Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

woensdag 18 oktober 2023

Isabel

Mijn vorige blogpost was een kaart voor de jongste kleindochter van mijn zus Jolande, deze blogpost gaat over een kaart voor de oudste kleindochter van Jolande.
Voor Feline had ik een boxcard gemaakt en dan kon ik natuurlijk niet achterblijven om voor haar 'grote' zus Isabel ook een boxcard te maken.
Isabel is vorige week 4 geworden en is helemaal gek van prinsessen. Dat heb ik geprobeerd te verwerken in haar kaart.
De afbeelding van de prinsesjes (Created to Delight) met de 4 en tekst, alsook de bloemenrand met ballonnen heb ik in de software van de Silhouette gemaakt en gesneden.
De boxcard op zich heb ik met de hand gedaan. Op één of andere manier lukt dit niet met de Silhouette op dit moment. Mijn grote vriend Cameo heeft last van kuren 😬....
De boxcard heb ik wat opgeleukt met sterretjes en vlinders; net als bij de boxcard van Feline.... alleen heb ik nu de vlinders en sterretjes bewerkt met goldenwax en opgepoetst.

Vandaag ben ik met Niels en Berend naar 'Binnenplezier Kampen' geweest.
Ik heb genoten! Wat kan Berend zich vermaken in de ballenbak. Ook is hij heel fanatiek in het bouwen met de giga legostenen..... zo leuk om te zien.
Rond het middaguur waren we weer thuis (in Ens). Na het boterhammetje vroeg ik of Berend ook moe was en naar bed wilde...... en wat denken jullie? Hij liep direct naar de trap om naar boven te gaan. Normaal gesproken is het antwoord steevast "Nee, Berend niet moe" en weigert hij om naar boven te gaan (niet dat hem dat helpt 😂).
Meneertje heeft twee uur geslapen. Toen hij wakker werd en Niels hem uit bed haalde, was het eerste wat hij vroeg "Oma menenen?". Vertaald: is oma beneden.... oftewel is oma er nog? Dat is toch lief....
Morgen tuf ik naar Beverwijk. Heerlijk loswaaien met Michelle in Wijk aan Zee (met regenkleding?) en uit eten in een restaurant met allemaal lokale gerechten; heb er zin in.
Vrijdag komt Leonie met haar 3 mannen..... we vieren dan dat ik 'officieel' pensioen heb; 66 jaar en 10 maanden. Dan halen we sushi.... daar zijn zowel Leonie en Sebastiaan als de mannekes dol op. Hoe leuk is dat... kinderen van 8 en 6 die dol zijn op sushi! Overigens.... oma is er ook dol op!
Het weekend heb ik nodig om na te genieten van allemaal dagen met gouden randjes!
Jullie zien dat het goed met me gaat..... ik mis Martin nog steeds heel erg, maar ik kan nu ook weer genieten. Daar ben ik heel dankbaar voor.

 

zondag 8 oktober 2023

Feline

Feline is de jongste kleindochter van mijn zus Jolande en is onlangs 1 jaar geworden.
Uiteraard is er een kaart richting Hilversum gegaan.
Ik heb weer eens een box card gemaakt. 
Deze keer niet met mijn grote vriend Cameo, maar uit de losse pols.


Voor deze gelegenheid heb ik een freebie van Beccy's Place gebruikt en ingekleurd met FaberCastell Polychromos en Derwent Lightfast kleurpotloden.
Voor de liefhebbers zijn hier de gebruikte kleurnummer/-namen:
Beer: DL Brown Ochre - FC280
Cijfer: FC119-135-172-154 - DL Dark Turquoise

Het DP is een oudje (Tatty Teddy Me to You - Especcially for You)..... maar nog steeds leuk papier vind ik. De boxcard heb ik gepimpt met houten figuurtjes (héél goed vastgelijmd) van Xenos, ballonnen en de tekst 'Hoera' (stans van Crealies). De letters waarmee ik Feline gestanst hebt zijn van QuicKutz - Moxie.

Challenges:

Een heel fijne zondag en graag tot een volgende kaart.

zondag 1 oktober 2023

'Aine' - GD Mirtillamente

 Ashley was één van de Top Picks bij de challenge van Mirtillamente in juni.
Daarom mocht ik voor de challenge van oktober gastdesigner zijn.
Voor mijn bijdrage heb ik Aine uit de collectie Fairyland gebruikt en deze kaart mee gemaakt:

Ik heb Aine ingekleurd met PrismaPremier kleurpotloden.
Voor de layout heb ik een sketch van Creative Sketchy Girls gebruikt; ik blijf het een leuke sketch vinden. De tekst is in LibreOffice gemaakt.
Een paar bloemetjes en liquid pearls er op en klaar is de kaart.
De challenge bij Mirtillamente duurt tot 27 oktober.

Vandaag heb ik de verjaardagen van Niels en Fenneke. Ze zijn allebei afgelopen maand 40 geworden..... dus tijd voor een feestje.

Fijne zondag allemaal

vrijdag 22 september 2023

Tag Book Pop-Up

Afgelopen zomer (wat klinkt dat al weer ver weg) zijn GerJanne en Nelleke een middag bij me geweest. Uiteraard is er toen geknutseld..... en gekletst.

Ik had voorgesteld om eens niet te kleuren, maar te werken met een stans van Karen Burniston die ik al jaren in huis had en waar ik nog nooit mee gewerkt had. Ik had de stans al een paar keer uit de verpakking gehaald en er heel aandachtig naar gekeken, maar ik kwam er niet uit.
Dus leek het me een mooie gelegenheid om de stans te testen samen met GerJanne en Nelleke. Drie paar ogen zien meer dan één paar.
Na wat puzzelen en passen en meten zagen we hoe er met de stans gewerkt kon worden.
We zijn alle drie met cardstock en designpapier aan de slag gegaan. De middag vloog voorbij. We kregen de basis van de pocketkaart wel klaar, alleen de aankleding moest nog gedaan worden; dat kon ook thuis.

Ik heb de pocketkaart voor mijn buurvrouw gemaakt.
Zij was begin augustus jarig en voor haar probeer ik elk jaar een speciale verjaardagskaart te maken.




Als basis heb ik lichtgroen cardstock gebruikt en het designpapier is van NitWitCollections - Petal Fresh (toen nog verkrijgbaar bij LOTV als fysiek designpapier).
De tekst 'Happy Birthday' is (volgens mij) een stans van Marianne Design.
De bloemetjes komen uit mijn (bodemloze) voorraadpot en de blaadjes zijn gemaakt met een stans van Cheery Lynn.

Vandaag en maandag laten Nelleke en GerJanne hun pocketkaarten zien. Hop ff naar hun blog, dan kunnen jullie zien dat er 3 héél verschillende pocketkaarten gemaakt zijn.
Ik vond het heel leuk om met deze stans te werken en nu ik eenmaal snap hoe alles in elkaar moet, kan het zomaar zijn dat ik jullie vaker een pocketkaart voorschotel. Ik vind het toch wel een heel 'feestelijke' stans.

Challenges:

Vandaag heb ik een 'rustdag'. 
De afgelopen weken zijn best druk en hectisch geweest en dan is het goed om een keer een dag geen 'aangeloop' te hebben of weg te moeten.

Alvast een fijn weekende gewenst en heel graag tot een volgende kaart!

zondag 10 september 2023

'Dragon Letter' - The Paper Shelter

Vandaag start op het Kleuren met Potlodenblog weer een nieuwe challenge.
Ook deze maand hebben we weer 4 sponsoren, waaronder Lili Of The Valley.
Ik ben aan de slag gegaan met Dragon Letter en de digistampset Baked with Love.
Ik heb de afbeelding ingekleurd met FaberCastell Polychromos
Voor de liefhebber heb ik hier de gebruikte kleurnummers:
sterren: 205
vogel: 170  280  -124-127-142
brief: 270-272
draak: 170-168-167-278  181  130-124-127-142-129.

Het designpapier is een heel oude paperpad van Lili Of The Valley - NitWitCollection - Perfect Pair. NitWitCollection verkoopt tegenwoordig zelf designpapier..... digitaal DP weliswaar.

De sketch zullen jullie ongetwijfeld herkennen. 
Ik vond de CS sketch van augustus zo leuk dat ik 'm persé gebruiken wilde.
Met de challenge kon ik echter niet meer meedoen, omdat de kaart pas vandaag gepubliceerd mocht worden.... maar het was een feestje om met deze sketch te werken. Ik denk dat ik er nog wel meer kaarten mee ga maken.

Zoals altijd is er geen thema bij de challenge van Kleuren met Potloden. Wél is vereist dat de afbeelding gekleurd wordt met kleurpotloden.... het merk maakt totaal niet uit.
Dus kleur je graag met potloden doe dan deze maand gezellig met ons mee.
Hop even naar het Kleuren met Potlodenblog om te zien welke schitterende kaarten mijn teammaatjes gemaakt hebben.

Een heel fijne zondag allemaal en tot een volgende kaart.


donderdag 17 augustus 2023

'Peony' voor Karin (DT KmP)

Begin augustus was Karin (DT KmP) jarig en het leek me wel toepasselijk om een kaart te maken met een digi van één van de sponsoren van KmP.
Ik heb gekozen voor een digi van Ching-Chou Kuik
Ik heb Peony ingekleurd met FaberCastell Polychromos.
Voor de liefhebber heb ik hier de gebruikte kleurnummers
(in volgorde van aanbrengen)
haar: 268-179-176-177
bloem haar: 190-191-192-157 (187 blenden) 168-167-278
huid: 132-189-190
ogen: 167-278  167-176-271
lippen: 132-192
sieraden: 191-192  170-167-278
shirt: bies: 190-191-192 (187 blenden)
basis: 170-167-165-278     
bloemen: 268-188  (187 blenden)

Het designpapier komt uit een (oude) paperpad van Papermania - A Wonderful Christmas Time. Jullie zien dat je kerstpaperpads ook heel goed voor andere gelegenheden kunt gebruiken.
De tekststempel komt van een stempelsheet van de Action.

De challenge bij KmP loopt nog tot en met 7 september 20.00 uur.
Je maakt niet alleen kans om leuke digi's van Ching-Chou Kuik te winnen, maar ook van
Alex Sebaria Designs, All Dressed Up en PaperNest Dolls.

Deze week is het de laatste week van de zomervakantie voor Casper en Floris. Maandag gaan ze allebei weer naar school. Casper is 2 weken geleden een paar dagen bij me geweest en nu is het de beurt aan Floris. Floris boft, want het weer is nu aanzienlijk beter dan 2 weken geleden. Dat wordt zwemmen vandaag denk ik 😎..... of wellicht een bezoekje aan de speeltuin.
We zullen zien!

Fijne dag allemaal!

dinsdag 15 augustus 2023

'Hello Bear' - Amanda Jayne Designs

Ik ben helemaal fan van de schattige digi's van Amanda Jayne Designs en heb mezelf een tijdje geleden getrakteerd op Hello Bear. Toen ik de kaart aan het maken was, wilde het maar geen zomer worden. 
Dan maar zomer op een kaart 😎.
Ik heb dit schattige beertje ingekleurd met Derwent Lightfast kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de gebruikte kleurnamen:
Beer: Brown Ochre-Van Dyke Brown-Chocolate
Vlinders: Sun Yellow-Dark Honey (door de glitterglue zie je daar niet veel van 😏).

Ik ben weer eens gaan rommelen tussen mijn spulletjes en kwam passend designpapier (Action - Geel) en stansen van Marianne Design (bloemen) en Joy (vlinders en strik) tegen! Hiervoor heb ik geel cardstock gebruikt en bewerkt met gele glitterglue.

Gelukkig hebben we inmiddels zomer. 
Ik ben veel buiten te vinden. De regen was goed voor de planten en bloemen, maar ook voor het onkruid. Ik ben stukje bij beetje de tuin weer onkruidvrij aan het maken..... voor zover dat lukt, want als ik de tuin aan de voorkant klaar heb, kan ik aan de achterkant weer beginnen 😂. Houd me bezig zullen we maar zeggen....

Geniet van het mooie weer!

maandag 17 juli 2023

'Lily Quokka' - Amanda Jayne Designs

Vandaag een kaart met een digi van AmandaJayne Designs. Dit jaar sponsort Amanda (helaas) alleen de challenge van juli, maar volgend jaar is AmandaJayne Designs maar liefst 3x sponsor. Ik vind haar digi's echt gewéldig.  
Op het Kleuren met Potloden blog is al een kaart te zien met een digi van Amanda. Petra heeft donderdag jl. een kaart geplaatst met Bear with Poinsettia. Ik ben aan de slag gegaan met de andere digi die wij als DT van haar ontvingen (waarvoor dank 😊):


Ik heb de digi ingekleurd met FaberCastell Polychromos.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
Bloempot: 172-163-267-278-157
Lelies: 163-132-189-217-157
Quokka: 132-189-280-177

Ik heb weer de sketch van CSG gebruikt..... gewoon omdat ik het een heerlijke sketch vind om mee te werken.
Het designpapier komt een oude paperpad van BasicGrey - Two Scoops. De bloemen komen uit mijn (gigantische 😬) voorraad en de swirls zijn gemaakt met een oude stans van Marianne Design. De tekst is gemaakt met een oude lettertang en de knoopjes zijn haast antiek.
Jullie zien.... alles is oud op deze kaart, behalve de digi van AmandaJayne Designs 😄.

Challenges:

Een fijne maandag gewenst.

maandag 10 juli 2023

'Santa Ted's Christmas Morn' - Colour of Love

Vandaag is weer een challenge van start gegaan bij Kleuren met Potloden.
Zoals elke maand hebben we maar liefst 4 sponsoren (en dus 4 prijzen).
Deze maand zijn de sponsoren:
Ik mocht aan de slag met een digi van Colour of Love en heb een kerstkaart gemaakt.
Sommigen van ons vinden het heerlijk om een kaart te maken aan de hand van een schets en anderen juist niet. Ik behoor tot de eerste categorie en heb voor deze kerstkaart de schets van CSG gebruikt.
Ik heb de digi van Santa Ted's Christmas Morn ingekleurd met FaberCastell Polychromos kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de kleurnummers:
hoed: 170-168
hulst: 278-191-217
huid: 189-190
haar: 191-263-199
sjaal: 191-225
jas: 191-217
(hand)schoenen: 180
mok: 146-120
boomstam: 176-280-177
kampvuur: 225-223-191-115-107-105
lange cactus-kerstcactus: 172-173-278
cactussen rechts-links-onder: 172-278-167
plant linksonder: 168-167
rotsen: 232-234-199
Voor alle schaduweffecten heb ik 157 gebruikt.
Om een sneeuweffect te maken heb ik voor de vlokjes een Pearlpen gebruikt en voor de gevallen sneeuw 'Fluffy Stuff' van Cosmic Shimmer.
Het designpapier komt uit een paperpad van Kars 'X-mas Collection'. 
De tekststempel is (dacht ik) van TheGreetingFarm.
Voor de afwerking heb ik maar weer eens de sneeuwvlokjes van Xenos gebruikt.

Neem ff een kijkje op het Kleuren met Potlodenblog om te zien wat de andere dames gemaakt hebben met de digi's van de sponsoren...... en doe deze maand gezellig met ons mee!

Sinds vrijdag heb ik een logeetje..... en dit keer is het niet één van de kleinkinderen.
Aila de BernerSennen van Leonie komt Barry (onze JackRussel) en mij gezelschap houden tot eind juli. Het is een ontzettend lieve hond... een echte lobbes.
En als Aila eind juli weer naar huis gaat, komen Casper en Floris om de beurt een paar nachtjes logeren.
Jullie begrijpen..... ik verveel me de zomerperiode niet.

Challenges:
Carlin's Kaartenparadijs: 60 - C (cactus-campfire-christmas)

dinsdag 13 juni 2023

'Ashley' voor Ans

Eergisteren was Ans jarig en ik stuurde deze kaart naar haar:
De digi is van Mirtillamente en heet Ashley
Ik heb ingekleurd met PrismaColorPremier kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de nummers van de kleurpotloden die ik gebruikt heb:
Haar: 1006-932-1007-933
Huid: 927-939-1092-1032-923
Jurk: 1026-956-932-1007-933
Roes Jurk/Handschoenen: 1006-907

Het desginpapier is van First Edition - Wildflower. In deze paperpad zitten een aantal metallic-achtige velletjes en deze heb ik gebruikt voor de achtergrond, de blaadjes en de sneeuwsterren.
Ik wilde eigenlijk meer in de stijl van Ans blijven en een mooie tule rozet gebruiken, maar op de een of andere manier stond dat gewoon niet op de plek die ik voor ogen had..... dus heb ik maar een organza bloem gebruikt. Vond ik beter staan.
De tekst heb ik gemaakt met een tekstverwerkingsprogramma.

De kaart is ook te zien op het Kleuren met Potlodenblog.

Ik wil deze kaart aan de volgende challenges mee laten doen:

Afgelopen tijd was een lastige tijd voor ons. 
Het was zaterdag een jaar geleden dat Martin overleed. 
Ik vond het bij tijd en wijle een heel moeilijk jaar..... zeker de maand voor de overlijdensdatum. Het is net of je alles weer opnieuw beleeft. 
Van een aantal mensen had ik al gehoord dat het 2e jaar moeilijker is..... maar daar geloof ik niet in. 

Om het 1e jaar positief af te sluiten hebben we zaterdag een mooie speciale route met de auto gereden.
Martin was - toen hij nog geen MS had - een fanatiek wielrenner en hij had zo diverse 'trainingsrondjes'. Een daarvan was Markelo - Holterberg - Hellendoorn - Lemelerberg - Vilsteren - Ommen - Den Ham - Daarle - Wierden - Rijssen - Markelo. Deze route hebben wij zaterdag gereden en onderweg ergens geluncht. Ook hebben we een prachtige wandeling op de Lemelerberg gemaakt.
Komende vrijdag is het de dag dat de uitvaart was en die dag gaan Niels, Berend en ik naar de dierentuin in Arnhem. Daar zijn wij als gezin in 1997 een keer geweest. We hadden toen net onze 1e aangepaste bus en Martin zijn 1e elektrische rolstoel..... dus we konden toen sinds jaren weer samen weg.... het is toen een hele mooie dag met prachtige herinneringen geworden. Dit jaar maken we weer mooie herinneringen.....

Van bloggen is niet veel gekomen de laatste maand, maar dat gaat hopelijk veranderen. Ik wil proberen de draad weer op te pakken en zo nu en dan een kaart plaatsen én weer langs jullie blogs hoppen.... ben benieuwd wat ik allemaal gemist heb 🥰.

Tot gauw!