Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...
Posts tonen met het label Herfst. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Herfst. Alle posts tonen

dinsdag 16 september 2025

'Fall Squirrel' voor Aartje



For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Afgelopen vrijdag was Aartje jarig en voor haar maakte ik een kaart passend bij de maand september.... vind ik 😊.
Deze kaart kun je ook vinden op 'The Magic and Looney World of Mirtillamente' blog; daar mag ik weer een blogpost verzorgen. Ik gebruikte voor deze kaart de digi Fall Squirrell uit de serie Nature
Dit keer heb ik de digi geprint op FabrianoAcademia en ingekleurd met PrismaPremier kleurpotloden.
Het designpapier is van...... geen idee 🙈. Ik heb diverse vellen van dit papier ooit in een plastic zak gedaan en vergeten een papiertje erbij te stoppen waarop staat van welk merk dit DP is. Waarschijnlijk komt het nog uit de tijd dat ik in het designteam van Craftlines zat. Maar hoe het ook zij.... ik vind het nog steeds prachtig DP 😊 .

De sketch is van Creative Sketchy Girls. Voor de afwerking van de kaart heb ik een digitale labelstempel van LOTV gebruikt. De paddenstoelenstans is van CraftEmotions en heb ik in 2-en geknipt en voorzien van transparante liquid pearls. Ook de bladeren heb ik met deze transparante liquid pearls bewerkt. De bladerenstans is van MarianneDesign.

Challenges:

Allemaal een heel fijne dag gewenst en graag tot een volgende kaart!



zaterdag 2 november 2024

'Gertrude' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Gisteren startte de maandelijkse challenge op het Mirtillamente Challengeblog.
Zoals elke maand is het thema 'Anything Goes'.
Omdat we midden in het pompoenenseizoen zitten, heb ik de digi Gertrude uit de serie Le Pine gebruikt. Naast digi's verkoopt Evelin ook fysieke artikelen in haar vernieuwde 
Gertrude heb ik weer ingekleurd met FaberCastell potloden en deze keer niet gedoezeld, want ik merkte bij de eerste poging dat ik de zwarte printerinkt meedoezelde.
De achtergrond is geëmbost m.b.v. een embossingfolder van ProvoCraft. De bladeren zijn gestanst met een stanssetje van Marianne Design. De cirkels zijn stansen van Crealies.
De tekst is eigen fabrikaat en kunnen jullie HIER vinden.

Challenges:

Dat was het voorlopig weer.... ik ben er weer op 10 november wanneer er weer een nieuwe challenge start bij Kleuren met Potloden. 

Tot dan en een fijn weekend gewenst.

dinsdag 29 oktober 2019

Herfst!

hallo allemaal!

Zoals velen van jullie al op het blog van GerJanne hebben kunnen lezen, ben ik onlangs bij haar geweest voor een kletseldate zoals GerJanne dat altijd zo mooi verwoordt.
Het was in eerste instantie de bedoeling dat er gefreubeld zou worden. 
GerJanne had de hele eettafel volgepakt met allerlei hobbymateriaal, dus in principe konden we zo aan de slag😉. Maar omdat we elkaar eigenlijk alleen van blogger kenden en elkaar zoveel te vertellen hadden, kwamen we niet verder dan het uitknippen van een pompoen en het designpapier. De pompoen is in de tas gegaan en zou thuis verder afgemaakt worden.
Het is een ontzettend gezellige kletseldate geworden..... en de volgende staat alweer gepland; waar ik me nu al op kan verheugen.
Rond half vier 's middags ben ik weer met een bijgeladen accu richting Markelo getuft. Het is écht heerlijk om een dagje geen mantelzorger te hoeven zijn..... wetende dat Martin goed verzorgd wordt door Buurtzorg en mantelzorgbuurman en - buurvrouw. 
Thuis gekomen begon de sleur van alledag en de pompoen bleef op het bureau liggen.... tot afgelopen zaterdag. 's Middags ben ik ermee aan de slag gegaan.... helaas zonder succes. Ik wilde het designpapier op de pompoen plakken, pakte het lijmflesje..... en stootte mijn theeglas om😭. Alles zat onder de thee.... de accessoires die ik wilde gebruiken, het plaatje wat ik erop wilde plakken.... en dus ook de pompoen en DP. Ik heb het bureau e.d. droog gemaakt en ben naar beneden gegaan..... ff stoom afblazen.
Maar omdat ik toch graag zo'n kaart wilde maken, ben ik opnieuw begonnen. Het patroon opnieuw overgetrokken en geknipt. Helaas geen bijpassend DP met pompoenen, dus dan maar een (héél oude) embossingfolder van ProvoCraft.
Uiteindelijk is het dit geworden:
De muisjes en de pompoentjes heb ik ingekleurd met promarkers. Sinds afgelopen voorjaar heb ik niet meer ingekleurd, dus dat was weer ff wennen.
De bladeren zijn gemaakt met een (héél oude) stans en embossingmal van ProvoCraft. 
Voor deze bladeren heb ik weer een 'liquid-pearl-aquarelpapier' gebruikt. Het licht valt zo mooi op het rechter blad.
GerJanne had op een A4 vel een aantal challenges genoteerd, die pasten bij de kaart; nogmaals dank je wel GerJanne! Ik maak er graag gebruik van.

Challenges:

Bedankt voor jullie trouwe bezoekjes en reactie..... ze worden met veel plezier gelezen.
Een heel fijne dag en graag tot een volgende kaart!

woensdag 31 oktober 2018

Herfstkaart...

Hallo allemaal!

Bij Knutsels en Kadootjes hadden ze een hele leuke challenge..... vallende bladeren.
Ik heb me op dit thema gestort en tussen de bedrijven door een kaart met vallende bladeren gemaakt.... en toen ik 'm klaar had was de challenge allang gesloten ;)....
Toch wil ik de kaart aan jullie laten zien, want ik vind met name het model van de kaart heel leuk :).
Het is een peek-a-boo kaart geworden. Ik kwam het model een aantal jaren geleden tegen op het blog van Norma en deze tutorial had ik opgeslagen en kwam 'm een aantal weken geleden toevallig tegen.
Dit is mijn peek-a-boo kaart:
Dit is de kaart aan de voorkant iets geopend.
Dit is de binnenkant van de kaart half geopend.
Jullie zien al iets van de pompoen.
Dit is de binnenkant helemaal geopend en de pompoen is nu helemaal over de tekst geschoven.
Ik heb alles met de Silhouette gemaakt. Het model heb ik aan de hand van de tutorial van Norma 'omgebouwd' tot een snijbestand en met de Silhouette gesneden.
Het designpapier is van Carta Bella - Hello Fall. Ik had daar ook een fysieke paperpad van, maar daar ben ik helemaal doorheen. Aangezien ik het papier zo supergaaf vind, heb ik het onlangs ook in digitale vorm gekocht. Het ideale van digipapier (net als digistamps) is dat je de grootte kunt aanpassen aan je wensen. Het digipapier heb ik geladen in de Silhouette en er snijbestanden van gemaakt en uitgesneden en op het oranje cardstock geplakt.
Uit het digipapier heb ik ook de afbeeldingen vergroot en uitgeprint en daarna met de hand geknipt en opgeplakt.
Voor Knutsels en Kadootjes ben ik dus te laat, maar kan nog net meedoen bij Love to Scrap :).

Challenges:

Gezellig dat jullie langsgeweest zijn en heel graag tot een volgende keer.
Een hele fijne avond gewenst.

zaterdag 11 november 2017

Nog meer muisjes...

Goede morgen allemaal!

Op deze ietwat onstuimige herfstdag heb ik weer een herfstkaart voor jullie met alweer de schattige muisjes van MFT. 
Vaak maak ik van 1 stempel een hele serie afdrukjes..... als reserve; mocht ik met het kleuren een afdrukje verprutsen. Ook van de muisjes en de pompoenen had ik een aantal afdrukjes gemaakt, maar gelukkig liep het kleuren als een tierelier.... met als gevolg dat ik een aantal ingekleurde muisjes had die nog op een kaart verwerkt moesten worden.
De eerste heb ik jullie donderdag laten zien en vandaag volgt nummer 2.... de rest volgt tzt ;)


De foto is bij kunstlicht gemaakt...... wat duidelijk een verschil maakt in kleur ten opzichte van de vorige kaart :(.

De sketch die ik gebruikt heb, is van The Sketchy Challenges.... een erg leuke sketch vind ik.
Het designpapier is weer van Carta Bella 'Autumn'. Alle kaarten met de muisjes heb ik met deze paperpad gemaakt en nu heb ik alleen nog een paar restanten over; kijken of ik daar nog een kaart mee kan maken. GerJanne heeft een aantal maanden geleden laten zien dat je uit restanten nog een flink aantal kaarten kunt maken..... dat lukt mij niet, maar als ik het een beetje slim aanpak, wil er nog wel een kaart uit.

Maar goed.... terug naar deze kaart.
De muisjes zijn weer ingekleurd met kleurpotloden en de boom is weer met de Silhouette gesneden (ook daar had ik een aantal tegelijk van gesneden). De tekst is ook weer met de Silhouette gemaakt.
Wat een ideale machine is dat toch.... heb deze nu alweer meer dan 4 jaar en ben er nog steeds superblij mee.... en anders mijn dochters en kleinzoon wel :).
Ook op deze kaart heb ik alle randen weer bewerkt met DistressInk WalnutStain.

Challenges:

Dat was het voorlopig weer even.
Dank voor jullie trouwe bezoekjes en graag tot een volgende kaart.
Een heel fijn weekeinde gewenst..... gaat hier wel lukken; morgen naar de kleinkinderen :)!

donderdag 9 november 2017

Herfst!

Goede morgen allemaal!

Vandaag geen kerstkaart van mij..... maar een herfstkaart.
Hebben jullie de afgelopen dagen (woensdag minder) ook zo genoten van het prachtige herfstweer?
Helemaal door het weer geïnspireerd ben ik vorige week aan een kaart begonnen. Het muisje en pompoenen had ik er al eeuwen ingekleurd liggen en het werd tijd dat deze op een kaart zouden belanden. Gisteren had ik eindelijk de kaart klaar en dit is 'm geworden:


De sketch is van 'Die Sketch-Tanten'. De stempels komen uit de set 'Harvest Mouse' van MFT en heb ik weer ingekleurd met mijn kleurpotloden. Het designpapier komt uit een oudere paperpad van Carta Bella 'Autumn'..... 1 van mijn favoriete paperpads van CB. De randen heb ik bewerkt met DistressInk 'Walnut Stain',
De bomen komen uit de Silhouette Online Store en heb ik met de Silhouette gesneden uit dun kraftpapier en op kleur gebracht met dezelfde DistressInk. Ook de tekstlabels heb ik met de Silhouette gemaakt en verhoogd opgeplakt evenals de muis en een aantal pompoenen.

Challenges:

Bedankt voor jullie bezoekjes en reacties en heel graag tot een volgende kaart.
Een heel fijne donderdag gewenst.

zondag 2 oktober 2016

Craftliners Challenge Oktober: Herfst of Halloween!

Goede middag allemaal!


Omdat ik niet zo van de Halloween ben, heb ik een herfstkaart gemaakt.
Hiervoor heb ik de sketch gebruikt van de lopende challenge bij Creative Sketchy Girls



Ik heb er deze keer voor gekozen de stempel niet in te kleuren.
Zowel de tekststempel als de afbeelding stempel(s) zijn van IndigoBlu en komen uit de series Nature 1 en 2. De stempels heb ik gestempeld op DCP papier. De randen van het DCP papier heb ik bewerkt met DistressInkt. Hiervoor heb ik de takjesstempel gebruikt uit de serie Nature 1. Het designpapier (wat je er nog van kunt zien) is van Carta Bella - Autumn.
Het cardstock dat ik gebruikt heb is van PapiColor.
De zon (stans van MFT) is weer gemaakt met hotfoil van TODO. Op de bovenste foto valt het zonlicht er prachtig op en lijkt de zon net goud. Het is echter de koperkleur uit de Autumn hotfoilserie van TODO; dit is op de onderste foto beter te zien.
Uit diverse restjes (herfts)kleuren cardstock heb ik de blaadjes gestanst en in een randvorm op de kaart geplakt.

Hop ff naar het Craftlinersblog om te zien wat mijn teammaatjes voor schitterende creaties gemaakt hebben en doe deze maand gezellig met ons mee. Je kunt een schitterende stempel van Gorjuss winnen; om hiervoor in aanmerking te komen moet je wel minimaal 1 artikel uit het assortiment van Craftlines op je creatie verwerken!

Deze herfstkaart wil ik aan de volgende challenges mee laten doen:
Creative Sketchy Girls - challenge 4 - WINNAAR
IndigoBlu - Autumn Wildlife - TOP 3
AnMaCreatief - 61 Herfst  
Scrapping4FunChallenges - 75 Fabulous Fall Colours 
Cardz4Galz - 32 Fall Colours 
StarStamps - Layer it Up

Gezellig dat jullie langsgeweest zijn.
Een hele fijn zondag verder en heel graag tot een volgend blogbericht.
xxAngela

donderdag 10 september 2015

Kleuren met Potloden 32: herfst...

Goede morgen allemaal!
Vandaag start weer een nieuwe challenge bij Kleuren met Potloden en het thema van deze challenge is
HERFST,
Zelf vind ik het werken met herfstkleuren absoluut geen straf en ik heb me dan ook lekker uitgeleefd; eerst met het kleuren van de digi en daarna met het opbouwen van de kaart; heerlijk!


Ik heb gekozen voor een easelkaart. Bij deze vorm vind ik dat de afbeelding goed tot z'n recht komt.... ten slotte zijn we een 'kleurblog'.
De afbeelding is een digi van Funky Kits by Sugar Nellie en heet Story Teller. Dit keer heb ik de afbeelding ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden op onze wekelijkse kleuravond bij Lydia.
De ingekleurde afbeelding heb ik vervolgens uitgestanst met een Spelbindersstans. Hierachter heb ik 2xMFT Dizzy Doily gestanst uit groen en groen motief van de paperpad van Graphic45 - Time to Flourish. Ook het achter- en ondergrond papier komt uit deze paperpad. De paddestoelen zijn gemaakt met een stans van Cottage Cutz - Mushrooms Mini. Hiervoor heb ik hetzelfde DP gebruikt.


De eikels links zijn gesneden met de Silhouette en rechtsonder heb ik PeelOff stickers van Aurelie gebruikt. Deze heb ik op het DP geplakt en vervolgens uitgeknipt.

De sponsor van deze challenge is 
en zij sponsoren met een waardebon van maar liefst €15,00.
Hop ff naar het Kleuren met Potlodenblog om te zien wat mijn DT collega's voor schitterende kaarten gemaakt hebben en doe deze maand gezellig met ons mee..... 
Dat was het voorlopig weer.
Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie bezoekjes en lieve reacties en heel graag tot een volgend blogbericht.


zondag 28 oktober 2012

Herfst...

Vandaag wil ik jullie een simpele herfstkaart laten zien. Ik had vorige week weer een mannenkaart nodig en voor de broodnodige variatie heb ik dit keer gekozen voor een CAS-kaart gemaakt met mijn Silhouette.


Het snijpatroon is een freebie van SVGCuts.
De tekst heb ik gemaakt met rub-ons van Kaiser Scrapbook.
Ik geef toe dat het een heel andere kaart is dan de fotokaarten die ik eerder gemaakt heb.... maar toch ben ik niet geheel ontevreden over het resultaat.
Ben zeer benieuwd wat jullie van mijn CAS-kaart vinden.

Op de valreep wil ik deze kaart mee laten doen met de challenge bij Creative Cutting Challenges.... De opdracht is daar een herfst-, halloween- of st. maartenkaart te maken. 
Ik had hiervoor een halloweenkaart in de maak, maar door omstandigheden stagneert het productieproces een beetje...

Mijn tienerkaart is er bij CCC als randomwinnaar uit gerold... ik heb 5 schitterende digi's van KennyK Downloads mogen uitkiezen.... een groot dankjewel aan CCC en KennyK Downloads!!!

Geniet allemaal nog lekker van deze zonnige herfstdag en bedankt weer voor het langskomen en de leuke reacties.

Graag tot een volgend blogbericht.
xxAngela

woensdag 12 oktober 2011

Het is écht herfst...

geen ontkomen meer aan...
Dus om helemaal in de sfeer van het jaargetijde te blijven vandaag een herfstkaart... hoe origineel *lol*.



Tilda heb ik weer ingekleurd met Derwent potloden en uitgeknipt. Als designpapier heb ik dit maal Basic Grey - Eerie gebruikt. Dit papier heeft mooie herfsttinten vind ik. De achtergrond van Tilda zijn bomen uit een stukje Eerie papier dat ik uitgestanst heb met een Nestability. De onderkant van de rand achter de bomen is geponst met een pons van Martha Stewart.
Verder heb ik alle randen weer bewerkt met Cat's Eye - dark brown. De kaart heb ik afgewerkt met wat lint, bloemetjes en brads uit mijn voorraadbakjes.
De pompoenen zijn uitgesneden met de Silhouette.

Tilda wil ik graag laten meedoen aan de volgende challenges:

Alles met en over kleuren met Derwents - Herfst
Crafts 4 Eternity - Sketch
Hanna and Friends - Bingo (ribbons-flowers-brads)
It's a Magnolia - Herfst
Magnolia Stamp Lovers - Fall
Scrap & More - Herfst

Voorlopig was het dit weer...
Iedereen bedankt voor jullie bezoekjes en leuke reacties iedere keer en graag tot een volgend blogbericht...
Fijne dag gewenst.
xxAngela