Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

vrijdag 22 juni 2018

'Elk nadeel heb zijn voordeel'.....

hallo allemaal!

was bovenstaande titel geen lijfspreuk van de legendarische Johan Cruijff? Vaak werd er lacherig over de uitspraken van Cruijff gedaan...... maar in menige uitspraak van hem zit naar mijn mening een kern van waarheid; zo ook bovenstaande.
Door de steeds slechter wordende gezondheid van manlief door de MS, waardoor Martin op dit moment meer in bed vertoeft dan daarbuiten, ben ik meer dan ooit aan huis gebonden. Om mijn zinnen een beetje te verzetten en niet te veel te piekeren, heb ik mijn Cameo en laptop naar beneden gesleept en zit (voor mijn doen) veel aan de eettafel te freubelen. Uiteraard wel met de deuren open, zodat ik Martin goed in de gaten kan houden (onze slaapkamer is gelukkig beneden).

Vandaag heb ik een kaart voor de verjaardag van mijn schoonzusje gemaakt.
Daarvoor heb ik weer gebruik gemaakt van de print&cut techniek in de software van de Silhouette.


De beide cactussen zijn print&cut designs uit de Silhouette Onlinestore. De grote cactus heb ik alleen geprint en de snijlijn uitgezet, zodat deze niet uitgesneden wordt. De tekst heb ik ook in de software van de Silhouette gemaakt. Daarna het geheel op 13x13 uitgesneden. De kleine cactus heb ik geprint en wél uitgesneden met de Silhouette en verhoogd opgeplakt.
Ik heb er maar gelijk een tweede kaart bijgemaakt voor de voorraad :).


Omdat het groene cardstock behoorlijk slapjes is, heb ik ook een bijpassende binnenkant gemaakt met de Silhouette. Deze keer heb ik de cactussen iets over elkaar gezet, verkleind, een aantal keren gedupliceerd en daarna geprint. En het geheel weer gesneden op 13x13.


Challenges:

Rest mij jullie een heel fijn weekeinde te wensen en wellicht tot gauw!

9 opmerkingen:

  1. Wat naar dat het niet goed gaat met je man Angela. Ik snap dat je dan graag in de buurt bezig bent. Het zijn prachtige kaarten geworden maar voor mij is het tovenarij wat je met de Silhouette allemaal doet ;P Ik ben wel onder de indruk van het resultaat, zelfs de binnenkant is mooi,en cactussen zijn helemaal hot op het moment.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige resultaten !!!!
    Mooi gedaan met de sil !!!
    Fijn dat jullie de slaapkamer beneden hebben
    en dat je zodoende goed op je man kan letten !
    En gelukkig ook nog aan wat afleiding toekomt !
    groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaarten en naar om te lezen dat het met manlief zo achteruit gaat. Fijn te lezen dat je lekker bezig blijft.
    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is geen fijne reden dat je nu meer tijd hebt voor kaarten maken en vooral bezig zijn met de Silhouette, knap hoe jij daar mee kunt werken. Maar niet zo fijn dat het met je man niet zo goed gaat.. Ik vind je kaartjes echt heel mooi gemaakt, sterkte voor jullie alle
    2,
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn leuke kaartjes geworden, maar wel een technisch werkje lijkt me met de silhouet. Je kunt er goed mee overweg! Erg naar dat je man achteruit gaat, maar wel fijn dat je er voor hem kunt zijn. Op deze manier maak je er het beste van. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een gave kaartjes heb je gemaakt. Maar wat naar dat Martin nu meer aan bed gekluisterd is en jij aan je huis. Gelukkig heb je je hobby en je blog, dan blijft je wereld toch wat groter...
    Dank je voor het meedoen bij ons van K&K.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg gaaf deze kaartje, superleuk effect met het verhoogde cactusje! Moeilijk dat je je man achteruit ziet gaan, ik wens je erg veel sterkte en wat fijn dat je hobby wat afleiding geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely card. Thank you so much for sharing it with us at Get Creative Challenges.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela