Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

vrijdag 12 juni 2020

Voor Ans..... van Ans


Gisteren was Ans jarig. Dit zal velen van jullie niet ontgaan zijn.
Ans stuurt (net als een aantal andere blog- en hobbymaatjes) elk jaar in de drukke kersttijd naast een kerstkaart ook nog trouw een verjaardagskaart. Dat waardeer ik zeer!
Dus 'moest' er een kaart voor Ans gemaakt worden.
Het probleem was echter dat me geen idee voor een 'Answaardige' kaart te binnen wou schieten. 
Mijn inspiratie is al maanden ver onder nul..... dus zat er niets anders op dan het over een andere boeg te gooien.... want die kaart die zóu er komen!
Ans werkt veel met stansen en lint en kantjes..... dus wat kun je dan beter doen dan een kaart van haar voor jou liften. Dat heb ik gedaan.
Ik bewaar altijd alle zelfgemaakte kaarten van blog- en hobbymaatjes. De kaarten van 2018 en 2019 hangen zelfs nog steeds aan het lijntje boven mijn bureau. Dus ook de kaarten van Ans. De kaart uit 2018 was een echte 'Anskaart'. Dus die heb ik gelift.
Jullie zien dat het niet helemaal hetzelfde is (nog los van het papier).... er ontbreekt een strikje (eigenlijk wel heel essentieel voor een 'Anskaart') en de randstans en de cirkelstans zijn niet hetzelfde. Het strikje paste er niet meer op, omdat mijn kaart iets kleiner is dan het origineel en ik de tekst niet links onderin kwijt kon.
Wat ik wel grappig vond, is dat ik 2 dezelfde stansen als Ans heb én hetzelfde kantje (wat al haast antiek is). Dus al met al is het best een goede nep 'Anskaart'.
Ik had Ans gemaild dat haar verjaardagskaart van mij een gelifte verjaardagskaart van haar áán mij was. Daar moest ze hartelijk om lachen. Bij het openen van de enveloppe had ze wel gedacht 'dat kon een kaart van mij zijn' 😂🤣😂🤣. Missie geslaagd!
Bovendien vind ik kaarten liften leuk om te doen (zeker als je mojo aan de wandel is 🙈).

Hier nog even mijn kaart met taart:

Het designpapier is van FrouFrouCraft - Happy Birthday.... en is digitaal. Het ideale van digitaal papier vind ik dat je het (net als met digitale stempels) net zo groot of klein kunt afdrukken als je zelf wilt.... dus je houdt eigenlijk nooit veel DP over. De afbeeldingen van FFC zijn in png, zodat je er elke achtergrond achter kunt maken die je zelf wilt. 

Challenges:

Geniet van het mooie weer en blijf gezond!

24 opmerkingen:

  1. Dat heb je schitterend gemaakt Angela. Heel mooi en een goede lift van haar kaartje aan jou.
    Een mooie bijdrage voor de Challenge bij Carlin's kaartenparadijs.
    Bedankt dat je meedoet.
    Groetjes,
    Karin DT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie lift en een heerlijk taartje!
    Een gezellig weekend,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee om de inspiratie bij Ans "op te halen" en als ik de opmerking die Ans maakte lees dan denk ik dat je er heel goed ingeslaagd bent. Prachtige kaart.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, dat heb je goed bedacht.
    Wat grappig ook dat Ans dacht "dat zou een kaart van mij kunnen zijn"
    Als je inspiratie zoek is, is dit wel een hele goeie manier om jezelf aan het kaarten maken te krijgen.
    Ik vind jou kaart prachtig, er zitten toch wat eigen details in, dus geslaagd.
    Fijn weekend, ook voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap bedacht om het zó te doen nu je mojo spoorloos is en het is een prachtige kaart geworden Angela!
    Ik heb mei en juni best veel gemaakt, de blogpost staan klaar want totáál géén zin meer dus ik ga als alles geplaatst is in de pauzestand!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaart heb je gelift voor Ans en wat een goed idee van je als je geen inspiratie hebt...die ga ik onthouden! (als je het goed vindt hoor) Leuk dat Ans de kaart meteen herkende haha!
    Houd je het nog een beetje vol...anders ook gewoon een blogpauze nemen!
    Ik word af en toe wat simpel van al dat binnen zitten...we blijven voorzichtig!
    Fijn weekend en groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Angela, deze kaart is zeker "Ans" waardig! Hij ziet prachtig uit! En het was een super idee omdat op deze manier te doen. Fijn weekend!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi gemaakt Angela, en ook slim om een kaart van Ans te liften!
    Prachtige kleurencombie!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel bijzonder bedacht en uitgevoerd Angela, erg mooi.
    Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet er nu weer om lachen.. het is zo'n mooie kaart met een leuke afbeelding en heel mooi papier. Klopt toen ik de envelop open maakte dacht ik.. Heb ik zoiets ook niet eens gemaakt. Ik ben heel blij met je kaart,
    Fijn weekend
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed idee Angela wanneer je geen inspiratie hebt om een (Ans) kaart te liften en zo een Ans kaart te maken. Je bent er goed in geslaagd en helemaal leuk dat Ans er ook zo over denkt.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een supergoed idee van je! En je kaart is mooi geworden, zou je het er niet bij verteld hebben dan zag ik idd gewoon Ans erin.
    Daar zal ze blij mee geweest zijn.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geen gemakkelijke taak om een kaart van Ans te liften, maar je bent daar wel goed in geslaagd.
    Heel mooi gedaan en zo mooi in die blauwe kleur.
    Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een héél goed idee om een kaart van Ans voor Ans te liften. Zij heeft zeker een heel eigen stijl van kaarten maken. Ik vind jouw kaart top geworden in die frisse kleurtjes en met die feestelijke taart Angela. Missie geslaagd hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. This is so beautiful Angela. Lovely shade of blue.
    Hugs
    Cathy
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk dat je de kaart van Ans gelift hebt. Jou uitwerking is erg mooi en Ans was er blij mee zo te lezen.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee om een kaart van Ans voor Ans te liften ...is een hele mooie kaart geworden.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hai Angela,

    Zat een beetje vreemd naar de titel van je post te kijken.

    Maar hij klopt volledig een "echte" Ans kaart gelift voor Ans. Bijna niet van echt te onderscheiden...

    Mooi hoor...

    Groetnis fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Missie zeker geslaagd hoor, Ans zal dit zeker beamen. heel mooi geheel met die blauwtinten.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een super leuk idee!!! Hier is Ans heel blij mee, dat kan niet anders....
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke gelifte kaart van Ans voor Ans. Leuk zoals je de kaart hebt samengesteld. Grieten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een superidee om een kaart te liften. Mijn mojo is volgens mij al 4 jaar pleitos en ben nu bewust gaan knutselen in de hoop dat het weer terugkomt.
    Weet je wat ook helpt? Je hobbykast/kamer opruimen, dan vind je weer allemaal leuke dingen om te maken. Succes, en als ik hier nog een extra mojo vind stuur ik hem naar je op. Groetjes Neltine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. In 1 woord schitterende kaarten Angela !!
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela