Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

zaterdag 11 november 2023

Ben 80 jaar!

De titel zegt het al..... Ben is vandaag 80 jaar geworden.
Degenen die het blog van Irene volgen, die weten dat Ben afgelopen voorjaar-zomer héél ziek geweest is en nog steeds aan het herstellen is.
Dat Ben vandaag 80 is geworden, zegt veel over de vechtlust van Ben en de steun die hij daarbij gehad heeft van Irene! 
Het is dus duidelijk dat er een persoonlijke kaart richting Apeldoorn gegaan is. 
Toen ik een keer bij Irene en Ben was, liet Irene mij een flink aantal kleine beeldjes van olifanten zien. Ben had deze vroeger vaak meegebracht uit Maleisië. 
Bij JPGArtHub (Etsy) zag ik een leuke ClipArt serie van olifanten en voor ik het wist lag deze in mijn mandje. Dan is het een kwestie van afdrukken, stansen en plakken. Dat laatste is bij mij vaak een dingetje. Er zit vaak overal lijm en alles plakt, behalve dat wat plakken móet! Maar gelukkig ging het dit keer goed. De afbeelding en de basiskaart zijn uitgestanst met de vierkante framestans (grootste en 1 na grootste) van Crealies. Achter de basiskaart heb ik een steuntje geplakt.
De 80 heb ik uit de afbeelding gestanst én een aantal keren uit hetzelfde cardstock als de basiskaart. Alle achtjes en nulletjes netjes op elkaar geplakt en vervolgens in de uitsparing op de afbeelding geplakt. Toen was het nog even zoeken naar de ovale middenstukjes van de 8 en de 0..... want die waren bij het afval terecht gekomen 😬.... volgende keer opletten!
Als laatste de tekst (stans Crealies) erop geplakt.
Irene appte vanochtend dat Ben de kaart mooi vond...... altijd fijn om te horen 😊!

Ik stort me zo weer op de plinten. Het begin is er. Ze zitten bijna allemaal inmiddels 1x in de grondverf.
Nu ff doorbijten 😉.

Een heel fijn weekend allemaal!

18 opmerkingen:

  1. Bedankt hebben we je al en ook weer een beetje 'bijgepraat' maar nu te lezen hoe de schitterende en echt toepasselijke kaart tot stand is gekomen vind ik helemaal top! Prachtig die olifanten en de 80 uit het dp én de vele laagjes viel me al direct op. Hij staat te pronken tussen die leuke plantenpotjes van je 🥰. Dag lieve din, dikke dank je wel knuffel!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plinten verven?? Petje af: ik zou niét meer overeind komen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pracht van een kaart voor de jarige Ben!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart heb je voor Ben gemaakt. Leuk idee om de 80 uit de afbeelding te stansen en het verhoogd weer terug te leggen. Succes met het schilderen van de plinten.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie kaart Angela en een prachtige afbeelding gekozen gezien dat olifanten in trek zijn.
    Fijn dat je Ben er blij mee maakte.
    Fijn weekend verder, groetjes Ellen
    Ellen’s Greetingcards

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele gave kaart voor Ben !!!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele mooie kaart is er naar Ben gegaan en wat goed dat je dat wist van de olifanten. Je kaart voor Angélique is ook een pareltje, heel mooi ingekleurd Angela.
    Succes met je plinten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige kaart, heel stijlvol, mooi gemaakt.
    Succes met de plinten, goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi kaartje met de olifanten erop. Leuk met de leeftijd in 3d gemaakt.
    Succes met je verfwerk.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou en of die leuk is geworden. Prachtig om zo ook een persoonlijke kaart te maken. Wat was ik blij dat je vanmiddag thuis was. In alle drukte gewoon het een en het ander vergeten mee te nemen. Wat goed van je dat je mat de plinten beginnen bent. Als je maar eenmaal bezig bent. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel gaaf deze olifantenkaart met Irene er zelfs ook bij ;-)
    En die 80 er zo uit is een heel subtiel detail vind ik. Gelukkig was ik op tijd met mijn kaart op de bus te doen en Irene bedankte namens Ben. Dus niet voor niks donderdag nog aan de slag gegaan,
    Wat moedig om de plinten te verven! Je hebt vast eer van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuk dat Ben niet is vergeten door blogland en jij hebt een prachtige persoonlijke kaart voor hem gemaakt Angela en wat leuk dat je dit wist van die mee gebrachte olifantjes! Zet 'm op met de plintjes, het geeft weer veel voldoening als het klaar is!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige en persoonlijke kaart heb je voor Ben gemaakt Angela.
    Groetjes en succes met plinten verven,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat Ben en Irene dit enorm waarderen snap ik, ook de persoonlijke noot door de olifant! Gave kaart, Angela! Haha, die binnenstukjes, zoooo herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt een prachtige toepasselijke kaart voor Ben gemaakt. Erg mooi gemaakt. En is zeer goed ontvangen zo te lezen. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela