Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

zaterdag 11 maart 2023

Daphne en Caroline

Bij het rommelen in mijn hobbykamer kwam ik mijn doosje met Laviniastempels tegen. Ooit op een beurs gekocht, maar er nooit echt iets mee gedaan. Dat is - in mijn geval - het verradelijke van beurzen; je ziet demonstraties en wordt enthousiast en voor je het weet koop je hobbyspullen waar je bij thuiskomst niet meer goed weet wat je er mee moet..... tenminste dat is mij nogal eens overkomen. Dus mijd ik tegenwoordig beursen 😊.

Terug naar het doosje..... ik wilde toch wel eens met deze stempels aan de slag. Wat is internet dan een uitkomst. Ik heb diverse YouTube filmpjes bekeken en ben aan de slag gegaan, want er moesten nog een aantal verjaardagskaarten gemaakt worden.

De eerste kaart heb ik gemaakt voor Daphne die gisteren jarig was.
Daphne nogmaals gefeliciteerd en ik hoop dat je een fijne verjaardag gehad hebt.
De achtergrond heb ik gemaakt met DistressInk met behulp van mica heuvel- en wolkenmallen die ik met de Silhouette gemaakt heb. De Laviniastempels heb ik met zwarte en grijze Versafine gestempeld. Zo hier en daar heb ik met een witte Molotow-marker accenten aangebracht. De kaart heb ik gemat op donkergroen cardstock en daarna op een witte basiskaart geplakt. Omdat ik niet wist waar ik de verjaardagswens moest stempelen (ik vond het eigenlijk nergens mooi staan op de kaart), heb ik het op een klein labeltje (MFT) gestempeld en samen met een 2e labeltje in donkergroen aan de kaart gehangen; hiervoor heb ik een eyelet in de kaart geslagen en de labels vastgemaakt met Scrappersfloss.

Deze kaart heb ik naar Caroline gestuurd:
Daar zit nog een leuk verhaal aan.
Gisteren kreeg ik een mailtje van Caroline waarin ze mij bedankte voor de kaart..... tenminste ze dacht dat deze van mij was (postcode op de enveloppe)..... er stond niets in de kaart geschreven en toen ging mij een lichtje branden.
Donderdagmiddag kwam ik tot de ontdekking dat ik zowel de kaart voor Daphne als die voor Caroline (weer eens) vergeten was te fotograferen. Dus snel Daphne's kaart gefotografeerd en klaargelegd om te schrijven. Vervolgens die van Caroline op de foto gezet en begonnen met het schrijven van de kaart voor Daphne. Enveloppen waren al geschreven. Dus toen ik met Daphne's kaart klaar was en in de enveloppe gedaan had, pakte ik Caroline's kaart en stopte deze blanco zonder felicitaties in de enveloppe 🙈. Haastige spoed...... gaat nog steeds op 😂.
Dus bij deze: Caroline van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je een hele fijne verjaardag hebt!

Ook voor Caroline's kaart heb ik DistressInk en mallen gebruikt en heb de stempels weer met zwarte Versafine gestempeld. Ook hier heb ik met een witte Molotow-marker accenten aangebracht. Deze kaart heb ik op zwarte cardstock gemat en ook op een witte basiskaart geplakt.
Over het resultaat van beide kaarten ben ik gematigd tevreden en moet me hier nog wel in bekwamen...... dus ik denk dat ik jullie nog wel meer van dit soort kaarten ga voorschotelen 😜.

Fijn weekend allemaal!

24 opmerkingen:

  1. Nou zo kan ie wel weer Angela en dat geldt 100% voor het *matig tevreden* zijn, hoe kom je er bij?? Het zijn 2 beeldschone kaarten en vooral het landschap én de kleuren van de 2e zijn zo mooi!!!!
    Goed weekend XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, zo te zien weet je precies wat je net die stempels kunt doen! Ik herken het wel een beetje van dat enthousiasme op een beurs, maar ik houd mezelf redelijk in toom met nieuwe spulletjes en technieken waarvan ik eigenlijk al bij voorbaat weet dat het niet mijn ding is. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie kaarten heb je gemaakt Angela.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn twee hele mooie kaarten. Heel mooi gemaakt met deze leuke stempels. Er is niks met deze kaarten hoor. Heel mooi. Je bent niet de enige die de kaart vergeet je naam in de kaart te schrijven… Ik had voor de vakantie kaarten klaargelegd die snel op de bus moesten toen we thuis kwamen… Had de en enveloppen al geschreven. Dus doe de eerste kaart in de envelop. Plak deze goed dicht. Daarna had ik nog een. Kijk ik even in… en staat niets in…Dus toen dacht ik dat ik de eerste ook niet had geschreven en dat was inderdaad zo… maar de ontvangster had in de gaten dat de kaart van mij kwam …. Een goed weekend. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaarten allebei, ik houd hier zo van (en ja, ook mijn stempels zijn niet veel gebruikt). Ik hoop dat jouw stempels nog vaak uit hun doosje mogen want je hebt twee prachtige tafreeltjes tevoorschijn getoverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Matig tevreden???? Nee toch Angela, hij is echt prachtig! Ik heb hem helemaal zitten bestuderen en vind hem zo mooi! Dus nogmaals bedankt en toch wel handig die postcodes achterop haha
    Ik heb inmiddels op insta het account gevonden van je schoonzus en nichtje, zo leuk! En leuk dat je mij ook volgt!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat is ook mijn reactie; matig tevreden?? Ze zijn allebei super, ik zou willen dat ik zo'n resultaat had, als ik het zou proberen! Nu de stempels maar niet te ver meer wegleggen! Fijn weekend!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha....herkenbaar Angela....heb ik ook eens gehad....blanco kaartje....maar Caroline had in de gaten dat het van jou was.
    Het zijn twee prachtige kaartjes!
    Groetjes en een fijn weekend,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, ik zie ze met veel plezier voorbij komen hoor, vind deze echt goed gelukt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij overkomt het ons allemaal weleens dat we een blanco kaart versturen, maar gelukkig had je wel je postcode vermeld. Ik vind dat je best tevreden mag zijn met het resultaat. Ik vind ze allebei erg mooi. Gewoon vaker gaan gebruiken!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zijn 2 prachtige kaarten geworden, dus dat matig tevreden kun je wel achterwege laten. Ook ik vind de kleuren van de 2de kaart echt super,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. You tube is een heel handig mdium, vooral voor het maken van inkt kaartjes zijn er hele handige tutorials! Je hebt 2 prachtige kaartjes gemAkt en ik vind ze super gelukt Angela dus je kan het gematigd tevreden achterwege laten!!!
    Fijn weekend verder,
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die zien er schitterend uit! Prachtige kaartjes!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow prachtige kaarten, echt heel mooi gemaakt. En een blanco kaart versturen is mij ook wel eens overkomen.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gematigd tevreden?? Ik vind ze supermooi. Door die stempels ontstaat er altijd een bijzondere sfeer op een kaart, vind ik. Beetje sprookjesachtig, mysterieus.
    En ik heb zelf ook een keer kaart gekregen zonder afzender, ook niet op de enveloppe. Toen moet ik proberen te achterhalen aan de stijl van de kaart van wie het was......

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nouuuu je bent wel erg bescheiden Angela…wat goed dat je deze stempels toen gekocht hebt want je maakte er nu hele mooie kaarten mee, allebei!!
    Hihi ik ontving de laatste keer ook 2 onbeschreven kaarten maar kon het aan de postcode zien maar had ook de werkwijze herkend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo dat zijn twee hele mooie kaarten geworden met je "vergeten" stempels Angela. Ik vind ze er heel professioneel uitzien. Dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat zijn twee mooie felicitatie-kaarten geworden met je " vergeten" stempels Angela. Ik vind ze er heel professioneel uitzien. Gelukkig dat Caroline je postcode herkende. Dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is wat anders als kleuren Angela. Maar prachtig geworden. Je mag hier al best trots op zijn, je hebt het toch maar weer gedaan. En het kleine labeltje maakt he juist helemaal af. En haha, de kaart niet schrijven, gelukkig zijn er in blogland speurneuzen. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Twee prachtige kaarten heb je met de Lavina stempels gemaakt. Mooi opgelost als je de stempels niet graag op de kaart wilt stempelen, leuk zo met de labeltjes eraan.
    Ik herken het wel een beetje de enthousiasme van een beurs. Probeer het ook een beetje te mijden. Als ik nu echt iets nodig heb, dan bestel ik het online. Als ik in een winkel kom, is de verleiding ook weer groot. Hihi.
    Ik denk dat iedereen het wel eens heeft, dat je je naam vergeet op de kaart te zetten. Gelukkig herkende Caroline je kaart stijl.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En juist dat labeltje viel mij meteen op.
    Ik dacht "wat leuk gedaan, want waar past de felicitatie tekst goed op deze kaart, eigenlijk nergens zonder dat het afbreuk doet dus wat een goeie oplossing van Angela om het zo te doen"!.
    Mijn aandacht was dus erg getrokken door het labeltje, hoe leuk is dat dat jij dan schrijft dat je er eigenlijk nergens plek voor haar en het dus maar zo hebt opgelost.
    Heel erg bedankt voor deze mooie kaart.
    Haha, leuk verhaal, de blanco kaart voor Carolien....... ik kreeg ook een blanco kaart🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als ik je kaarten zo bekijk denk ik wel dat je je doosje met Laviniastempels wel meer gaat openen, ze zijn prachtig hoor. De labeltjes zijn een hele mooie oplossing, love it !
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gave kaartjes heb je gemaakt Angela.
    Hihi is mij ook eens overkomen dat ik in de haast vergeten was om de tekst binnenin te schrijven;)
    En dat hebberige op een beurs.... ook dat herken ik. Alleen ben ik een zwakkeling en ga er toch heen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow jij weet er wel weg mee met de stempels, heel mooi gedaan.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela