Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...
Posts tonen met het label DT Favorite. Alle posts tonen
Posts tonen met het label DT Favorite. Alle posts tonen

maandag 23 februari 2026

'Rainbow Fairy' voor Isabel


Een tijdje terug was de oudste kleindochter van mijn zusje jarig. 
Isabel is 6 jaar geworden en helemaal weg van alles wat met regenboog(kleuren) te maken heeft.
Dus maakte ik voor haar een regenboogkaart.
Ik gebruikte daarvoor de digi Rainbow Fairy van Sweet November Stamps. Van dezelfde ontwerper gebruikte ik de digi Rainbow Background Builder voor de achtergrond.
Beide digi's kleurde ik met FaberCastell Polychromos kleurpotloden. Ik heb bijna niet gedoezeld, omdat ik graag wilde dat de kleuren lekker fel zouden zijn. De regenboogachtergrond heb ik met de hand uitgeknipt en op wit cardstock geplakt. De fairy heb ik met een 'wobble' opgeplakt, zodat Isabel de fairy kon laten 'vliegen'. Ze vond de kaart helemaal geweldig vertelde mijn zusje later...... en daar doe je het voor 😁.
De tekststansen zijn van Crealies.

Nu zag ik net dat ze bij DCL regenboogkleuren vragen.... deze kaart lijkt me aardig goed binnen het thema te passen 😉.

Challenges:

De logeerpartij van Casper en Floris was weer beregezellig. Ook ons uitje naar Wildlands samen met Niels en Berend was een succes. 
Nu ff een paar dagen niets. 
Woensdagmiddag haal ik Berend op om een paar nachtjes bij 'oma Barry' (onze JackRussel heet Barry) te logeren. Tja, want als Casper en Floris mogen logeren, kan Berend natuurlijk niet achterblijven 🥰.
Als verrassing gaan Berend en ik vrijdagochtend Michelle ophalen van Schiphol. Dan zit haar Argentinië reis er weer op.
Ik ben nu al benieuwd naar haar gezicht als ze bij aankomst mij en met name Berend opmerkt 😊.

Een heel fijne week allemaal en graag tot een volgende kaart.

zondag 1 september 2024

'Rose Mandala' voor Jolande&Gert

 For another language please use Google translate in the side bar on the right
Thank you.

En toen was augustus ook al weer voorbij. Onbegrijpelijk hoe snel de maanden voorbij vliegen. 
Op de 1e van elke maand start op het Mirtillamente Challengeblog de challenge..... zo ook vandaag 🥰. Zoals altijd is het thema 'Anything Goes'. Hoe makkelijk wil je het hebben 😉?!

Omdat 1 september ook de trouwdag is van mij zus Jolande en haar man Gert, heb ik de prachtige Nature - Rose Mandala gebruikt voor deze gelegenheid.
Zoals (bijna) altijd heb ik de afbeelding weer ingekleurd met kleurpotloden. Deze keer weer met de PrismaPremier kleurpotloden. 
Voor een feestelijk accent heb ik de zwarte puntjes rondom de rozen en mandala bewerkt met groene glitterglue.
Om het accent echt op de afbeelding en de tekst te leggen, heb ik geen designpapier gebruikt voor deze kaart. De cijfers, letters en 'proficiat' heb ik 2x gestanst; 1x in donkerrood en 1x in goud. Dit geeft wel een leuk effect vind ik..... alleen bedacht ik me achteraf dat ik de gouden schaduw van 35 aan de rechterkant had moeten laten vallen.... nu valt de 5 niet zo op.....
Om er een geheel van de maken, heb ik aan de onder- en bovenkant gouden stickerranden geplakt.

Challenges:

Allemaal een fijne dag en tot een volgende kaart!

woensdag 17 juli 2024

'Alyssa Long Dress' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamenteblog
Ik werk graag met digi's uit de serie Le Olivie. Dit keer heb ik de digi Alyssa Long Dress gebruikt.
Ik kleurde haar met mijn PrismaPremier kleurpotloden.
De kleuren heb ik gematcht met het DP uit een oude paperpad van Basic Grey - Wisteria. 
Al snuffelde op mijn pc in de map 'teksten' kwam ik deze toepasselijk digi van Creative With TLC tegen. Zeg nou zelf..... Alyssa ziet er in deze jurk toch 'fabulous' uit 😊.
Naast een paar plakparels heeft deze kaart niet veel meer nodig vind ik.

Challenges:
Bij het online gaan van deze blogpost ben ik onderweg naar Apeldoorn om Floris op te halen. Samen gaan we naar de Apenheul en daarna gaat Floris met mij mee om 2 nachtjes bij mij te logeren. Gezellig!

Een fijne dag allemaal en tot een volgende kaart.

zaterdag 13 juli 2024

'Swag' - The Paper Shelter

Afgelopen woensdag is de nieuwe challenge gestart bij Kleuren met Potloden.
  The Paper Shelter is één van de sponsoren deze maand.
Ik heb gekozen voor de digi 'Swag' om een jongenskaart mee te maken.
Ik heb het stoere manneke ingekleurd met Prismacolor Premier kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
pet: 933-902-902   1012   935
haar: 1012-923
huid: 927-1092
bril: 933-901   1006-907
t-shirt: 1006-907
sieraden: 915
jack: 923-924   935
broek: 933-902-901
schoenen: 923-924   935

Velen zullen de sketch herkend hebben.... deze is van Cheerful Sketches.
Het designpapier is een oudje van Craft Smith - School. De randen heb ik weer bewerkt met DistressInk - WalnutStain.
De tekst heb ik in de software van de Silhouette gemaakt.
Verder heb ik een paar stansjes (pijlen en sterren) van MyFavoriteThings gebruikt. Deze zitten in de stencilset Die-Namics BluePrints 13.

Challenges:

Fijn weekend!

vrijdag 28 juni 2024

'Trainforted' - Di's Digistamps

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Kleuren met Potlodenblog.
 
Ik heb een kaart gemaakt met een digi van Di's DigiStamps.
Ik gebruikte de digi Trainforted (niet meer verkrijgbaar) en kleurde deze in met PrismaPremier kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
Pet: 923-925-947   942-935
Vacht: 1084-941-946-948
Snuit-Voetzolen: 927-1092   946-948
Pak: 923-925
Trein: 942-941   911-988   923-925   941-946-948

De sketch is van de lopende challenge bij Creative Sketchy Girls. Het designpapier is van Basic Grey..... geen idee uit welke paperpad deze komt. De geschulpte randen zijn gemaakt met een randpons van Martha Stewart. Als finishing touch heb ik rode brads gebruikt. De tekst is een stempeltje van Lydia Boode.

Challenges:
Do-Allkreatives: 90 - Tier - DT Favorite Caroline

Vandaag weer een lekker rustig dagje. 
Dat had oma ff nodig 😂. 
Afgelopen week eerst Berend 2 nachtjes te logeren gehad en daarna Casper 3 nachtjes (de leerkrachten hadden studiedagen). Ontzettend gezellig en heel leuk om te zien hoe verschillend ze zijn qua leeftijd, maar ook qua karakter. Berend (3) gaat zijn eigen gang en vermaakt zich uitstekend alleen. Wel moet je iedere keer ff komen kijken.... dan galmt het door het huis "oma kom kijken!" en dat durf je niet te negeren 😂. Casper (9) daarentegen wil het liefst alles samen doen. Gezellig samen spelletjes doen en samen TV-kijken 😊. Heerlijk!
Als afsluiting van de logeerweek zijn we woensdag met zijn 4-en (Niels, Berend, Casper en ik) naar Burgers Zoo geweest. Een geweldige afsluiting 🥰!

Ik wil proberen de komende dagen ff bij jullie langs te gaan. Dat is er de laatste weken door allerlei omstandigheden helemaal bij in geschoten. Ik waardeer jullie bezoekjes heel erg, maar blijf zelf in gebreke.... niet netjes. Excuses hiervoor.

Fijne dag allemaal!

zondag 16 juni 2024

'Lion' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right. 
Thank you.

Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien die ik gemaakt heb voor 'Kanjerpost'.
Deze maand mocht ik een kaart maken voor een meisje dat van dieren houdt. 
Tegelijkertijd was het ook mijn beurt om een kaart te maken voor het Mirtillamenteblog. Evelin heeft een superleuke serie Almost Cute in haar webshop staan en deze lenen zich perfect voor een kinderkaart. 
Ik heb gekozen voor 'Lion' en hem ingekleurd met mijn FaberCastell Polychromos kleurpotloden. Op de staart, de oortjes en de voorpootjes heb ik een beetje glitter glue gedaan. Ik vind het altijd wel een leuk effect geven.
De sketch die ik gebruikt heb zullen sommigen van jullie inmiddels herkend hebben..... deze is van CheerfulSketches van deze maand. Het DP is een oudje.... K&Company-ItsyBitsy Girl. 
De tekst heb ik gemaakt in de software van de Silhouette. 
Zoals ik de sketch gebruikt heb, was er naar mijn idee niet echt plek voor bloemen, dus heb ik voor de finishing touch wat liquid pearls gebruikt.

Challenges:
Do-Allkreatives: 90 - Tier - DT Favoriet Alex

Vandaag een rustig dagje.
Vanmiddag mag ik gasten verwelkomen in het vakantiehuisje van mijn zus en zwager in Holten; zij zijn nl. zelf op vakantie 😎. Het is een hele knusse kleine vakantiewoning midden in het bos en écht geen straf om daar ff naartoe te gaan.
Verder heb ik geen plannen.
Kon zo maar eens zijn dat ik lekker aan de freubel ga met al dan niet het EK-voetbal op de achtergrond.... daar ben ik nog niet helemaal uit 🙄. Zonder Martin vind ik sport aanzienlijk minder leuk. Ik mis zijn enthousiasme..... en zijn op- en aanmerkingen 😅.
Voor degenen die het EK wel gaan volgen; veel kijkplezier.
Hopelijk wint Nederland vanavond 🥳.

Fijne zondag allemaal en graag tot een volgende kaart.

maandag 13 mei 2024

'Little Friends' - Polkadoodles

Vandaag mag ik een blogpost verzorgen op het Kleuren met Potlodenblog en dat doe met een zonnige kaart..... helemaal passend bij het weer 😉.
Voor deze kaart heb ik Winnie Sunshine Delight - Little Friends van PolkaDoodles gebruikt en haar ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
Winnie
haar: 107-184-268-283
huid: 189-188-132
jurk: 136-137   145-110
schoenen: 136-137
Bloemen
hart: 107-184
blaadjes: 123-126-226-133
Bladeren
171-166-167
Vlinder
199   145-110   136-137
Lieveheersbeestje
199   126

Ik heb het CenterStepCard-model gemaakt met de Silhouette Cameo. Het (digitale) designpapier is uit de Silhouette Online Store. Een prettige bijkomstigheid van digitaal designpapier is dat je het patroon net zo groot of klein kunt maken als je wilt. Ik wilde de stippen iets groter hebben, dus vergrootte ik het patroon en printte het daarna uit.... handig toch 😉?!
Ook de digi en de bloemen heb ik geprint en uitgesneden met de Cameo.
De bloemen zijn oorspronkelijk een deel van een digi (zie de bloemen in het haar van Winnie). Deze heb ik losgekoppeld met behulp van de software vd Silhouette. Het is ff een klusje, maar dan heb je wel losse bloemen die je overal voor kunt gebruiken.
De harten van de bloemen heb ik na het kleuren bewerkt met Stickles van Ranger.
De grasranden zijn gemaakt met een oude stans van Crealies (dacht ik).

   Challenges:

Een fijne dag gewenst en graag tot een volgende kaart.

donderdag 2 februari 2017

52 to Weeks to Christmas - week 5

Goed morgen allemaal!

Vandaag heb ik een winterse kerstkaart voor jullie; ook al is het winterse weer bij ons inmiddels verleden tijd. Gisteren zijn de laatste sneeuwresten gesmolten en is alles weer groen. Ook het ijs op de ijsbaan tegenover ons huis is weer een zwemvijver voor de eendjes. Gelukkig hebben we vorige week een aantal dagen heerlijk kunnen genieten van alle schaatsende mensen.

 De digi is van Sugar Nellie en heb ik ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden. De rand van de muts en de pompom is gemaakt met sparkly fluff.
Het designpapier komt uit een paperpad van ScrapBerry's 'That Special Time Of Year'.
In de paperpad zitten van elk design 2 velletjes. Ik heb beide velletjes gebruikt; één voor de buitenkant en hetzelfde velletje ook voor de binnenkant.
Na het inkleuren heb ik de afbeelding gestanst met een vierkante stans van Crealies en gemat op rood designpapier uit dezelfde paperpad. Ook de bloemen (Marianne Design) en de blaadjes (Tattered Lace) zijn gestanst uit dezelfde paperpad. Het hart van de bloemetjes is een kleine pons van Nellie Snellen en daarop is een blauwe dewdrop geplakt. De sterrenkrans stans is ook van Marianne Design.
De tekst is een stempel van CC-Design en heb ik uitstanst met een tagstans van My Favorite Things.

Challenges:

Dat was het weer voor vandaag.
Morgen ben ik terug met een kaart voor het Craftlinersblog.
Graag tot dan.

donderdag 7 juli 2016

Speciaal voor jou - GD Cheerful Sketches

Goede morgen allemaal!

Gezellig dat jullie weer even langskomen op mijn blog.
Omdat ik met deze kaart de challenge van mei had gewonnen bij Cheerful Sketches, mag ik voor de challenge van juli gastdesigner zijn.
Geesje heeft me begin juni de sketch en de digi gestuurd en daarmee ben ik aan de slag gegaan.
En dit is het resultaat:


Voor deze kaart heb ik wit cardstock van PapiColor gebruikt. Het designpapier is een oude paperpad van Basic Grey - Olivia. De Bugaboo digi (Bug Kidz Daisy 2) heb ik weer ingekleurd met mijn Faber Castell kleurpotloden. Daarna heb ik de afbeelding uitgestanst en geëmbosd met één van de Nestability  Labels 5 stansen van Spelbinders. Voordat ik de afbeelding uit de stans gehaald heb, heb ik de achtergrond bewerkt met DistressInk Shabby Shutters. Ook een aantal randen van het papier is daarmee bewerkt.
De tekst is een stempel van de 001 Ticket stempellap van Lydia Boode. Deze heb ik eerst een aantal keren met Tattered Rose DistressInk gestempeld, daarna met Shabby Shutters en als laatste met zwarte Versafine inkt. De tekst is daarna ook uitgestanst met een kleinere Labels 5 stans. Van beide stansen heb ik de buitenkant overgetrokken op designpapier, uitgeknipt en daarna de tekst op het rode designpapier en op het groene de afbeelding geplakt. Uit het groene designpapier heb ik nog twee randen gestanst met een borderstans van Crealies en deze onder de strook achter de afbeelding geplakt.
Voor de afwerking heb ik verder de hoekstans van Elizabeth Craft Design gebruikt en wat roosjes uit mijn voorraaddoos. Voor de blaadjes heb ik 2 stansen van Tattered Lace gebruikt.

Ook deze maand is het weer een leuke sketch om mee te werken.... dus ik zou zeggen doe gezellig mee met de challenge bij Cheerful Sketches.

Challenges:
- Bunny Zoe's Crafts: summer
- Crafting with Friends: anything goes -DESIGNTEAM FAVORITE
- AnMaCreatief: juli - zomer

Dat was het voorlopig weer.
Een hele fijne dag gewenst en graag tot een volgende keer.
xxAngela

maandag 2 november 2015

Craftliners Challenge November: Gebruik iets Ouds op je Kaart!

Goede morgen allemaal...
het is alweer de 2e van de maand en dus tijd voor een nieuwe challenge bij Craftliners.
Deze keer hebben we een hele makkelijke.... eigenlijk is het een alles mag challenge; je moet nl. wat ouds op je kaart gebruiken... hahaha dat hebben we genoeg... toch?!?
Ik heb gekozen voor een Bestiestempel en Graphic45 designpapier van vorig jaar.

Gebruikte materialen:
- stempel: MyBesties
- kleurmedium: FaberCastellPolychromos
- designpapier: Graphic45-BotanicalTeaCollection
- tekst: stempellap Lydia Boode
- stansen: TatteredLace TrellisBorder - TatteredLace OrnateLeaves - MFT DieNamics Tickets
- afwerking: bloemetjes en pareltjes van ScrapBerry's

Hop ff naar het Craftlinersblog om te zien wat de andere dames gemaakt hebben en doe deze maand gezellig met ons mee.... aan het thema kan het haast niet liggen.
Let wel op dat je minimaal 1 artikel gebruikt uit het assortiment dat Craftlines voert.

Challenges:
# World Wide Open Design Team Monthly Challenge: november - anything goes - FAVORITE OF NATHALIE
# Craft Rocket Challenges: november - anything goes
# Love to Scrap! Challenge Blog: 65 - Bling It! Girlfriend

Bedankt voor jullie trouwe bezoekjes en leuke reacties.
Rest mij jullie een hele fijne maandag te wensen.... onze maandag kan niet meer stuk. We hebben nl. onze halfjaarlijkse DT-dag en die is deze keer bij Craftlines *grijns*.

Graag tot een volgend blogbericht.