Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

vrijdag 17 januari 2020

Eindelijk....

Terwijl ik gisteren de blogpost voor het MHH-challengeblog klaarmaakte, zag ik dat mijn laatste echte blogpost op mijn 'eigen' blog dateert van 6 december.
Er is het één en ander gebeurd..... gelukkig hoofdzakelijk leuke dingen.

Buiten de feestdagen ook nog een aantal verjaardagen (waaronder de mijne), relatie-ontwikkelingen bij Niels en een heule-verweg-vakantie van Leonie en haar gezin. Dat alles heeft er toe bijgedragen dat freubelen en bloggen op een waakvlammetje hebben gestaan.

De avonturiers zijn weer thuis; Niels en ik hebben hen 8 januari van Schiphol opgehaald, nadat ze een maand met backpack door Thailand hebben getrokken. Ze hebben de vakantie van hun leven gehad. En de beide mannekes - zo klein als ze zijn - hebben zich uitstekend vermaakt en alle Thailanders (zowel mannen als vrouwen) compleet ingepakt..... iedereen was verrukt van die kleine blonde mannekes. Leonie vertelde dat in één van de resorts waar ze verbleven de eigenaresse elke ochtend fruit en vruchtensap kwam brengen voor Casper en Floris.... dat is toch superlief! 
 In Thailand schijnen ze ochtendgym op straat en in parken te doen.
Tijdens één van hun ochtendwandelingen kwamen ze een aantal dames tegen die bezig waren met hun oefeningen. Daarbij maakten ze gebruik van 'stokken'.  Casper riep gelijk: "Kijk papa, daar heb je Ninja Oma's". (Casper is op dit moment helemaal in de ban de Ninja's 😍).
De mannekes waren voor het eerst op Schiphol en keken voor vertrek hun ogen uit. Ze waren veel te vroeg, maar Casper en Floris hebben zich kostelijk vermaakt.
 Samen op ontdekkingstocht (een van de eerste dagen in Thailand)
Casper geniet nog even van het schitterende uitzicht (de avond voor vertek naar Nederland).

Ze zijn nu ruim een week weer in Nederland. Sebas, Casper en Floris hebben inmidels de draad weer opgepakt, maar Leonie is nog steeds bezig met landen😉 (zoals ze zelf zegt).

De afgelopen maanden heb ik erg weinig gefreubeld.
Op het blog van Irene en GerJanne hebben jullie kunnen lezen dat we 18 december een kletseldate met ons vijfjes gehad hebben; ook Aartje en Nelleke waren van de partij. Het was ontzettend gezellig én leerzaam. GerJanne had weer een schitterende workshop voorbereid.
Het doosje wat we gemaakt hebben ligt nog steeds onafgemaakt op mijn bureau. Zal het eerdaags afmaken en showen 😄.
De vlinderkaart heb ik bij GerJanne gelukkig wél afgekregen.
Dit is 'm:

Het is een ontzettend leuke techniek die ik zeker nog vaker ga toepassen.
Op het blog van GerJanne staat precies hoe we het gedaan hebben.
Ik had nog nooit met DistressOxideInkt gewerkt..... maar wat ís dat leuk werken zeg. Het geeft ook zo'n mooi zachtmat effect vind ik....

Inmiddels hebben GerJanne en ik alweer onze maandelijkse kletseldate gehad.... ook die was weer supergezellig 😁. We hebben heerlijk zitten kleuren met alcoholmarkers. Ik alleen kleuren en GerJanne in dezelfde tijd een hele kaart af. Ik heb inmiddels ook mijn kaart af en zal deze zondag laten zien.

Tot zover..... tot zondag 😉.

13 opmerkingen:

  1. Mooie kaart, Angela! Heb ook nog nooit met de oxide gewerkt, leuk en gezellig om dat met een groepje uit te proberen. Ben benieuwd naar de kleuren van het doosje.
    Fijn weekend,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat alles weer in wat rustiger vaarwater is en dat Leonie en gezin weer veilig thuis zijn. Je kaart van onze kletseldate is prachtig geworden.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heerlijk lange blogpost met leuke foto's en verhaaltjes! Die 2 blonde mannekes zijn écht kanjertje dat ze het zó goed hebben gedaan op dit grote avontuur incl. NINJA-OMA'S 🤣🤣!
    Dat Leonie nog niet geland is geloof ik graag, 1 zonnige dag deze week en verder grijs en nat dus alleen dát is al "afzien" na wekenlang tropen.
    5 kletselaars en 5 totaal verschillende vlinderkaarten door de grote keuze aan oxide-inkt...zó leuk!
    Ben benieuwd naar de resultaten van de inkleurdate!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk de foto's! En wat lachen de Ninja-oma's. Kinderen verrassen je toch altijd weer. Je vlinderkaart is prachtig! Zo leuk dat ik echt niet onthouden heb wie welke kleuren gebruikt heeft, dus dat is echt elke keer een verrassing als ik ze zie opduiken op de blogs. De jouwe is echt heel mooi geworden.
    Mijn kaart voor zondag is een heel andere geworden dan ik van plan was. Ik realiseerde me opeens dat Willemijn op mij blog kijkt! Dus Brownie komt een andere keer op een andere kaart! Ik ben benieuwd hoe jouw kaart uiteindelijk is geworden. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat we even mochten meereizen met hun avonturen, heerlijk. Maar wel fijn dat iedereen weer lekker thuis is.
    En wat een prachtige kaart heb je gemaakt. Ik zal eens bij GerJanne kijken op haar blog.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hadden via de mail al contact gehad, dus ik was half op de hoogte, maar nu ik hier zo lees, incl foto's vind ik het nóg leuker.
    Wel doodeng, je kinderen EN kleinkinderen zo ver weg, maar ze hebben gelijk, doen en genieten, dat is het belangrijkste!! Nemen ze ze nooit meer af, deze herinnering.
    "Ninja oma's", 😂😂, geweldig!!
    De vlinder kaart is erg mooi.
    Ik heb een grote stempel liggen van een vlinder, die ga ik er gauw eens bij pakken.... Ik heb geen oxide inkt, maar met ecoline of met distress inkt moet het ook wel lukken, denk/hoop ik.
    Hier liep het ook anders dan gedacht, ik heb de spullen uit het pakket nog niet gebruikt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend dat Leonie en haar gezin een backpack reis door Thailand hebben gemaakt. Fijn dat ze erg hebben genoten en ook dat ze weer veilig thuis zijn. Geweldig die uitspraak van Casper over de ninja oma’s.
    Je vlinderkaarten
    Je vlinderkaart is heel mooi geworden. Leuk en gezellig om met elkaar te kletselen. En ook om een nieuwe techniek uit te proberen.
    Ik ben benieuwd naar je kaart van morgen.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig verhaal om te lezen, fijn dat de kinderen en kleinkinderen weer veilig terug zijn. Wat hebben ze genoten aan de foto's te zien en dan de Ninja oma's. Geweldig!
    Je vlinderkaart is echt een juweeltje!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een belevenissen, Angela. Geen wonder dat het bloggen en knutselen op een laag pitje stond.
    Je kaart is prachtig!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie vlinderkaart Angela ! En dat geloof ik gerust dat die twee kleien kereltjes iedereen in Thailand hebben ingepakt. Zo schattig het duo op de foto's ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's van de verre reis, een hele onderneming lijkt me. Wel fijn als iedereen weer thuis is denk ik? Mooie kaart heb je gemaakt, leuk om technieken uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke blogpost en mooie foto's! Fijn dat de reis zo geslaagd was. Ja, die blonde mannetjes ... snap wel dat ze iedereen inpakten.
    Ik las al op de andere blogs over de gezellige date, leuk hoor! Mooi jouw versie van de vlinderkaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellig verhaal op je blogje Angela, ik heb het met plezier gelezen,mooie foto’s maken het verhaal levendig en compleet. Je vlinderkaartje is heel mooi geworden. Een fijne avond xx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela