
Zoals (bijna) altijd heb ik de afbeelding weer ingekleurd met kleurpotloden. Deze keer weer met de PrismaPremier kleurpotloden. 
Voor een feestelijk accent heb ik de zwarte puntjes rondom de rozen en mandala bewerkt met groene glitterglue.
Om het accent echt op de afbeelding en de tekst te leggen, heb ik geen designpapier gebruikt voor deze kaart. De cijfers, letters en 'proficiat' heb ik 2x gestanst; 1x in donkerrood en 1x in goud. Dit geeft wel een leuk effect vind ik..... alleen bedacht ik me achteraf dat ik de gouden schaduw van 35 aan de rechterkant had moeten laten vallen.... nu valt de 5 niet zo op.....
Om er een geheel van de maken, heb ik aan de onder- en bovenkant gouden stickerranden geplakt.

Challenges:

Allemaal een fijne dag en tot een volgende kaart!

donderdag 1 augustus 2024

'About Christmas no 1' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Het is alweer augustus. Onbegrijpelijk hoe snel de dagen voorbij vliegen. 
Aan elk begin van de maand start er op het Mirtillamente Challengeblog de challenge..... zo ook vandaag 🥰. Zoals altijd is het thema 'Anything Goes'. Hoe makkelijk wil je het hebben 😉?!
Omdat deze maand de 1e op een 'kerstdonderdag' valt, leek het me leuk eens een kerstkaart te maken met één van de digi's uit de set About Christmas no 1 van de Svario Collection.

Met behulp van de CSG-sketch van deze maand is er deze kaart uitgerold:


Zoals (bijna) altijd heb ik de afbeelding weer ingekleurd met kleurpotloden. Deze keer weer met de PrismaPremier kleurpotloden.
Het designpapier komt uit een 'antieke' paperpad van Kars X-mas Collection. Verder heb ik een tekststans van Crealies gebruikt en sterretjes van Xenos (deze bewerkt met glitterglue.... evenals de rode neus van Rudolph)

Challenges:

Vandaag weer een superleuke dag!
Vanmiddag rij ik met mijn vriendin naar Michelle om daarna door te rijden naar 'Zacht Staal'. Dit zat al héél lang in de planning en vandaag is het zover.
Mijn vriendin was via via op de website van bistro 'Zacht Staal' terechtgekomen en was er erg enthousiast over; het is een restaurant gevestigd in een oude kas net buiten Beverwijk. Ze serveren allemaal gerechten bereid met groenten/fruit uit eigen moestuin. Omdat het dichtbij Michelle is, vroeg mijn vriendin aan Michelle of zij dit kende.
Zéker kende Michelle 'Zacht Staal', want het toeval wilde dat Michelle en ik er net geweest waren.... én hadden genoten van het overheerlijke eten. 
Dit wordt wéér genieten vanavond!

Allemaal een fijne dag en tot een volgende kaart!