Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...
Posts tonen met het label NellieSnellen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label NellieSnellen. Alle posts tonen

woensdag 18 februari 2026

'Beret Girl' voor Kiki

Onlangs was de dochter van mijn jongste broer jarig. Ze is 35 jaar geworden. Het lukt me niet om alle neven en nichten elk jaar een kaart te sturen, maar de 'speciale' jaren verdienen een kaartje vind ik.
Voor Kiki's verjaardagskaart gebruikte ik de digi Beret Girl van All Dressed Up en kleurde haar in met FaberCastell Polychromos kleurpotloden. 
Voor de liefhebbers heb ik hier de kleurnummers: 
Haar: 178-177-175
Huid: 189-188
Baret: 129-125-142   166-266   107   157
Strik en legging: 129-125-142   157
Top: 129-125-142   166-266   178-177-175
Rok: 166-266   157
Schoentjes: 166-266

De sketch is van Creative Sketchy Girls..... maar ik zag net dat ik te laat ben met inzenden 🙄. Desalniettemin was het erg leuk om met deze sketch te werken.
Het designpapier komt uit een oude paperpad van BasicGrey. 
Na het kleuren heb ik de afbeelding met de hand uitgeknipt en verhoogd op de kaart geplakt.
De kleine hartjes komen uit een pons van Tonic Studio's en het grote hart is een pons (clippunch) van Nellie Snellen; deze heb ik 4x geponst en op elkaar geplakt. De cijfers zijn aangebracht d.m.v. een sjabloon (Nellie Snellen). De tekst heb ik in LibreOffice gemaakt.

Challenges:

Hier schijnt het zonnetje..... zolang als het duurt. Dus ik ga gauw met de hond naar buiten; ff een frisse neus halen 😁.

Fijne dag allemaal en tot een volgende kaart

zondag 16 februari 2025

'FlowSet' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Eind vorige maand was Wies jarig en voor haar maakte ik deze bloemenkaart.
Deze kaart staat ook op het Mirtillamenteblog, want ik mag vandaag weer een blogpost verzorgen.
In de Mirtillamente Craftshop vind je onder de tab 'Nature' hele leuke bloemen digi's. Uit de set 'FlowSet' heb ik de digi rechtsonder gebruikt en ingekleurd met mijn FaberCastell kleurpotloden. De kleuren van de digi had ik afgestemd op het designpapier 'Lost and Found Two' van My Mind's Eye. 
Ik werk graag met sketches en op mijn pc heb ik heel veel sketches opgeslagen. De sketch die ik vandaag gebruikt heb, is van een oud challengeblog 'Cards&Scraps Challengeblog'. Voor de afwerking van de kaart gebruikte ik een pons van NellieSnellen en een bannerstans van Crealies. De pons van NellieSnellen is een sneeuwvlok, maar ik vond het wel bij de bloemendigi passen om deze sneeuwvlok als bloem te gebruiken. Het hart van de bloemen is gedaan met een witte pearlenpen van Viva.

Inmiddels zit onze vakantie er op en probeer ik al dagen weer te wennen aan het koude weer hier in ons kikkerlandje 😆.....
Michelle en ik hebben een prachtige vakantie op Tenerife gehad en hebben veel gezien..... maar nog lang niet alles. 
We hadden een appartement in Tejina en vandaar uit maakten we uitstapjes met onze huurauto naar diverse plaatsjes/steden en natuurgebieden in het noorden en midden van Tenerife. Het meer toeristische zuiden van Tenerife sprak ons niet zo aan. 

Een kleine impressie 🥰.
We zijn het erover eens dat deze vakantiebestemming naar meer smaakt 😉..... dus wie weet 😊.

Challenges:

Een fijne dag allemaal!

zaterdag 11 januari 2025

Happy Birthday - GD 2 Sisters on the Blog

Deze maand mag ik gastdesigner zijn bij 2 Sisters on the Blog.
Ze beginnen het jaar makkelijk..... het thema is 'Alles Mag'. Dat geeft je behoorlijk veel vrijheid.
Ik heb geprobeerd eens een andere kaart te maken dan jullie van me gewend zijn. Ook wel eens leuk om te doen..... sterker nog, ik had al eens eerder zo'n soort kaart gemaakt en vond het toen héél leuk om te doen.
Eerst laat ik jullie de kaart zien voor het 2 Sisters on the Blog.
De pinguin is van Diane Design Lab. De bladertakjes komen uit de serie 'Herbal Frames' en 'Autumn' van Design Bundles en uit de serie 'Eucalypus Leaves' van By Digital Papers.
De koperen en witte takken zijn gemaakt met een stans van Nellie Snellen. De framestans heb ik ooit eens bij de Action gekocht.
De tekst heb ik gemaakt in de software van de Silhouette.
Ik vond het erg leuk om gastdesigner bij de 2 Sisters te zijn. 
Dankjewel voor de uitnodiging.

Mijn inspiratiebron voor de pinguinkaart was de verjaardagskaart die ik in het voorjaar maakte voor Irene..... en nooit geplaatst heb. Ze is inmiddels 'bijna' weer jarig, dus wordt het tijd om de kaart van vorig jaar te laten zien.
Omdat ik bij het maken van Irene's kaart weer eens veel te veel uitgeprint en gestanst had, kon ik van deze 'voorraad' de pinguinkaart maken. Want jullie zien dat de materialen nagenoeg hetzelfde zijn, behalve het witte vosje. Dit vosje komt uit de serie 'Polar Wind' van By Digital Paper.

Straks komen Niels en Rubén om hier in Markelo te mountainbiken en later vandaag tuf ik naar Michelle. Morgen hebben we een nieuwjaarsborrel bij mijn jongste broer..... kleinschalig; alleen de 'oudjes' 😉. 
Voor mijn doen een vol weekend 😅.....

Allemaal een heel fijn weekend en graag tot de volgende kaart!

vrijdag 10 mei 2024

'Back to School Ellie' - PaperNestDolls

Op het Kleuren met Potlodenblog gaat vandaag weer een nieuwe challenge van start. 
Zoals elke maand hebben we weer 4 sponsoren en dat zijn deze maand:
Ellie heb ik ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden. 
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
Ellie
haren: 108187-190-157
huid: 132-189-190
blouse-haarband-strik-bandjes:168-157 
Boeken:
kaften:145-168-157-128-145
bladzijden:187
Kat:
vacht: 278-274-175
snuit-oren: 132
Appel:
steel/blad: 278
schil: 168-187

Het zal inmiddels wel bekend zijn dat ik heel graag met sketches werk, dus heb ik ook voor deze kaart weer een sketch gebruikt en wel de sketch van deze maand bij Creative Sketchy Girls. 

Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf, heb ik nog héél veel oude paperpads, waaronder deze leuke paperpad van We R Memory Keepers - Little One.
De tekst is gemaakt met een stans van NellieSnellen.

Ik heb deze kaart gemaakt voor ons buurmeisje. 
Zij is nu aan het blokken voor haar VWO examen en ik wilde haar succes wensen; met het blokken én straks met de examens. Ik voel haast mijn eigen stress voor examens weer 😅.

Kleuren jullie ook graag met potloden - ongeacht welk merk/soort - doe deze maand gezellig met ons mee en maak kans op digi's van bovengenoemde sponsoren.

Challenges:

Een heel fijne vrijdag en graag tot een volgende kaart.

dinsdag 7 mei 2024

'Berry Flowerpot' - GD CheerfulSketches

For another language please use Google Translate in the side bar on the right.
Thank you.

Afgelopen maart had ik met DEZE kaart een topnotering bij CheerfulSketches en mocht deze maand gastdesigner zijn.
Ik kreeg Berry FlowerPot van Mirtillamente 😊 opgestuurd en aan de hand van de meegezonden sketch voor deze maand heb ik onderstaande kaart gemaakt.
Ik heb Berry ingekleurd met PrismaPremier kleurpotloden. 
Vorige week heb ik mezelf getrakteerd op een nieuwe paperpad. Omdat ik nog giga veel cardstock en designpapier heb (sommige paperpads zijn wel 10 jaar oud) had me voorgnomen geen cardstock en designpapier meer te kopen, maar deze paperpad van Craft O' Clock kon ik écht niet laten liggen. 
Thuisgekomen ben ik er direct mee aan de slag gegaan.
De randen van het DP heb ik bewerkt met DistressInk - Vintage Photo. 
Ik vond bloemen op de kaart wel toepasselijk en ben in mijn giga bloemenvoorraad gedoken en vond deze perfect passende roosjes om te gebruiken.
De blaadjes zijn gemaakt met een stans van CheeryLynn en de takken met een stans van NellieSnellen.
De tekst is een digi van LOTV - Embossed Labels.
Het was leuk om gastdesigner bij CS te zijn. 
Dankjewel dames voor de uitnodiging.

Challenges:

Een heel fijne dinsdag en en graag tot een volgende kaart.

zondag 17 maart 2024

'Verdiana' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het blog van Mirtillamente.
Ik gebruikte daarvoor de digi Verdiana uit de Fairyland Collection. Je kunt haar HIER vinden.
De kaart maakte ik voor een blogvriendin die door een lastige periode gaat.
 Ik wilde haar laten weten dat ik aan haar denk. Ik ben niet zo van het bellen en appen, daarom stuurde ik haar deze kaart.
 Ik heb Verdiana ingekleurd met kleurpotloden van PrismaPremier.
Voor de liefhebbers heb ik hier de kleurnummers:
Verdiana 
haar 914-1031-1022-1095-911
huid 939-1092-1031
ogen 1022-1031
lippen 1031
kleding 1031-1095    914-1031-1022-1095-911
vleugels 1086-1022-1021-1089.

Het designpapier dat ik gebruikte komt uit een oude paperpad van PrimaMarketing - Botanical.
Verder heb ik bloemen en bladeren gestanst met stansen van Nellie Snellen. De sterretjes zijn van Xenos en heb ik bewerkt met glitters.

Challenges:

Afgelopen week was een gezellig drukke week, waardoor ik niet aan het bloggen toegekomen ben.
Vandaag is de rust hier weergekeerd en ga ik proberen jullie blogs te bezoeken.

Een fijne zondag en graag tot een volgende kaart.

zondag 19 februari 2023

Evie

 Evie - de kleindochter van mijn jongste broer - wordt dinsdag al weer 2 jaar. Mijn schoonzusje (Evie's oma) is een tijd terug een webshop begonnen. Daarin verkoopt zij babykleding. Samen met mijn nichtje (de mama van Evie) koopt ze prachtige stoffen in, waar zij dan allerlei baby- en peuterkleding van maakt. Mijn nichtje verzorgt vooral de webshop en is heel actief op Instagram. Bram en Evie showen vaak de kleding. Afgelopen week stond er een foto van Evie op Instagram, waar ze een schattig pakje met een Paw Patrolprint van haar held Skye draagt. Dat bracht me op het idee om een kaart met Skye erop voor Evie te maken. Op internet snel een kleurplaat opgezocht én gekeken welke kleuren ik moest gebruiken voor Skye.
De sketch is van Creative Sketchy Girls.
Voor velen zullen de kleuren ook bekend voorkomen, want deze maand vragen ze bij Knutsels & Kadootjes de kleuren rood-oranje-roze. Ik wist dat ik nog ergens een héél oud blokje had met deze kleuren.... en ja hoor, bij alle blokjes van Action lag ook het 'Love' DecoDesigns blokje van Avec.
Skye heb ik ingekleurd met mijn PrismaPremier kleurpotloden. Alle randen heb ik bewerkt met rode DistressInkt. Hoera Jarig is een stans van Marianne Design en de rozette is een stans van Nellie snellen.
De kaart heb ik afgewerkt met een paar rode liquid pearls van Viva.

Challenges:

Terwijl ik gisteren aan het eind van de middag dit bericht aan het typen was, belde GerJanne op met de vraag of ik alleen was (omdat Michelle nog al eens een paar dagen bij me is). Op mijn 'ja' vroeg ze of ik zin had om mee te gaan naar een tributeband van de Beatles; 'the Bootleg Beatles'. 
Peter en zij zouden met Guus gaan, maar helaas kon Guus niet mee, omdat hij ziek was. Dus hadden ze een kaartje over en of ik gebruik wilde maken van het vrijgekomen kaartje. Dat leek me super leuk en bovendien was het vlakbij in Hengelo in het Metropool. Daar ben ik diverse keren met Martin geweest, dus ik kende het daar wel (is voor mij altijd nogal een dingetje om ergens naar toe te gaan wat onbekend is.... in dit geval dus niet 😄). Dus ik had gisterenavond onverwacht een uitje 😍.
Het is een topavond geworden. De band was écht super. Ze kwamen uit Liverpool en deden zich ook écht voor als Ringo, Paul, George en John. Ze speelden het dak er af en de liedjes werden met veel humor aan elkaar gepraat. Het was een avond met een gouden randje.
Dankjwel GerJanne en Peter voor de uitnodging 🥰.

Vandaag zijn Niels en Fen met de jongens geweest. Niels, Fen en Ruben hebben gemountainbiked, terwijl ik samen met Sebastiaan en Berend heerlijk met Duplo gespeeld heb..... oma is dan zelf weer een beetje kind 🙈.
En nu ben ik aan het bijkomen van een druk, maar geweldig weekend!

Fijne avond allemaal en tot een volgende kaart

zondag 15 januari 2023

Hartelijk Gefeliciteerd!

Op deze - tot op heden - droge zondagochtend heb ik een verjaardagskaart voor jullie. Vandaag is Eri jarig en dus is er begin deze week een kaart richting België gegaan.
Ik heb aan de hand van de prachtige sketch bij Creative Sketchy Girls deze kaart gemaakt:
Omdat ik het plaatje (Nellie Snellen) best druk vond, heb ik geen designpapier gebruikt. Ik heb geprobeerd een aantal kleuren uit het plaatje terug te laten komen in het cardstock. Een aantal stukken cardstock heb ik geëmbost..... althans mijn Cuttlebug heeft dat gedaan 😉.
Om de kaart iets feestelijker te maken heb ik bloemen en blaadjes geponst (Nellie Snellen) en opgeplakt. Het hart van de bloemetjes heb ik bewerkt met glitterglue. De tekst (Crealies) maakt het kaartje af.

Challenges:

Gistermiddag zijn GerJanne en Peter geweest. Ze hadden gewandeld in de omgeving van Markelo en kwamen nadien een kop koffie drinken. GerJanne vertelde eerder al dat ze het niet konden maken om niet ff langs te komen als ze zo dicht bij Markelo waren...... dat was ik volkomen met haar eens 🥰. Het was ontzettend gezellig.... de middag vloog om!
Vandaag rommel ik een beetje aan in huis en vanavond komt Michelle weer voor een paar dagen..... heerlijk!

Allemaal een heel fijne zondag en tot een volgende kaart!

vrijdag 1 maart 2019

Casper 4 jaar!

Vanavond is het alweer 4 jaar geleden dat Leonie bevallen is van een prachtige zoon; Casper.
En Casper is inmiddels uitgegroeid tot een heerlijk ondeugend maar tegelijk heel zorgzaam manneke.
Morgen wordt zijn verjaardag gevierd en vandaag is (als het goed is) de verjaardagskaart van oma en opa Bus (er is ook nog een oma Fiets) bezorgd.
De digi 'Little Cowboy' van ThePaperShelter is ingekleurd met FaberCastell kleurpotloden. Het designpapier is een oudje; Basic Grey - Granola.
De tekst heb ik met een lettertang van de Hema gemaakt.... maar ik zie dat niet alle letters even duidelijk op de foto uitkomen... 

Bedankt voor jullie trouwe bezoekjes en heel graag tot een volgende kaart!
Een heel fijn weekeinde gewenst!

vrijdag 30 november 2018

CAS-kerstkaart

Hallo allemaal!

Voor de broodnodige variatie heb ik vandaag een CAS-kerstkaart voor jullie.
En wel eentje met allemaal oude materialen.
Tig jaar geleden ging ik (als beginnend freubelaar) met een hobbyvriendin elk halfjaar naar de hobbybeurs in Hardenberg. Eén van de vele standhouders verkocht er pakketjes designpapier in verschillende kleuren..... en daar bedoel ik mee een pakketje groen, een pakketje geel, een pakketje blauw enz enz. Aangezien ik erg moeilijk kon (en kan) kiezen, kocht ik van elke kleur een pakketje 😏.... om er vervolgens niets mee te doen, omdat het erg glad papier is en moeilijk te verwerken (vond ik toen). Afgelopen week kwam ik de stapel pakketjes weer tegen en ben er mee aan de slag gegaan.
Vandaag het eerste kaartje:

Waar het DP van is, weet ik niet eens. Het zijn A4 vellen in blanco plastic.
De takjesstans is van Nellie Snellen en heb ik beplakt met rode plakpareltjes. Ook de tekst (plakletters) is van Nellie Snellen.
Het lint is van de Action.
Ben benieuwd wat jullie van deze 'oude' kaart vinden.

Deze kaart wil ik laten meedoen bij
Beccy's Place: Annual Month of  Holiday Cards Challenge
Het is alweer de laatste dag van een prachtige  Holiday Cards challenge maand; Beccy thank you so much for this challenge month. It was great fun to participate!
En wat zo leuk is; elk jaar wordt het aantal inzendingen van het jaar ervoor overtroffen. Ook dit jaar weer. Ik verheug me nu al op volgend jaar😄!!

Dat was het voorlopig weer.
Martin was deze maand jarig en ik ben volgende maand jarig en vanavond vieren we onze verjaardagen voor de familie met een etentje..... dus ik moet nog ff aan de bak 😊.
Een heel fijne vrijdag allemaal en alvast een goed weekeinde.

maandag 3 september 2018

2e Reminder MHH-challenge 1 - verjaardagskaart vrouw

Goede morgen allemaal!

De R zit (al)weer in de maand en daarom als reminder voor de challenge een herfstkaartje.
Het is een verjaardagskaart die ik vorig jaar aan Aartje gestuurd heb (ze is inmiddels alweer bijna jarig), maar totaal vergeten ben hier te laten zien.


Ik heb één van de vele superschattige digi's van The Paper Shelter gebruikt.
Het designpapier komt uit een paperpad van Carta Bella - Autumn.
Verder heb ik stansen van Spellbinders-Nellie Snellen-Noor-Aurelie gebruikt.

Wat supergaaf dat er al 19 inzendingen zijn bij mijn 1e challenge
verjaardagskaart voor een vrouw.
Je kunt nog steeds meedoen :)
De challenge loopt nog tot en met 15 september en je kunt je kaart HIER linken.

Gezellig dat jullie ff langsgehopt zijn en dank voor alle leuke en lieve reacties telkens weer.
Allemaal een heel fijne maandag gewenst en graag tot een volgende keer.

donderdag 8 maart 2018

Weggevertjes.....

Voor andere blogberichten ff naar beneden scrollen :).

Hallo allemaal!

Dit blogbericht blijft bovenaan staan tot en met 7 maart a.s.
Waarom?
Omdat het dan 7 jaar geleden is dat ik mijn blog begon en daarom een aantal 'weggevertjes'.

Ik ga 4 verschillende weggevertjes verloten met 'voor elk wat wils'....

1. achtergrondstempels

2. magnoliastempel-paperpad

3. bloemenstempel-bloemenstans

4. winterstempel-winterpaperpad

Wat moet je doen?
Geef in een reactie onder dit bericht aan voor welk pakketje je in aanmerking wilt komen (1-2-3 en/of 4). Wellicht kun je geen keuze maken, dan vul je niets in en kom je in aanmerking voor alle 4 pakketjes.
Zet het weggevertje in de zijbalk op je blog met een link naar dit bericht en (voor zover je dit nog niet bent) wordt volger van mijn blog.

In de week 11 maak ik de winnaars bekend.
Succes.



vrijdag 5 mei 2017

Lili Of The Valley

Goede morgen allemaal!

Onlangs is het dochtertje van mijn nichtje 2 jaar geworden. Het is een echt poppenmoedertje en bij LOTV heb ik een digi gevonden die perfect past op een kaart voor dit poppenmoedertje; Afternoon Stroll
 De afbeelding heb ik weer ingekleurd met Faber Castell en voor de liefhebbers heb ik hier de gebruikte kleurnummers:
roze-rood: 101-131-126 (schaduw 157)
roze: 101-132-189
groen: 101-168-173-174
bruin: 187-179-280
grijs: 272-275

De sketch is van Stempeleinmaleins.
Het designpapier is ook van LOTV - Perfect Pair.
Verder heb ik mallen gebruikt van MFT, Tattered Lace, ECD en Nellie Snellen.
Voor de afwerking heb ik een pearlpen gebruikt in de kleuren rood en groen.

Challenges:
Stempeleinmaleins: 87 - Sketch
Creative Sketchy Girls: 11 - Bloemen en/of Vlinders
Daisy Chain Challenges: 8 - Anything Goes - TOP 3
Love To Scrap Challenge Blog: 97 - Anything Goes

Een hele fijne bevrijdingsdag allemaal!

zaterdag 1 april 2017

Liefs!

Goede morgen allemaal!

Hebben jullie ook zo genoten van het heerlijke voorjaarsweer?! En dat in maart (die toch aardig zijn staart kan roeren *grijns*)...
Vandaag mag ik een bijdrage leveren aan het Kleuren met Potlodenblog en om een beetje in de sfeer te blijven, heb ik een kaart gemaakt met veel bloemen en vlinders.
Hiervoor heb ik een digi gebruikt van The Paper Shelter (sponsor van de lopende challenge bij Kleuren met Potloden) - Mesmerizing Scent wat vrij vertaald betekent 'betoverende geur' :). 
Omdat het thema bij KmP 'meer dan 1 vouw' is, heb ik gekozen voor een easelcard.
De sketch is van 'Die Sketch-Tanten'.
Het designpapier dat ik gebruikt heb, komt uit een paperpad van First Edition - Mulberry Kisses.
De digi heb ik geprint op anjerwit van PapiColor (de wat gladdere kant).
De digi heb ik weer ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden wat op dit papier best een uitdaging is; ben redelijk tevreden over het resultaat. 
Voor de liefhebber de kleurnummers:
bloemenvaas: 172-156-232-194
bloemen en swirls: 193-263 (geblend met wit 101)
bloemblaadjes: 172-174
parfumfles: 172-156-158-234
dop-strik-rozen-hartjes: 193 (geblend met wit 101)
vlinders: 103-102-104-172-174-193-263

Op onderstaande foto's zijn nog een aantal details te zien.

 De blaadjes, een aantal bloemen en de hoekornamenten heb ik bewerkt met Velvet uit de Cat's Eye Colorbox Muted Moods (hele oude). Ook de randen van de afbeelding en het designpapier heb ik hiermee bewerkt. Omdat deze inkt vrij langzaam droogt, heb ik de hoekornamenten gedroogd met een heatgun. De bloemetjes, blaadjes en de randen van het papier heb ik gewoon aan de lucht laten drogen.
Uit de overgebleven stroken van het designpapier heb ik 2 randen gestanst met een stans van Crealies en langs het geblokte DP geplakt. Ook heb ik een aantal vlinders uit restanten DP geknipt en op de kaart geplakt. De grote vlinder heb ik nog ff voorzien van een paar voelsprieten :). De tekst is een stans van Nellie Snellen.
De kaart is verder (overdadig) afgewerkt met plakparels :).

Challenges:
A Bit More Time to Craft: 41 Anything Goes 
Try It On Tuesday: Botanical 
Love To Scrap Challenge Blog: 96 Girlz Rule! 
Pearly Sparkle Challenge Blog: 15 Anything Goes 
Crea Chicky's Challenge Blog: 9 Voorjaar 

Dat was het voor vandaag.
Gezellig dat jullie langsgeweest zijn en een heel fijn weekeinde gewenst.
Heel graag tot een volgende keer.

vrijdag 10 maart 2017

Kleuren met Potloden: Méér dan 1 Vouw!

Goede morgen allemaal!

Het is vandaag de 10e van de maand en dat betekent weer een nieuwe challenge bij Kleuren met Potloden.
Het thema voor de komende maand is:
MEER DAN ÉÉN VOUW.

De The Paper Shelter is ook dit jaar weer sponsor van twee challenges! Deze maand is de eerste challenge die TPS sponsort dit jaar.

Het designteam heeft 2 digi's ter beschikking gekregen om mee te werken. Ik heb gekozen voor  Cheerful Hummingbird en heb er onderstaande kaart mee gemaakt.
Ook deze keer heb ik de afbeelding ingekleurd met FaberCastell kleurpotloden.
Het cardstock is van PapiColor en het designpapier van MyFavoriteThings.
Voor de afwerking heb ik stansen en ponsen gebruikt van o.a. Nellie Snellen en Crealies.
De knoopjes zijn van Basic Grey en in de hartjes van de bloemen zitten een druppel van een pearl pen. Vind het een ideale manier om te gebruiken voor bloemenhartjes, omdat je zelf de grootte kunt bepalen.

Zoals gezegd is The Paper Shelter de sponsor van deze challenge. En dit jaar sponsort Veronica ons met een waardebon van maar liefst $15,00. Als dat geen goede reden is om mee te doen.....
Hop ff naar het Kleuren met Potloden blog om te zien wat de andere dames voor schitterende kaarten gemaakt hebben en doe deze maand gezellig mee...... aan de prijs kan het niet liggen :).

Deze kaart wil ik inzenden bij de volgende challenge:
The Paper Shelter: 284 - circles (buttons) - dots (heart of flowers) - stripes (designpaper)
A Bit More Time to Craft: 39 Anything Goes
Digi Choosday Crafting Challenge: 10 Anything goes
Friendship Challenge: 15 Blumen
AnMaCreatief: 66 - bingo (knopen-parels-blauw)

Dat was het voorlopig weer.
Gezellig dat jullie een bezoekje aan mijn blog gebracht hebben en heel graag tot een volgende keer.
Een hele fijne dag gewenst.

woensdag 8 maart 2017

Zomaar!

Goede morgen allemaal!

Vandaag heb ik een CAS-kaart voor jullie. Deze kaart heb ik gemaakt voor het Kleuren met Potlodenblog.
De basis is een stempel van Studio Light.
Deze heb ik weer ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden en voor de verandering heb ik ditmaal geen gebruik gemaakt van terpentine en doezelaars.
De roos heb ik van licht naar donker ingekleurd. 
Ik ben begonnen met de hele roos licht in te kleuren met 132. 
Daarna ben ik blad voor blad gaan werken. 
Eerst weer het hele blad met 132, daarna 2/3 (de buitenkant van het blad niet) met 189 en daarna 1/3 (alleen het binnenste van het blad) met 217. 
Dit heb ik herhaald tot ik tevreden was over de kleurdichtheid. 
Tot slot heb ik schaduw aangebracht met 157.

Op het witte schutvel heb ik eerst de steenstans van Crealies geplakt. Daarna heb ik de blaadjes (pons van Nellie Snellen) aan de achterkant van de uitgeknipte roos geplakt en het geheel verhoogd op de kaart geplakt.

Challenges:
Crafting with Friends: 38 - Anything Goes
Digi Choosday Crafting Challengeblog: 10 - Anything Goes
Friendship Challenge: 15 - Blumen
Fussy and Fancy Friday Challenges: 182 - Anything goes 

Dat was het weer voor vandaag.
Gezellig dat jullie langsgeweest zijn en graag tot een volgende keer.
Een heel fijne woensdag! 


donderdag 2 februari 2017

52 to Weeks to Christmas - week 5

Goed morgen allemaal!

Vandaag heb ik een winterse kerstkaart voor jullie; ook al is het winterse weer bij ons inmiddels verleden tijd. Gisteren zijn de laatste sneeuwresten gesmolten en is alles weer groen. Ook het ijs op de ijsbaan tegenover ons huis is weer een zwemvijver voor de eendjes. Gelukkig hebben we vorige week een aantal dagen heerlijk kunnen genieten van alle schaatsende mensen.

 De digi is van Sugar Nellie en heb ik ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden. De rand van de muts en de pompom is gemaakt met sparkly fluff.
Het designpapier komt uit een paperpad van ScrapBerry's 'That Special Time Of Year'.
In de paperpad zitten van elk design 2 velletjes. Ik heb beide velletjes gebruikt; één voor de buitenkant en hetzelfde velletje ook voor de binnenkant.
Na het inkleuren heb ik de afbeelding gestanst met een vierkante stans van Crealies en gemat op rood designpapier uit dezelfde paperpad. Ook de bloemen (Marianne Design) en de blaadjes (Tattered Lace) zijn gestanst uit dezelfde paperpad. Het hart van de bloemetjes is een kleine pons van Nellie Snellen en daarop is een blauwe dewdrop geplakt. De sterrenkrans stans is ook van Marianne Design.
De tekst is een stempel van CC-Design en heb ik uitstanst met een tagstans van My Favorite Things.

Challenges:

Dat was het weer voor vandaag.
Morgen ben ik terug met een kaart voor het Craftlinersblog.
Graag tot dan.

dinsdag 10 mei 2016

Kleuren met Potloden mei challenge: Alles Mag!

Goede morgen allemaal!

Genieten jullie ook zo van het prachtige weer...
Daar knapt een mens toch écht van op!
De 'keerzijde' is dan wel weer dat het freubelen op een laag pitje komt te staan.... ach je kunt niet alles hebben zullen we maar zeggen. We hebben veel te lang naar dit prachtige weer uit moeten kijken om van de 'freubelkwestie' een punt te maken; toch!?! Toch ben ik de afgelopen week nog ff mijn hobbyhonk ingedoken voor de challenge bij Kleuren met Potloden.
Daar start vandaag weer een nieuwe challenge en om het laagdrempelig *grijns* te houden, is het thema 'alles mag-anything goes'.
De sponsor is Rick St Dennis en team 1 heeft voor de DT kaarten elk een digi ontvangen om mee te werken. Dit is wat ik er van gemaakt heb.... ik weet het; niet geheel passend bij het weer van nu *lol*.


Gebruikte materialen:
* digi: Rick St Dennis - Esmeralda the Fortune Teller
* kleurmedium: Faber Castell Polychromos
* cardstock: PapiColor Oranje
* designpapier: Basic Grey - Eerie
* bloemen: Prima Marketing
* vlinders: Nellie Snellen Floral Punch
* tekststans: Aurelie Cross-Stitch Rectangle Mini Nesting Die
de tekst is gemaakt met een tekstbewerkingsprogramma.
alle randen van het designpapier en de afbeelding zijn bewerkt met DistressInk - Marigold
de 'sprieten' is ontrafeld dik sisaltouw.

Hop ff naar het Kleuren met Potlodenblog om te zien wat de andere dames met de digi's van Rick St Dennis gemaakt hebben en doe deze maand gezellig mee! Dat kan tot en met 7 juni a.s.

Dat was het voorlopig weer even.
Gezellig dat jullie langsgeweest zijn en graag tot een volgende keer.
xxAngela

woensdag 4 mei 2016

Lieve groetjes!

Hallo allemaal!

Wat gezellig dat jullie weer even langskomen op mijn blog.
Vandaag heb ik een kaart met een digitale stempel van Di's DigiStamps.
Deze kaart is ook te zien op het Kleuren met Potlodenblog


De digi 'Izzy's Feathered Friends' heb ik ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden..... heel lang geleden op onze wekelijkse kleuravond bij Lydia. Helaas ben ik vergeten de kleurnummers te noteren.... sorry!
Normaal gesproken zoek ik eerst designpapier uit en dan ga ik de kleurpotloden erbij zoeken. Deze afbeelding heb ik eerst ingekleurd..... en vanochtend moest daar papier bijgezocht worden. Gelukkig heb ik nogal wat papierblokjes; variërend van tamelijk nieuw naar héél héél oud. En warempel na een tijdje zoeken vond ik tussen mijn blokjes van de Action bijpassend papier.
De randen van het designpapier en de afbeelding heb ik bewerkt met DistressInk 'Worn Lipstick'.
De sketch is van Cheerful Sketches.
De roze en witte bloemetjes, alsmede het crispylint komen uit mijn voorraadddoos. De bloemetjes van designpapier zijn gemaakt met een floralpons van Nellie Snellen. De vlinder is een oude stans van Joy!. De tekst heb ik met een tekstbewerkingsprogramma gemaakt,
Ik ben weer erg benieuwd wat jullie van deze kaart vinden.

Rest mij jullie allemaal een hele fijne dag te wensen en graag tot een volgende keer.

xxAngela

zondag 24 april 2016

Het is een meisje!

Goede middag allemaal...

Het is alweer een aantal weken geleden dat ik iets gepost heb, maar soms wordt al je vrije tijd opgeslokt door andere bezigheden en dan komt het bloggen in de verdrukking.
Maar hier ben ik weer :)..... en deze keer met een babykaart.
Soms zijn deze niet aan te slepen..... gelukkig maar :).
Zelf vind ik het één van de leukste gelegenheden om kaartjes voor te maken, mede omdat er zo ontzettend veel (digitale) stempels zijn die zich daar uitstekend voor lenen.
Voor onderstaand geboortekaartje heb ik een digi gebruikt van Di's Digistamps - AnimalShelf


De afbeelding heb ik weer ingekleurd met FaberCastel kleurpotloden.
Het designpapier komt uit een nieuwe paperpad van CartaBella - It's a Girl. Het mooie aan deze paperpad vind ik dat roze niet gecombineerd wordt met pasteltinten, maar met rood-geel-groen-bruin; dit geeft zo'n verrassend effect vind ik. Verder heb ik mijn nieuwe Crea-Nest-Liesmal van Crealies gebruikt om de afbeelding en het designpapier uit te stansen. Het dubbele stikselrandje op het achtergrondvel heb ik gemaakt met een randjesstans van My Favorite Things.
Uit mijn voorraaddoos komen de bloemetjes, blaadjes, raffia en lint.
De tekst is een oude stempel van AudDesign (volgens mij bestaat dat merk niet eens meer). Onder de tekststempel zit een oude MFD van Nellie Snellen.

Graag wil ik aan de volgende challenges meedoen:
# CraftAddiction Challengeblog: 4 - Something Old, Something New
# DigiDesigns Challengeblog: Pastelcolors - TOP 3
# Classic Design Team Open Challengeblog: 1 - Anything Goes

Bedankt weer voor je bezoekje en graag tot een volgende keer
Een hele fijne zondag verder
xxAngela