Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

woensdag 4 januari 2023

Kletseldate met GerJanne en Nelleke

Allereerst wil ik jullie allemaal een heel
Gezond-Gelukkig-Creatief
2023
wensen.

Op onze knutseldate bij GerJanne in november kregen Nelleke en ik een heel leuke opdracht.
Wellicht hebben jullie al het een en ander gelezen op GerJannes blog. Daar schrijft ze dat het zonder stansen ook te doen is.... en dat klopt..... zeker met de duidelijke uitleg die wij van juf GerJanne kregen 😊.
Vandaag laten we alle drie 1 van onze freubelstukken zien en van mij is dat een kerstkaart:
De voorkant van de kaart sluit met een cirkel die voor de helft vastgeplakt zit op het linkerdeel.
Als je de kaart opent, schuiven de delen achter de verticale strook - die in gesloten toestand helemaal over elkaar liggen - open en komt al een deel van de tekststempel tevoorschijn. 
Als je de kaart helemaal geopend hebt, zie je de tekststempel helemaal. Ik vind het geniaal bedacht.... wie dat dan ook gedaan mag hebben 😊.
Het DP is van GerJanne en kwam - dacht ik - uit blokjes van Action. Waar de tekststempel van is..... geen idee en dat geldt ook voor de stansen die ik gebruikt heb 🙈.
Je kunt eindeloos blijven variëren met dit gave modelletje..... kijk maar bij GerJanne en Nelleke.

Het zal jullie niet verbazen als ik zeg dat ik het helemaal niet erg vind dat de maanden november en december voorbij zijn. Zowel de verjaardag van Martin als die van mij vallen in deze maanden en dan alle feestdagen nog....
Gelukkig heb ik veel steun gehad aan de kinderen, mijn zus en aan mijn (blog)vriendinnen.
Ik heb héél veel verjaardagskaarten gehad en ook veel kerstkaarten. De meesten heb ik - dacht ik - inmiddels persoonlijk bedankt..... en anders komt dat de komende week wel.

Sinds maandag is Casper bij me en hij blijft gezellig tot vrijdag. Hij is inmiddels 7 en dat kun je écht merken. Je hebt er geen omkijken naar..... hij doucht zich zelfstandig en kleedt zich zelf aan, smeert zijn eigen brood..... en dat van mij 😍. We koken samen en 'discussiëren' over TV-programma's. Maandagmiddag zijn we begonnen met het bouwen van een knikkerbaan; eten doen we 'noodgedwongen' in de zitkamer, want de eettafel is 1 grote knikkerbaan.
Casper is zo'n gezellig manneke (mag ik niet meer zeggen van hem 😂).
Peuter- en kleuterkleinkinderen vind ik geweldig, maar nu ik dit zo met Casper meemaak, vind ik deze leeftijd stiekem toch ook héél leuk.

Een fijne dag en tot de volgende kaart!

17 opmerkingen:

  1. Ha Angela,
    Wat is hij gaaf he? Mooie kleurencombi voor kerst had je gekozen. Ik was al weer vergeten wat jij en Nelleke hadden gemaakt. Wat fijn dat je zoveel post hebt gekregen met kerst en je verjaardag. Maar ik begrijp heel goed dat je blij bent dat deze donkere maanden (letterlijk en figuurlijk) voorbij zijn.
    En heerlijk dat Casper zo'n gezellig kind is. Lekker zelfstandig al en dat je echt een gesprek kunt hebben is ook zo leuk. Elke leeftijd heeft zijn charme...wat zul jij deze week genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie kaart in dit model en het is heel leuk papier. Nog veel plezier met Casper!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk model kaart, je hebt er een mooie kaart mee gemaakt!!
    Dat klinkt erg gezellig zo'n logé en wat lief dat hij je zo verzorgt!! Geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kom net bij GerJanne vandaan en nu kom ik jouw versie bewonderen. Ziet er mooi en kunstig uit zeg!
    Begrijpelijk dat jij blij bent dat het januari is, maar ik ben dat ook altijd hoor. Lekker gewoon doen!
    Geniet maar lekker van Casper. Gezellig zo'n kleinzoon!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gave kaart !!!
    Maar geniet vooral van kleinzoon !
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja, die van jou is ook heel leuk!
    Wat klinkt het gezellig samen met Casper. Ik vind dat iedere leeftijd zijn charmes heeft, 7 jaar lijkt me ook heel leuk. Ik moest wel grinniken om je opmerking over het gedwongen in de zitkamer eten, daaruit maak ik op dat Casper je kleinzoon is, want zoiets kan bijna alleen maar bij oma's en opa's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook de beste wensen voor een goed gezond en creatief jaar.
    Leuke kaart heb je gemaakt op de knuseldate.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. toffe kerstkaart met dit kaartmodelletje!
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtige kaart met die speciale binnenkant! Wat gezellig dat Casper bij jou logeert. Hij is al een flinke jongeman die alles alleen kan, daar kun je echt geen manneke meer tegen zeggen;-) Geniet nog lekker van zijn aanwezigheid.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vanmorgen heb ik je kaart al gezien, maar op de telefoon kan ik niet bij je reageren, dus nu maar even. Op de computer zie je de kaarten echt wel beter, Zo viel mij op dat je op de achterkant van de sluitcirkel een stukje designpapier hebt geplakt. Wat een leuk effect geeft dat, net zoals dat randje rondom de tekst. Leuke kaart geworden.
    Gezellig he als er 1 kleinkind bij je logeert, die kan je dan alle aandacht geven. En gelijk ook afleiding na die maanden die nu achter je liggen. We gaan in ieder geval weer de goede kant weer op wat licht betreft. Ik hoop je komend jaar weer te zien op onze kletseldates. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtige kaart hebben jullie gemaakt!
    Het zijn zeker hele moeilijke maanden XX gelukkig steun gehad, dan weet je pas wie er voor je zijn.
    Dat klinkt supergezellig je loge, zal straks wel weer even stil zijn.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke kaart maakte je bij GerJanne! Dit is een leuk verrassend model! En ik kan me voorstellen dat je blij bent dat die maanden weer achter je liggen.
    Wat gezellig zo met je kleinzoon! Leuk als ze groter worden, he?! Onze oudste is nu 9, al een hele knul.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooit maakte ik dit model ook, maar zoals zo vaak, daarna vergeet ik het weer en heb ik het nóóit meer geprobeerd.
    Het is inderdaad erg leuk en het open schuivende "dingetje" geeft een verrassend effect.
    Heerlijk als je zo kan genieten van je kleinkinderen.
    Die Casper van jullie klinkt als een heel lief, gezellig mannetjeuh......heertje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Angela, I was thinking of you over the festive period. I am so glad you had good backing and people around you. I love your card.
    Hugs
    Cathy
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jou uitvoering van dit leuke model is ook erg leuk. Gezellig dat jullie zo leuk geknutseld en gekletseld hebben. Begrijpelijk dat je blij bent dat de feestdagen voorbij zijn. Het zijn voor mensen die “alleen” zijn ook geen fijne dagen. Wordt je door de reclames ook wat opgedrongen..dat je met anderen moet samenzijn , eten en drinken…. Fijn dat je lieve mensen om je heen hebt die je ondersteunen. Het ga je goed en de allerbeste wensen. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Angela, ik zag dit model vorige week al bij Gerjanne en wat leuk om nu de jouwe te zien…dezelfde maar toch zo anders, erg mooi geworden.
    Ja die maanden zijn niet fijn na een leven samen…mijn zus heeft haar man ook verloren na een zwaar ziekbed en had het ook erg moeilijk en is zo blij dat het januari is!
    Wat had je een heerlijke week met je kleinzoon (gouden momentjes), heerlijk genieten! Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela