Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

zondag 24 februari 2019

Hotfoil!

goede morgen allemaal!

Vandaag wil ik jullie een 'hotfoilkaart' laten zien die ik gemaakt heb voor Wilma, die vandaag jarig is.
Ook langs deze weg wens ik je een hele fijne verjaardag Wilma en nog heel veel gezonde jaren.

In de periode dat ik in het DT van Craftlines zat, werden wij geacht de TODO hotfoilmachine te promoten met als gevolg dat ik nu behoorlijk veel hotfoil en stansen heb (en niet te vergeten de TODO-machine).... waar ik eigenlijk erg weinig mee doe 😞. Dus werd het tijd om de TODO weer onder het stof vandaan te halen. Na het instructieboekje bestudeerd te hebben, wist ik weer hoe het foilen in zijn werk ging.
Ik wilde de kaart graag inzenden voor de lopende challenge bij Knutsels en Kadootjes; daar vragen ze een kaart te maken volgens een bepaald kleurenwiel. Je mag kiezen uit 2 kleurenwielen; de een combineer je met wit cardstock en de ander met zwart. Ik besloot die met het zwarte cardstock te nemen en dit is het eindresultaat:




Ik heb de foto's op verschillende manieren genomen, zodat je het effect van hotfoil en holografisch karton goed kunt zien.
Naast zwart heb ik rood (hotfoil), oranje (holografisch karton) en geel (liquid pearls) gebruikt.

Een heel fijne zondag gewenst en graag tot een volgende keer.

19 opmerkingen:

  1. Een mooi apart kaartje heb je gemaakt voor Wilma, Angela.
    Ik ken die techniek niet,maar mooi gedaan.
    Fijne zondag,
    Groetjes, Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een aparte techniek nooit van gehoord, maar zo zie je maar elke keer leer je weer wat.
    mooie kaart is het geworden
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart heb je voor Wilma gemaakt!
    Wat leuk van dat hotfoil en het geeft een gaaf effect.
    Helemaal toppie vind ik dat je het voor K&K heb gemaakt met zwart, de meeste kiezen voor wit.
    Heel erg leuk Angela!
    De hotfoil machine vaker gebruiken zou ik zeggen:)
    Fijne Zondag verder, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zonde om die machine niet vaker te gebruiken!! Wat een mooie kaart.
    En perfect voor de challenge van K&K, waar iedereen heel veel moeite mee heeft, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kaart met een gewledige techniek, nog nooit van gehoord..
    Maar dat apparaat niet meer laten verstoffen hoor, er komen pracht kunstwerkjes uit.

    liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en chique!
    Een mooie zondag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw angela het geeft wel een heel mooi resultaat. Bedankt voor je deelname bij K&K.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaart voor Wilma.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kaart heb je voor Wilma gemaakt. Het is zonde om de machine te laten verstoffen. Het geeft een prachtig effect.

    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ken deze machine niet maar het geeft een leuk effect aan je kaart!
    Gr, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er heel chique uit, mooie kaart met het hotfoil,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou dan moet je hem in het echt zien!!! Sjonge jonge wat is deze bijzonder mooi,ik vroeg me al af hoe je die gemaakt had....een kunstenares ben je Angela!! Nogmaals dank en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooie feestelijke kaart Angela en ik lees dat Wilma er helemaal mee in haar nopjes is ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaart heb je gemaakt! En helemaal prima voor de challenge bij K&K. Nelleke heeft ook zo'n machine,, dus ik heb gezien hoe het werkt. Mooi effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een hele mooie kaart. Ik ken het niet , de hotfoil techniek , maar het geeft een apart en mooi resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik denk dat je hem toch vaker onder het stiof vandaan moet trekken, hele leuke kaart geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele mooie kaart Angela. Ik ken het machine of de folie niet maar het ziet er echt prachtig uit! Leuk dat je de LOTV schaapjes hebt gekocht :) ben benieuwd naar je creatie ermee. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela