Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...
Posts tonen met het label ClaireFontaine ClairAlfa. Alle posts tonen
Posts tonen met het label ClaireFontaine ClairAlfa. Alle posts tonen

donderdag 16 april 2026

'Maleficent' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamente blog.
Dit keer heb ik gekozen voor Maleficent uit de serie Le Pine
Hier zit een verhaaltje aan vast.
Jullie kennen denk ik allemaal wel het sprookje Doornroosje. Daarin spreekt een boze heks een vloek uit over Doornroosje (Aurora) op de dag dat ze geboren is. Deze heks heet Maleficent en Walt Disney heeft naast de klassieker 'Sleeping Beauty' dit sprookje ook vanuit het perspectief van de boze heks Maleficent verfilmd. Geen animatiefilm, maar een 'gewone' film, waarin Maleficent gespeeld wordt door Angelina Jolie. 
Michelle en ik hebben in de kerstvakantie deze film gekeken en vonden het een schitterende film. 
Een leuk detail is dat in deze film Aurora (Doornroosje) wordt gespeeld door Angelina Jolie's dochter Vivienne. Ze was toen 5 jaar en kreeg de rol omdat zij het enige kind was dat niet bang was voor Jolie in haar Maleficent-make-up. Verschillende andere jonge kinderen deden auditie en wilden niet in de buurt van Jolie komen. 
Wat ik op zich best begrijpelijk vind als je deze foto ziet:
Evelin heeft Maleficent wel vriendelijker getekend vind ik 😊.
Naast Maleficent zijn er in de Le Pine serie nog meer sprookjesfiguren te vinden; Sneeuwwitje, Rapunzel, Alice in Wonderland, Bella, Assepoester, Jasmine (Aladin), Merida, Mulan en Tiana (de prinses en de kikker).
Ik heb Maleficent weer ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
Ik print de digi's nu uit op de meest zuinige stand van de inktafgifte en ik merk dat bij het doezelen de inkt niet meer vlekt.
Het designpapier is weer uit een oude paperpad van Basic Grey. 
De tekst is van LOTV en de fishtails links boven zijn gestanst met een stans van Crealies.
Meer heeft de kaart niet nodig vind ik.

Fijne dag allemaal en graag tot een volgende kaart.

woensdag 11 februari 2026

'Home Improvement' voor Michelle

Volgens mij heette een serie zo.... die ging over de belevenissen van een gezin met 3 jongens en papa had een 'doe-het-zelf-zaak'. De kinderen en Martin waren helemaal fan van deze serie.
Afgelopen zomer heeft Michelle 'home improvement' gedaan in haar appartement.
Ik heb er al eerder over geschreven; ze is aan het stucen, zagen, boren, schilderen en laminaat leggen geweest. Een hele klus, maar het resultaat mag er zijn. Toen het klaar was kende je het appartement niet weer. Wat kleuren op de muur en licht laminaat een verschil kunnen maken.
 
Tussen mijn digi's vond ik een leuke digi van KennyK Stamps en laat die nou 'Home Improvement' heten. Ik heb er een kaart mee gemaakt om haar te laten merken dat ik het superknap vind dat ze dit allemaal alleen (met een héél klein beetje schoonmaakhulp van mij) gedaan heeft.
Het was tijdens het klussen erg warm, maar Michelle liep er niet zo bij hoor 😂. Wel had ze tijdens het klussen voor de veiligheid oude Timberlands aan..... en ook heeft ze de knalrode boormachine vaak ter hand genomen.

Het designpapier komt uit een paperpad van ScrapBerry's en de 'muurtjes' stans is van Crealies. Waar de stansen van het gereedschap van zijn weet ik niet.... die liggen los in een bakje 🙄. De tekst heb ik in LibreOffice gemaakt en uitgestanst met een stans van MyFavoriteThings.

Naast het klussen was Michelle ook bezig met het afronden van haar HBO-opleiding HRM; ze moest nog 1 semester en dan zat de 4-jarige deeltijdopleiding erop. Ze was kort voor het overlijden van Martin met deze opleiding begonnen en ondanks adviezen van vrienden, huisarts en mij om de studie op pauzeren te zetten, heeft ze doorgezet...... en eind januari kreeg ze het verlossende mailtje dat ze officieel geslaagd was.
En inderdaad GerJanne.... de boeken kunnen (en zijn inmiddels) aan de kant 🥰. 
Ik was zo zenuwachtig dat ik geen kaart in het voren durfde te maken. Toen de uitslag binnenkwam was er geen tijd meer om er nog 1 te maken, want ze ging enkele dagen later op vakantie en in tegenstelling tot GerJanne, ben ik écht heel langzaam met het maken van een kaart 🙈.
In mei is de diploma uitreiking.
Uiteraard ben ik daar bij..... en Martin ook..... 💖.

Challenges:

Zaterdag ben ik er weer met een kaart voor het Kleuren met Potlodenblog.

zaterdag 17 januari 2026

'Princess Mulan' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you so much.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamenteblog.
Voor deze blogpost heb ik gekozen voor de supergave dig Princess Mulan uit de Le Pine collectie. Als echte Disney Animatiefilm Fans hebben Michelle en ik in de kerstvakantie beide films van Mulan gekeken.... we hebben genoten 🥰.
Princess Mulan is net als nog veel meer schitterende digi's te vinden in de Mirtillamente Craftshop.
Ik heb voor de verandering een keer een slimline card gmaakt.
Zoals altijd heb ik de digi ingekleurd met kleurpotloden. Dit keer met FaberCastell Polychromos. 
Voor de liefhebber heb ik hier de gebruikte kleurnummers:
Mulan: 
huid: 189-187
ogen: 249
mond: 187
haar: 160-249-199
tiara: 1041-171
jurk rok: 102-104-205   157 (schaduw)
jurk lijfje: 102-205   249
jurk middenstuk: 249
jurk sjerp: 119-135
jurk mouwen en rever: 170-174
Lampions:
combinatie van de volgende kleuren:
paars: 249
groen: 174
rose: 119
geel: 104-205
Na het kleuren heb ik de afbeeldingen met de hand uitgeknipt en verhoogd opgeplakt op de achtergrond. Voor de achtergrond heb ik een velletje uit de scrapbook paperpad van BoBunny - Jazmine gebruikt. Door het raster op de achtergrond heeft de kaart niet veel meer nodig, vind ik...... alleen een tekst.

Challenges:

Dank voor jullie trouwe bezoekjes en graag tot een volgende kaart.

zondag 14 december 2025

'Tilly Dog Valentine' voor Angélique

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen voor het Kleuren met Potlodenblog.
Ik heb gekozen voor één van de schattige digi's uit de set 'Tilly Dog Valentine' van Last Minute Manda en ondanks dat het een Valentine digi is, maakte ik er een verjaardagskaart van. Zo zie je maar..... (digitale) stempels zijn vaak voor meerdere gelegenheden te gebruiken.
Deze kaart is naar Angélique gegaan, want zij was begin november jarig.
Ik heb dit schattige hondje ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
donkere vacht: 133
lichte vacht: 119-134 blenden met 130
tong: 128
snuit: 199
schaduw: 199 

Deze digiset is getekend in grayscale, waardoor je al diepte in de afbeelding hebt.

Fijn zondag allemaal!

zondag 10 augustus 2025

'Hyppo' voor Mats

In juni heb ik jullie verteld dat mijn oudste broer op het punt stond voor de 2e en 3e keer opa te worden van een kleinzoon en heb jullie de 1e kaart laten zien. 
Vandaag laat ik jullie de 2e kaart zien.... en weer heb ik Hyppo van de Almost Cute collection van Mirtillamente gebruikt. Ik vind de diertjes uit deze serie erg leuk om mee te werken. Naast babykaarten zijn deze digi's ook heel geschikt voor kinderkaarten.
Beide mannekes zijn inmiddels geboren. De ene bevalling ging weliswaar voorspoediger dan de andere, maar uiteindelijk is de familie 2 gezonde jongens rijker; Stijn en Mats 🥰.

Ook deze digi heb ik weer ingekleurd met FaberCastell BlackEdition.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
Blauw: 720-707-737
Oranje: 702-715-703
Turquoise:708-740-742.

Voor deze kaart heb ik een mal gebruikt en een aantal keren door de stansmachine gehaald met verschillende velletjes designpapier van My Favorite Things. De naam Mats en het woord 'boy' heb ik gestanst met letterstansen van QuicKutz. 'Baby' is een stans van Marianne Design.

Afgelopen dagen is Berend bij me geweest..... wat heb ik weer genoten van dat manneke. Hij is inmiddels alweer ruim 4 jaar en ontzettend zelfstandig.  Na het douchen wil hij zichzelf afdrogen en doet dat verrassend nauwkeurig. 
Ook helpt hij met pannenkoeken bakken en kletst de eieren in de kom alsof hij dit dagelijks doet, maar volgens Niels heeft hij dit nog nooit gedaan 😂.

Het is nu zo stil in huis..... moet ik echt weer ff aan wennen..... maar lang duurt die stilte niet, want komend weekend komt Michelle weer een paar dagen en daarna komen Casper en Floris samen een paar nachtjes logeren 😁.

Een fijne zondag allemaal en graag tot een volgende kaart.

zondag 13 juli 2025

'Gnome Roadtrip' - Polkadoodles

Jaren geleden toen de MS van Martin steeds erger werd, kreeg ik geregeld een kaartje van Irene. Dit heb ik altijd zeer gewaardeerd.
Het is altijd leuk om post te ontvangen, maar wanneer het niet lekker loopt is een kaartje extra fijn.
Nu het bij Irene en Ben zo moeizaam loopt, vond ik het tijd voor een kaartje. Ik ben weer heerlijk aan het kleuren gegaan en heb voor hen deze kleurrijke kaart gemaakt. Deze is vrijdag richting Apeldoorn gegaan en gisteren kreeg ik al een appje van Irene dat ze de kaart ontvangen hadden. Dus het kán wel snel bij PostNL 😉.

Voor de kaart heb ik Buzzy Bee - Gnome Road Trip Car - Bee Buzzy Gnome van Polkadoodles gebruikt.
Ik ben aan het experimenteren gegaan met de printerinstellingen en heb de gnome geprint op ClairFontaine ClairAlfa. Ook heb ik na het printen de afbeelding met een heattool 'gedroogd' en ben ik dit keer héél voorzichtig geweest met het kleuren bij de randen. Ook heb ik alleen in de 'veilige' delen van de afbeelding gedoezeld. In tegenstelling tot mijn vorige blogpostkaart vind ik het écht niet mooi als deze afbeelding groezelig zou zijn.

Ik heb gekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
Gnome
Huid: 132-189-188
Snor/Baard: 188-192
Muts/Shirt: 185-183-268   172-174   172-161
Bloemen muts: 132-131   190-192-263
Auto/Aanhanger
Onderstel: 192-263   131-119-128
Wielen: 199   185-268   192-263
Bloemen auto/aanhanger: 192-263   185-183-268   174-278

Het DP is een blok van DecoTime.
De tekst heb ik in LibreOffice gemaakt. Op de papieren strookjes heb ik een aantal regendruppels gemaakt met een transparante Viva Pearlpen.

Challenges:

Vandaag lekker een rustig dagje.
Afgelopen week was voor mijn doen een drukke week. 
Dit keer niet alleen met de kleinkinderen, maar ook met andere activiteiten.
Onlangs heb ik me opgegeven voor de begeleiding van ouderen en gehandicapten van en naar de dagbesteding. Dit is bij ons in de gemeente Hof van Twente in handen van Franje. Met een bus worden de mensen gehaald en weer naar huis gebracht. Afgelopen donderdag heb ik een dagje meegedraaid. Het is de bedoeling dat ik vanaf augustus 1x per maand op de woensdag meerijd op de bus. 
Ze hadden al gezegd dat ik de bus ook wel zou kunnen rijden, omdat ik 25 jaar in een Ford Transit gereden heb. Maar de busjes van Franje zijn een slag groter dus dat leek mij geen goed plan. Ik zweet al peentjes alleen bij de gedachte eraan. Ik hou het bij begeleiding 😉.
Vrijdag ben ik met mijn zus Jolande op stap geweest (hebben heerlijk gegeten bij Al Rabiah in Hengelo) en zaterdagochtend kwam schoonzoon Sebas met Casper en Floris de aanhanger ophalen voor de vakantie. 
En zaterdagmiddag Creatief Café; wat overigens weer ouderwets gezellig was 🥰.
En dan vergeet ik nog te vermelden (dankjewel GerJanne voor de reminder 😉) dat ik ook nog een supergezellige kletseldate met GerJanne en Nelleke gehad heb..... daar begon de week mee.
Allemaal heel erg leuk.... maar als je veel alleen bent, ben je zoveel reuring niet meer gewend. 
Dus druk ik vandaag ff op pauze 😊.

Een heel fijne zondag en graag tot een volgende kaart.

vrijdag 11 juli 2025

PPP - Peter Pre Pensioen

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat GerJannes man Peter gisteren met prepensioen gegaan is.
Zoals velen van jullie heb ook ik een kaart gemaakt en afgelopen maandag tijdens onze kletseldate afgeleverd 😉.
Ik kwam tussen al mijn digitale stempels een leuke tegen van Just Inklined (bestaat volgens mij allang niet meer) en vond deze heel geschikt voor deze gelegenheid.
De digi heb ik ingekleurd met Polychromos BlackEdition (had ze er nog liggen van de vorige keer 😊). Ook het DP had ik er nog liggen en vond de kleuren wel goed bij de digi passen.
Ik heb het al een keer eerder aangehaald...... sinds ik een andere printer heb blijft de inkt a.h.w. op het papier liggen en als je gaat kleuren veeg je altijd wat zwarte inkt mee. Ik had al met opzet geen DCP papier maar ClaireFontaine ClairAlfa gebruikt, dus baalde in eerste instantie behoorlijk, maar toen ik de digi helemaal ingekleurd had vond ik dat groezelige best bij de afbeelding passen.

Voor de afwerking van de kaart heb ik een oude embellishmentstans CLCS06 van Crealies gebruikt. De bruine fotohoekjes heb ik uitgesneden met de Silhouette.
De tekst is van Create with TLC.

Challenges:

Vanavond ga ik gezellig met mijn zus uit eten in Hengelo naar een Libanees restaurant. Ben heel benieuwd!

Fijn weekend allemaal.


donderdag 10 juli 2025

'Tilly Dog Valentine' voor Nelleke

Vandaag start er weer een challenge bij Kleuren met Potloden.
Deze maand hebben we weer 4 leuke sponsoren.
Ik ben aan de slag gegaan met 2 hondjes uit de digiset 
Afgelopen maand was Nelleke jarig en voor haar heb ik deze kaart gemaakt.
Voor de verandering heb ik de afbeelding ingekleurd met FaberCastell BlackEdition.
Ik had deze kleurpotloden een tijd terug gekocht.... eigenlijk voor de kleinkinderen. Ik had liever niet dat ze met mijn Polychromos potloden kleurden. En dan was het alternatief stiften, maar daar was oma niet zo'n voorstander van. Ze kleurden dan zo fanatiek dat hun handen en soms zelfs hun armen helemaal onder de stiften zaten. 
De kleurfase staat inmiddels op een zeer laag pitje bij de mannekes en omdat deze potloden binnen handbereik lagen, is oma er mee aan de slag gegaan. En ik moet zeggen dat deze potloden verrassend prettig kleuren en een opvallend goede kleurafgifte hebben voor de prijs die je ervoor betaalt. Ik heb een doos van 50 kleurpotloden; daar redden de kinderen zich perfect mee.

Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
*Hond links:
vacht: 728-723-746
oren-staart-vlekken: 728-746-711-745
snuit: 728-736
ogen-halsband: 720-707
hartje: 701-703
bloemen: 721-748-701
*Hond rechts:
vacht: 747-723-711
oren-staart-vlekken:716-748-711-745
snuit: 728-736
ogen-halsband: 721-709
hartje: 701-716
ballonnen: 732-715-703-748   716-748-749

Voor Nelleke's kaart heb ik de schets gebruikt van Creative Sketchy Girls van de lopende maand. Ik doe regelmatig mee bij hen en merk dat de deelname zeer minimaal is; vorige maand maar 2 deelnemers 😥. Dus dames als jullie kaarten maken aan de hand van skechtes ook leuk vinden om te doen, doe deze maand dan mee bij CSG 😉.
En als je dan een (digitale) stempel ook inkleurt met kleurpotloden kun je de kaart ook mee laten doen bij Kleuren met Potloden en maak je kans op het winnen van digi's van de hierboven vermelde sponsoren.
Hop ff naar het Kleuren met Potlodenblog om te zien wat mijn teammaatjes voor prachtige kaarten gemaakt hebben.

Challenges:


Rest mij jullie een heel fijne dag te wensen en graag tot een volgende kaart.

zaterdag 17 mei 2025

'Relaxing Moments' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamente blog. 
Begin deze maand is er een nieuwe release uitgekomen en wij van het DT mochten met deze digi's aan de slag. Bij de digi's die ik toegewezen heb gekregen zat Relaxing Moments welke is toegevoegd aan de Zen collectie in de Mirtillamente Craftshop.... waar nog veel meer leuke hobby artikelen te vinden zijn.

Het was een feestje om Relaxing Moments in te kleuren..... ik werd er helemaal Zen van 😁.
Ik heb de digi weer ingekleurd met mijn FaberCastell kleurpotloden. Omdat doezelen van de digi's op DCP papier door mijn nieuwe printer niet lukt, heb ik gezocht naar alternatieven..... en gevonden. Deze digi heb ik geprint op A6 kaartjes van HEMA en ik heb heerlijk kunnen doezelen zonder dat de inkt uitliep.
Na het kleuren heb ik de randen bewerkt met DistressInk - Vintage Photo. Het digitale achtergrondpapier is van My Craft Design Store. De tekst heb ik in Libre Office gemaakt en verhoogd op de kaart geplakt. Verder heeft deze kaart niet veel nodig vind ik. Op deze manier komt de digi heel mooi tot zijn recht.... toch?

Rest mij jullie een relaxed weekend te wensen en graag tot een volgende kaart.

donderdag 15 mei 2025

'Sledging Pup' - All Dressed Up

Afgelopen zaterdag startte bij Kleuren met Potloden een nieuwe challenge.
Ik mocht een voorbeeldkaart maken en ben aan de slag gegaan met de digi Sledging Pup van All Dressed Up.
Ik heb Sledging Pup ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden en gebruikte deze kleurnummers:
Blauw: 146-140-120   157 (schaduw)
Bruin: 178-280-177
Geel: 103
Groen: 172-278
Rood: 217

Het designpapier van NitWitCollections uit de tijd dat ze naast digitaal designpapier ook nog paperpads verkochten. Uit het designpapier heb ik een paar sneeuwvlokken geknipt en (verhoogd) opgeplakt. De stans achter de afbeelding is van Spellbinders. De tekst komt uit een digitale stempelset van LOTV.
Verder heb ik nog wat witte liquid pearls aangebracht.

De challenge bij KmP duurt tot 6 juni 20.00 uur. Je mag zelf weten welke (digitale) stempel je gebruikt, als je maar kleurt met kleurpotloden.

Challenges:

Allemaal een heel fijne donderdag en graag tot een volgende kaart.

maandag 10 maart 2025

'Elephant Ellie' voor Daphne

Maart is een maand met héél veel verjaardagen. Zowel in familie- en vriendenkring als in blogland. Vandaag is Daphne jarig en haar verjaardag valt altijd samen met de start van de challenge bij Kleuren met Potloden. Dit probeer ik dan te combineren.
Ik vond op mijn pc een digi van Di's DigiStamps; één van de sponsoren van deze maand en ben er mee aan de slag gegaan voor Daphne's kaart.
Deze kaart is richting Salland gegaan.
Daphne ook van af deze plek van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een mooie zonnige dag hebt.

Ellie Elephant heb ik gekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik de kleurnummers genoteerd:
Olifant: 231-140-232   182-180
Boeket: 102-205-glitteglue-137   172-174
Lint: 205-glitterglue  

Het DP komt uit een (niet geheel verrassend 😉) oude paperpad van Basic Grey - Wisteria. 
De randen heb ik bewerkt met een inktpadje van ColorBox - Cat's Eye. Héél lang geleden kon je van die inkttorentjes in bij elkaar passende tinten kopen. Daar heb ik toen best een aantal van gekocht en toendertijd ook veel gebruikt. Omdat ik geen paarstint had van DistressInk, heb ik het doosje met ColorBox inktpads maar weer eens voor de dag gehaald. Rechtstreeks vanaf de inktpad de randen bewerken ging niet meer..... de sponslaag verkruimelde 😬, maar er zat nog wel inkt op. Dus met een dabber de inkt opgenomen en daarmee de randen bewerkt. Ik heb de inktpads allemaal gecontroleerd, maar van alle inktpads verkruimelde de sponslaag..... wellicht toch maar weggooien? 
De tekst is een digi van LOTV. De versiering linksonder is gemaakt m.b.v. een stans van Crealies..... ook een oudje 😉.

Lijkt het je ook leuk om een digi's van Di's DigiStamps te winnen 
(of van de 3 andere sponsoren t.w. All Dressed Up, My Besies of RAM Stamps)
 kleur dan een afbeelding in met kleurpotloden en laat je kaart/creatie meedoen met de challenge.

Deze kaart doet mee aan de volgende challenges:

Morgen ben ik er weer met mijn GD-bijdrage voor Carlin's Kaartenparadijs.
Graag tot dan en een fijne dag.

maandag 13 januari 2025

'Lotus Kokeshi Doll' - Colour of Love

Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien met een digi van één van de sponsoren van de lopende challenge bij Kleuren met Potloden
Ik heb Lotus ingekleurd met FaberCastell kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
Haar: 137-141-199
Huid: 132-189-190
Haarlinten en Kimono: 119-125   137-141
Bloemen: 132-131   185-183-109-111
Bladeren en Bamboe: 172-174
Water en Lucht: 146-140

Het designpapier komt uit de paperpad 'Painted Blooms' van DoveCraft.

Challenges:

Vandaag wordt het tijd dat ik de kerstboom weer opruim 🙄. 
Het duurt bij mij altijd even voordat de boom staat...... maar het duurt ook altijd even voordat de boom weer in de doos zit en de ballen weer ingepakt zijn in keukenpapier en in de 'ballenkratten' verdwenen zijn 😆.....

Fijne dag allemaal en tot een volgende kaart!

dinsdag 17 december 2024

'Catherine X-Mas' - Mirtillamente

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamenteblog.
Evelin heeft een aantal hele gave kerstdigi's in haar webshop; één daarvan is Catherine X-mas uit de Le Pine serie. Deze digi's kleuren zo heerlijk weg met mijn FaberCastell Polychromos kleurpotloden. Ik vond Catherine heel geschikt om een keer andere kleuren dan de traditionele kerstkleuren te gebruiken en bij het uitzoeken van het DP stuitte ik op een scrapblok van Action dat ik een aantal jaren geleden van Irene gekregen had.
Perfect voor de kerstkaart die ik voor ogen had.
Na wat geschuif is er uiteindelijk deze kaart uitgerold:


Voor een beetje 'sparkling' heb ik de mutsrand, -bol en randjes om de jurk bewerkt met witte glitterglue. De laarzen had ik ingekleurd met zilver, maar dat vond ik niet mooi dus daar ook maar wat witte glitterglue overheen gedaan..... zo grappig dat dit dan een heel ander effect geeft.

Challenges:

Een fijne dag en tot een volgende keer.

zaterdag 16 november 2024

3x 'Le Olivie' - Mirtillamente

 For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vandaag mag ik jullie een kaart laten zien welke ik gemaakt heb voor het Mirtillamenteblog.
Ik vind het inkleuren van digi's uit de serie 'Le Olivie' leuk om te doen. 
Deze keer heb ik 3 digi's gemaskerd; dit kan heel gemakkelijk omdat het PNG digi's zijn.
Voor deze kaart gebruikte ik Alyssa, Ashley en Geena.
Ze zijn gekleed om naar een feestje te gaan 😊.
De dames heb ik weer ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden. Na het kleuren heb ik de dames met de hand uitgeknipt; de stukjes bij de haren en de broek links heb ik voorzichtig uitgesneden met een Olbamesje. Daarna heb ik de afbeelding verhoogd op de kaart geplakt. De achtergrond is een digitaal scrapbookvel. Deze heb ik gemat op een vel uit een paperpad van Action. Uit hetzelfde vel heb ik de blaadjes en de hoekjes links- en rechtsboven gestanst. De kleine labeltjes zijn QuicKutz stansjes. Als laatste een paar roosjes opgeplakt en klaar was de kaart.

De 28e staat er weer een bijdrage voor het Kleuren met Potlodenblog gepland.... dus graag tot dan.

Een heel fijn weekend.

zondag 13 oktober 2024

'On the Road' - Polkadoodles

Op het Kleuren met Potlodenblog mag ik vandaag weer een blogpost verzorgen. Daarvoor heb ik een digi van Polkadoodles gebruikt; één van de sponsoren van de lopende challenge.
Ik heb gekozen voor de stoere motorgnome.
Op advies van Angélique (zie reacties) heb ik het blikje bier vervangen door een blikje 0,0% 😂.
Ik heb de motorgnome ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
Gnome:
muts en schoenzolen: 219-225-199
brilmontuur: 232-199
brillen glazen: 232-154
baard: 232-234-219-225-199
kleding (of stuk van de motor?): 154-156-158
motorstuur-koplamp-spatbord-pedalen:154-156-158
banden: 232-199
vlag en houder: 154-156   232-234
bierblikje: 230-232-234   219-225

Bij de digibundel zit ook designpapier en dat heb ik ook gebruikt. Persoonlijk vind ik het niet de meest stoere kleuren, maar ben toch wel tevreden met het resultaat.
De stansen die ik gebruikt heb, komen uit oude stanssets van My Favorite Things BluePrints.
Alle randen heb ik bewerkt met DistressInk - BarnDoor.

De sketch is van Creative Sketchy Girls.
Dit wordt mijn 2 inzending voor de lopende challenge en ik zag dat er héél weinig deelnemers zijn... zo jammer.
Dus als jij ook graag met sketches werkt..... doe lekker mee deze maand!

Challenges:

Een heel fijne zondag gewenst en graag tot een volgende kaart.

donderdag 12 september 2024

'JamJar' - GD Carlin's Kaartenparadijs

Vorige maand was ik bij Carlin's Kaartenparadijs de gelukkige winnaar van een voucher van € 20,00 van Beccy's Place. Deze heb ik goed besteed en de 'Jam-Jar Digital Stamps' gekocht.
Ik mocht voor de september-challenge gastdesigner zijn. De opdracht is deze maand een sketch. Met deze sketch moet je een kerstkaart maken.

Eigenlijk wilde ik de Jam-Jar wel graag gebruiken voor deze kaart en kwam op het idee om niet 1 van de bijbehorende digi's te gebruiken, maar 'Festive Baubles'; een digiset die ik ooit ergens gewonnen had. Het was ff een gepuzzel, maar uiteindelijk was ik tevreden over de pot met inhoud en kon het kleuren beginnen. Dit heb ik gedaan met FaberCastell Polychromos.
Het designpapier komt uit een oude paperpad van 'Made by ME' (volgens mij van de Action).
De tekst heb ik weer in de software van de Silhouette gemaakt en kunnen jullie HIER vinden.

Ik vond het ontzettend leuk om deze maand gastdesigner te zijn; ook omdat ik graag met (leuke) sketches werk 😁.

Challenges:

Fijne dag allemaal en tot een volgende kaart.

zaterdag 7 september 2024

'Buzzing' - Sheep Ski Designs

Een tijdje terug was DEZE kaart één van de winnaars van de Juli challenge bij CheerfulSketches en mocht ik voor de challenge van September gastdesigner zijn; altijd leuk..... zeker als je mag werken met een prachtige sketch en digi van SheepSkiDesigns - Buzzing
Dit is wat ik er van gemaakt heb:
Ik heb mezelf onlangs getrakteerd op enameldots in allerlei kleuren.
Voor deze kaart heb ik gele gekozen. Ik vond deze mooi passen bij het DP en de bijtjes.
De tekst heb ik in de software van de Silhouette gemaakt en kunnen jullie HIER vinden.

De kaart heb ik gemaakt voor de verjaardag van de vrouw van Martins kameraad. Hij overleed vorig jaar september aan kanker en dan vind ik het lastig om een 'normale' verjaardagskaart te sturen..... zeker als je je verjaardag voor het eerst alleen viert.
Martin had 3 hele trouwe kameraden. Eén van hen kende hij al vanaf de lagere school en de andere twee waren studiegenoten van de Politie Academie. Alle drie kwamen met hun vrouwen minimaal 1x per jaar bij ons langs.... hetzij een ochtend met lunch, hetzij een middag met avondeten. Het waren altijd fijne ontmoetingen, waar Martin en ik altijd met plezier op terugkeken.
In een tijdsbestek van 2 jaar zijn Martin én zijn drie kameraden overleden aan kanker.... allemaal begin 70.....


zondag 1 september 2024

'Rose Mandala' voor Jolande&Gert

 For another language please use Google translate in the side bar on the right
Thank you.

En toen was augustus ook al weer voorbij. Onbegrijpelijk hoe snel de maanden voorbij vliegen. 
Op de 1e van elke maand start op het Mirtillamente Challengeblog de challenge..... zo ook vandaag 🥰. Zoals altijd is het thema 'Anything Goes'. Hoe makkelijk wil je het hebben 😉?!

Omdat 1 september ook de trouwdag is van mij zus Jolande en haar man Gert, heb ik de prachtige Nature - Rose Mandala gebruikt voor deze gelegenheid.
Zoals (bijna) altijd heb ik de afbeelding weer ingekleurd met kleurpotloden. Deze keer weer met de PrismaPremier kleurpotloden. 
Voor een feestelijk accent heb ik de zwarte puntjes rondom de rozen en mandala bewerkt met groene glitterglue.
Om het accent echt op de afbeelding en de tekst te leggen, heb ik geen designpapier gebruikt voor deze kaart. De cijfers, letters en 'proficiat' heb ik 2x gestanst; 1x in donkerrood en 1x in goud. Dit geeft wel een leuk effect vind ik..... alleen bedacht ik me achteraf dat ik de gouden schaduw van 35 aan de rechterkant had moeten laten vallen.... nu valt de 5 niet zo op.....
Om er een geheel van de maken, heb ik aan de onder- en bovenkant gouden stickerranden geplakt.

Challenges:

Allemaal een fijne dag en tot een volgende kaart!

zaterdag 17 augustus 2024

'Koala' voor Boaz

For another language please use Google translate in the side bar on the right.
Thank you.

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Mirtillamenteblog.
Eén van de series waar ik graag mee werk is Almost Cute. Ik vind deze serie uitermate geschikt voor babykaarten.
Deze keer heb ik Koala hiervoor gebruikt. Michelles beste vriendin gaat eerdaags bevallen van een zoon, dus dit kaartje heeft al een bestemming 💖💙.
Het schattige koalaatje heb ik ingekleurd met Faber Castell Polychromos in lekker vrolijke kleuren.
Het kleurrijke DP heb ik ooit eens gekocht bij Scrappapier en is van K&Company - Lions Sleeps Tonight. De tekst heb ik in de software van de Silhouette Cameo gemaakt. Tegenwoordig kun je alles wat je ontwerpt met de Silhouette opslaan in PNG met transparante achtergrond, wat voor afbeeldingen en teksten erg handig is.
Voor de 'finishing touch' heb ik bijpassende knoopjes gezocht in mijn eindeloze knoopjesvoorraad en...... ja daar zijn ze weer..... houten hartjes van de Xenos; deze voorraad is inmiddels niet meer zo eindeloos 😆.

Bij het online gaan van deze blogpost is Michelle weer een paar dagen bij me. Heerlijk een aantal dagen gezelschap..... samen eten..... samen tuinieren..... samen wandelen..... en samen niets doen 😁.

Challenges:
Een fijne dag en tot de volgende kaart!

woensdag 7 augustus 2024

'Gertrude' - GD CheerfulSketches

Met DEZE kaart behoorde ik vorige maand tot één van de winnaars bij CheerfulSketches en mocht ik deze maand gastdesigner zijn. Geesje stuurde me Gertrude uit de collectie Le Pine van Mirtillamente Craftshop, samen met een prachtige sketch om mee te werken.
Ik vond het heerlijk om Gertrude in te kleuren en ben helemaal losgegaan op haar kapsel 😊. 
Gertrude heb ik ingekleurd met FaberCastell Polychromos. In plaats van DCP papier van Clairefontaine te gebruiken, heb ik deze keer gekleurd op ClairAlfa ook van Clairefontaine. Dit papier is aanzienlijk minder glad. Ook is het me opgevallen dat je de digi na het printen langer moet laten drogen; dit om vlekken bij het doezelen te voorkomen. Ook het doezelen gaat wat minder soepel, maar is wel te doen. Normaal doezel ik heel internsief, maar bij Gertrude heb ik het heel lichtjes gedaan..... puur voor de overgang. Wel kun je op dit papier lekker veel lagen aanbrengen.
Het designpapier komt uit een oude paperpad van BasicGrey - IndianSummer. De blaadjes zijn gemaakt met een stans van TatteredLace. De tekst heb ik gemaakt in de software van de Silhouette Cameo.

Vandaag ga ik naar OCON in Hengelo. Sinds een klein jaar heb ik veel last van mijn heupen en ondanks oefeningen en fysio wil het maar niet minder worden. Dus leek het de huisarts verstandig om een afspraak te maken met de orthopeed..... dat heb ik in mei gedaan en kan er vanochtend terecht 😊. Eens zien wat eruit komt.
Update: Er is op de foto's matige slijtage te zien. Gezien mijn klachten kom ik in aanmerking voor een heupoperatie. Omdat ik nog 'zo jong' (wordt niet vaak meer tegen me gezegd😆) adviseerde de orthopeed om het - als het lukt - nog uit te stellen. Ik heb een folder met adviezen voor niet-operatieve behandeling van de heup meegekregen. Veel wandelen en fietsen, naar fysio en veel oefeningen doen.... kortom veel bewegen. Dus dat wordt freubelen in veel etappes van maximaal 1 uur zitten 😉). 
Mijn zus heeft dezelfde klachten en ook hetzelfde advies gekregen..... dus voorlopig hobbelen we zo nog ff door 😊.

Challenges:
Een heel fijne dag allemaal en tot een volgende kaart.