Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...
Posts tonen met het label TopPick. Alle posts tonen
Posts tonen met het label TopPick. Alle posts tonen

dinsdag 2 december 2025

'Selene' voor Evelin

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Het is alweer tijd voor de maandelijkse challenge bij Mirtillamente.
Zoals altijd zijn de challenges 'Anyting Goes'.
 Ik heb deze keer gekozen voor de digi Selene uit de LePine collectie. Selene is één van de digi's uit de release van 2025. 
Evelin was in november jarig, dus maakte ik er een verjaardagskaart voor haar mee. Selene heeft een lange reis afgelegd, maar is gelukkig goed aangekomen in Italië 😊.
(Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto 🙈).

Ik heb Selene weer ingekleurd met de Polychromos kleurpotloden van FaberCastell. Deze keer heb ik Stylex papier gebruikt. Na het kleuren heb ik Selene uitgeknipt. 
Met diverse stansen van Crealies heb ik het DP (CraftSensations) uitgestanst en op de kaart geplakt. Daarna Selene op het ovaal geplakt. Uit het DP heb ik een aantal vlaggetjes en balonnen gestanst.
De tekst is een digi van LOTV.

Challenges:

Dit was het weer voor vandaag.
Allemaal een heel fijne dag en graag tot een volgende kaart.

donderdag 10 juli 2025

'Tilly Dog Valentine' voor Nelleke

Vandaag start er weer een challenge bij Kleuren met Potloden.
Deze maand hebben we weer 4 leuke sponsoren.
Ik ben aan de slag gegaan met 2 hondjes uit de digiset 
Afgelopen maand was Nelleke jarig en voor haar heb ik deze kaart gemaakt.
Voor de verandering heb ik de afbeelding ingekleurd met FaberCastell BlackEdition.
Ik had deze kleurpotloden een tijd terug gekocht.... eigenlijk voor de kleinkinderen. Ik had liever niet dat ze met mijn Polychromos potloden kleurden. En dan was het alternatief stiften, maar daar was oma niet zo'n voorstander van. Ze kleurden dan zo fanatiek dat hun handen en soms zelfs hun armen helemaal onder de stiften zaten. 
De kleurfase staat inmiddels op een zeer laag pitje bij de mannekes en omdat deze potloden binnen handbereik lagen, is oma er mee aan de slag gegaan. En ik moet zeggen dat deze potloden verrassend prettig kleuren en een opvallend goede kleurafgifte hebben voor de prijs die je ervoor betaalt. Ik heb een doos van 50 kleurpotloden; daar redden de kinderen zich perfect mee.

Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
*Hond links:
vacht: 728-723-746
oren-staart-vlekken: 728-746-711-745
snuit: 728-736
ogen-halsband: 720-707
hartje: 701-703
bloemen: 721-748-701
*Hond rechts:
vacht: 747-723-711
oren-staart-vlekken:716-748-711-745
snuit: 728-736
ogen-halsband: 721-709
hartje: 701-716
ballonnen: 732-715-703-748   716-748-749

Voor Nelleke's kaart heb ik de schets gebruikt van Creative Sketchy Girls van de lopende maand. Ik doe regelmatig mee bij hen en merk dat de deelname zeer minimaal is; vorige maand maar 2 deelnemers 😥. Dus dames als jullie kaarten maken aan de hand van skechtes ook leuk vinden om te doen, doe deze maand dan mee bij CSG 😉.
En als je dan een (digitale) stempel ook inkleurt met kleurpotloden kun je de kaart ook mee laten doen bij Kleuren met Potloden en maak je kans op het winnen van digi's van de hierboven vermelde sponsoren.
Hop ff naar het Kleuren met Potlodenblog om te zien wat mijn teammaatjes voor prachtige kaarten gemaakt hebben.

Challenges:


Rest mij jullie een heel fijne dag te wensen en graag tot een volgende kaart.

dinsdag 3 juni 2025

'Camille Bag' voor Diny

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Afgelopen week was Diny jarig en uiteraard is er een kaart richting Brabant gegaan.
Ik heb haar kaart gecombineerd met mijn DT-bijdrage voor het Mirtillamente challengeblog, want daar is weer een nieuwe maandelijkse challenge gestart.
Het is misschien niet de meest leuke combinatie, maar als ik iedereen van mijn verjaardagslijst een kaart wil sturen moet ik helaas soms het een en ander combineren.

Onlangs is er een nieuwe release van digi's geweest. Deze zijn te vinden in de Mirtillamente Craftshop. Ik ben aan de slag gegaan met Camille Bag uit de Le Pine serie en vond het weer een feestje om in te kleuren.
Na het inkleuren ben ik aan het stoeien gegaan met de sketch van Creative Sketchy Girls en uiteindelijk is deze kaart eruit gerold.
Voor de kaart van Diny heb ik een paar velletjes uit de paperpad Offbeat van BasicGrey gepakt, op maat gemaakt en bewerkt met DistressInk VintagePhoto. Voor de afwerking heb ik een paar bijpassende knopen (BasicGrey) en lint (Action) gebruikt.

De challenge bij Mirtillamente loopt tot en met de 27e en je mag allerlei creaties inzenden.... als het maar handgemaakt is.

Deze kaart is ook op het Kleuren met Potlodenblog te zien. Daar mag ik vandaag weer een blogpost verzorgen.

Challenges:

Gezellig dat jullie een bezoekje aan mijn blog brachten en graag tot een volgende kaart.

donderdag 8 mei 2025

'About Christmas no 2' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Wat vliegt de tijd..... 
Het lijkt wel dat - naarmate je ouder wordt - de tijd nóg sneller gaat...... of is het dat je de dingen minder vlot doet en dat het daardoor lijkt dat de tijd sneller gaat, terwijl jezelf langzamer wordt 😜. Ik weet wel dat ik over bijvoorbeeld het tuinieren aanzienlijk langer doe dan een aantal jaren geleden. En dat geldt voor zoveel dingen 🙈. 
Ik weet niet hoe het met jullie gaat, maar dan is bloggen het eerste dat erbij inschiet 😒.

Ik had dus vorige week donderdag deze blogpost online moeten laten gaan..... maar dat is er totaal bij ingeschoten 🙈.... sorry Evelin.

Vorige week donderdag was het de eerste van de maand en dat houdt in dat er weer een challenge begint bij Mirtillamente. Zoals altijd is er geen écht thema en mag alles..... dus niet alleen kaarten, maar ook mixed media en andere creaties.
Evelin stuurde me in het begin van het jaar een aantal digi's om mee te werken, waaronder de digiset About Christmas no 2 uit de serie Svario
Het leuke van digi's vind ik dat je ze net zo groot of klein kunt printen als jezelf wilt.
Ik heb de kale kerstboom groot geprint en in de kerstboom verkleind het gingerbread poppetje, de candy cane en het sneeuwvlokje geprojecteerd.
Dit is het resultaat:
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe printer en ben nog bezig met het uitvogelen hoe ik 'm moet instellen qua papier. Het DCP staat er niet tussen. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de afdrukjes blijven vlekken als ze - zoals de kerstboom - dikke randen hebben. Ik had de opgetuigde kerstboom 4x uitgeprint en heb alle 4 afdrukjes moeten gebruiken. Met kleurpotlood vlekte het allemaal gigantisch als ik ging doezelen. En werken op DCP papier zonder doezelen vergt nog veel oefenen vrees ik.
Dus zat er niets anders op om mijn Promarkers tevoorschijn te halen. Ook hier vlekte het, maar omdat het donkergroen is zie je het gelukkig niet.
De achtergrond van DCP papier heb ik gemaakt met een embossingfolder.... geen idee waar deze van is.

Alle challenges bij Mirtillamente duren tot en met de 27e van de maand.
Freubel jij graag, doe dan deze maand gezellig mee.... je kunt 1 of 2 digi's ontworpen door Evelin winnen.

Challenges:

Allemaal een heel fijne dag en tot een volgende kaart.

maandag 3 februari 2025

'Friends' voor Berend

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vorige maand was onze jongste kleinzoon Berend jarig..... alweer 4 jaar.
Een heel nieuwe periode breekt nu aan. Sinds vorige week maandag hoeft hij niet meer naar de gastouder en mag naar dezelfde basisschool als zijn 2 grote broers. De laatste weken wilde Berend al niet meer naar de gastouder.... dit meldde hij 's avonds al bij het naar bed gaan 😊. Hij was er klaar mee en toe aan de basisschool. 
Omdat Berend helemaal dol is op knuffels, heb ik een knuffelkaart voor hem gemaakt..... nu kan het nog. Volgend jaar vindt hij het misschien niet meer stoer genoeg 😉.
Voor deze kaart gebruikte ik de digi Friends uit de serie Almost Cute van Mirtillamente. Ik blijf deze serie geweldig vinden en zo veelzijdig te gebruiken.
Deze kaart staat ook op het Mirtillamente Challengeblog, waar zaterdag een nieuwe (maandelijkse) challenge gestart is. Als je deze digi's ook zo leuk vindt, doe dan gezellig mee deze maand. Je maakt dan kans op het winnen van 1 of 2 digi's. Het thema is altijd 'Anything Goes' en je hoeft niet eens een digi van Mirtillamente te gebruiken..... het zou natuurlijk wel leuk zijn als je dat wél deed 😉.
Zoals (bijna) altijd heb ik de knuffels ingekleurd met mijn FaberCastell kleurpotloden.
De letters heb ik met mijn Silhouette gesneden. De labels zijn van MFT.

Challenges:

Deze blogpost is ingepland. 
Als alles goed gegaan is, genieten Michelle en ik bij het online gaan van deze blogpost van het zonnetje op Tenerife.

Een fijne dag allemaal en graag tot een volgende kaart!

zaterdag 17 augustus 2024

'Koala' voor Boaz

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamenteblog.
Eén van de series waar ik graag mee werk is Almost Cute. Ik vind deze serie uitermate geschikt voor babykaarten.
Deze keer heb ik Koala hiervoor gebruikt. Michelles beste vriendin gaat eerdaags bevallen van een zoon, dus dit kaartje heeft al een bestemming 💖💙.
Het schattige koalaatje heb ik ingekleurd met Faber Castell Polychromos in lekker vrolijke kleuren.
Het kleurrijke DP heb ik ooit eens gekocht bij Scrappapier en is van K&Company - Lions Sleeps Tonight. De tekst heb ik in de software van de Silhouette Cameo gemaakt. Tegenwoordig kun je alles wat je ontwerpt met de Silhouette opslaan in PNG met transparante achtergrond, wat voor afbeeldingen en teksten erg handig is.
Voor de 'finishing touch' heb ik bijpassende knoopjes gezocht in mijn eindeloze knoopjesvoorraad en...... ja daar zijn ze weer..... houten hartjes van de Xenos; deze voorraad is inmiddels niet meer zo eindeloos 😆.

Bij het online gaan van deze blogpost is Michelle weer een paar dagen bij me. Heerlijk een aantal dagen gezelschap..... samen eten..... samen tuinieren..... samen wandelen..... en samen niets doen 😁.

Challenges:
Een fijne dag en tot de volgende kaart!

dinsdag 7 mei 2024

'Berry Flowerpot' - GD CheerfulSketches

For another language please use Google Translate in the side bar on the right.
Thank you.

Afgelopen maart had ik met DEZE kaart een topnotering bij CheerfulSketches en mocht deze maand gastdesigner zijn.
Ik kreeg Berry FlowerPot van Mirtillamente 😊 opgestuurd en aan de hand van de meegezonden sketch voor deze maand heb ik onderstaande kaart gemaakt.
Ik heb Berry ingekleurd met PrismaPremier kleurpotloden. 
Vorige week heb ik mezelf getrakteerd op een nieuwe paperpad. Omdat ik nog giga veel cardstock en designpapier heb (sommige paperpads zijn wel 10 jaar oud) had me voorgnomen geen cardstock en designpapier meer te kopen, maar deze paperpad van Craft O' Clock kon ik écht niet laten liggen. 
Thuisgekomen ben ik er direct mee aan de slag gegaan.
De randen van het DP heb ik bewerkt met DistressInk - Vintage Photo. 
Ik vond bloemen op de kaart wel toepasselijk en ben in mijn giga bloemenvoorraad gedoken en vond deze perfect passende roosjes om te gebruiken.
De blaadjes zijn gemaakt met een stans van CheeryLynn en de takken met een stans van NellieSnellen.
De tekst is een digi van LOTV - Embossed Labels.
Het was leuk om gastdesigner bij CS te zijn. 
Dankjewel dames voor de uitnodiging.

Challenges:

Een heel fijne dinsdag en en graag tot een volgende kaart.

dinsdag 13 juni 2023

'Ashley' voor Ans

Eergisteren was Ans jarig en ik stuurde deze kaart naar haar:
De digi is van Mirtillamente en heet Ashley
Ik heb ingekleurd met PrismaColorPremier kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de nummers van de kleurpotloden die ik gebruikt heb:
Haar: 1006-932-1007-933
Huid: 927-939-1092-1032-923
Jurk: 1026-956-932-1007-933
Roes Jurk/Handschoenen: 1006-907

Het desginpapier is van First Edition - Wildflower. In deze paperpad zitten een aantal metallic-achtige velletjes en deze heb ik gebruikt voor de achtergrond, de blaadjes en de sneeuwsterren.
Ik wilde eigenlijk meer in de stijl van Ans blijven en een mooie tule rozet gebruiken, maar op de een of andere manier stond dat gewoon niet op de plek die ik voor ogen had..... dus heb ik maar een organza bloem gebruikt. Vond ik beter staan.
De tekst heb ik gemaakt met een tekstverwerkingsprogramma.

De kaart is ook te zien op het Kleuren met Potlodenblog.

Ik wil deze kaart aan de volgende challenges mee laten doen:

Afgelopen tijd was een lastige tijd voor ons. 
Het was zaterdag een jaar geleden dat Martin overleed. 
Ik vond het bij tijd en wijle een heel moeilijk jaar..... zeker de maand voor de overlijdensdatum. Het is net of je alles weer opnieuw beleeft. 
Van een aantal mensen had ik al gehoord dat het 2e jaar moeilijker is..... maar daar geloof ik niet in. 

Om het 1e jaar positief af te sluiten hebben we zaterdag een mooie speciale route met de auto gereden.
Martin was - toen hij nog geen MS had - een fanatiek wielrenner en hij had zo diverse 'trainingsrondjes'. Een daarvan was Markelo - Holterberg - Hellendoorn - Lemelerberg - Vilsteren - Ommen - Den Ham - Daarle - Wierden - Rijssen - Markelo. Deze route hebben wij zaterdag gereden en onderweg ergens geluncht. Ook hebben we een prachtige wandeling op de Lemelerberg gemaakt.
Komende vrijdag is het de dag dat de uitvaart was en die dag gaan Niels, Berend en ik naar de dierentuin in Arnhem. Daar zijn wij als gezin in 1997 een keer geweest. We hadden toen net onze 1e aangepaste bus en Martin zijn 1e elektrische rolstoel..... dus we konden toen sinds jaren weer samen weg.... het is toen een hele mooie dag met prachtige herinneringen geworden. Dit jaar maken we weer mooie herinneringen.....

Van bloggen is niet veel gekomen de laatste maand, maar dat gaat hopelijk veranderen. Ik wil proberen de draad weer op te pakken en zo nu en dan een kaart plaatsen én weer langs jullie blogs hoppen.... ben benieuwd wat ik allemaal gemist heb 🥰.

Tot gauw!

zondag 8 januari 2023

'Capri Pants' - Lili of the Valley

Sinds 1 januari zit ik officieel weer in het designteam van Kleuren met Potloden en afgelopen vrijdag was het de eerste keer dat ik weer een kaart mocht plaatsen op het KmP-blog. 
Van februari 2013 tot oktober 2017 heb ik ook al in het DT van KmP gezeten, maar moest door - jullie bekende - omstandigheden helaas een stap terug doen. 
Toen Aartje mij afgelopen november weer een plekje in het DT aanbood, hoefde ik niet lang na te denken. Het inkleuren van (digitale) stempels is nog steeds de meest ontspannende hobby voor mij. Ik word helemaal zen van het kleuren met potloden. Martin stelde heel vaak voor om de kleurpotloden te pakken als hij vond dat ik wat ontspanning nodig had.... wat mis ik die ontzettend lieve man 😢...

De kaart die op het KmP blog staat is een diamondfoldkaart. Ik vind het een supergaaf model om te maken. De digi die ik gebruikt heb, is Capri Pants van Lili Of The Valley; 1 van de sponsoren van de KmP-challenges.... ook dit jaar weer!
Voor het inkleuren van de digi heb ik de Prisma Premier kleurpotloden gebruikt.
Het DP komt uit de SilhouetteOnlineStore (is dus een digitaal product).
Verder heb ik mallen van Crealies en Noor!Design gebruikt.
De kaart is afgewerkt met plakparels.

Challenges:

Vandaag komt Niels met Berend langs. Niels gaat dan ff mountainbiken en dan is Berend gezellig bij mij.

Fijne zondag en tot een volgende kaart!

 

donderdag 1 november 2018

Have a "Beary" Merry Christmas....

Hallo allemaal!

Wat vliegt de tijd toch..... een troost is dat velen van ons daar 'last' van hebben ;).
Het is alweer begin november en ik ben sinds mijn vorige deelname aan 52 weeks to Christmas in april blijven steken op 1 kerstkaart. Met de overgebleven kaarten van vorig jaar heb ik er nu 'al' een stuk of 7.....

Vorige week donderdag heb ik een 'miniworkshop kleuren met potloden' gegeven aan mijn hobbymaatje Anja die ik nog ken uit mijn Hobbyjournaaltijd. 
De kist kleurpotloden werd onder het stof vandaan gehaald en we hebben heerlijk zitten kleuren.
Nadien de kleurpotloden op tafel laten liggen en 's avonds begonnen met het inkleuren van afdrukjes, waarvan ik de kaarten al af had; hoefde alleen nog maar de ingekleurde afdrukje er op te plakken.
Zo ook met de sketch van Cheerful Sketches van de afgelopen maand. Dit keer was de kaart op tijd klaar, maar vergat ik telkens een foto te maken bij daglicht.... dus weer te laat om in te zenden ;).

Waar ik wél mooi op tijd mee ben, is voor deelname van de 'Annual Month of Holiday Cards Challenge'.... die gisteren weer begonnen is.
Het is vandaag dag 2 en dat betekent dat de B centraal staat.... in mijn geval de 'Bear'.

Challenges:

Graag wil ik jullie bedanken voor jullie leuke reacties op mijn peek-a-boo kaart!