Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

dinsdag 25 april 2017

Panda!

Goede morgen allemaal!

Gisteren mocht ik weer een bijdrage leveren aan het Craftlinersblog en dit is het blogbericht:

**In Rhenen zijn ze helemaal in de ban van de beide reuzenpanda's WuWeng en XingYadie daar afgelopen week (eindelijk) gearriveerd zijn. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is iets van panda's te koop of te zien in Rhenen; van panda-petit-fours tot panda-ijs en op een aantal rotondes waren grote panda's van mos neergezet.
En om helemaal in de sfeer te blijven heb ik vandaag een panda-kaart voor jullie. Laat Craftliners nu recentelijk een aantal nieuwe schitterende stempels van Marij Rahder in haar assortiment opgenomen hebben..... en jawel daar zat een pandastempel bij. Ik heb altijd al een zwak voor panda's gehad (wie niet), dus zat er in mijn laatste DT-pakket de pandastempel. En daar ben ik mee aan de slag gegaan.
Ik ben begonnen met het inkleuren van de stempel (naar voorbeeld van het 'afdekvel' van de stempel). Dit keer heb ik geen terpentine met doezelaars gebruikt. De kleuren zijn met deze techniek intenser vind ik. Daar staat tegenover dat het inkleuren aanzienlijk langer duurt, omdat je een aantal lagen over elkaar aanbrengt; net zolang tot het resultaat je aanstaat..... en dat duurde bij mij nogal lang ;). Het laag over laag aanbrengen gaat perfect met de FaberCastell Polychromos kleurpotloden.... wat kleurt dat heerlijk weg.
Na het kleuren heb ik de afbeelding uitgeknipt met een pincetschaar met gebogen snijblad; persoonlijk vind ik dit geweldig makkelijk en precies knippen. Na het knippen heb ik de afbeelding gemat op een stuk PapiColor Caramel en uitgeknipt op ongeveer 3 mm van de afbeedling. De rand van het PapiColor cardstock heb ik bewerkt met bruine dye inkt.
Voor de liefhebbers hier de kleurnummers:
panda wit: 230-231-232
panda zwart: 233-235-199
bamboe blad: 172-174-181
bamboe bloem: 182-185
bamboe steel: 187-177-283
lucht: 146-140-120.

De kaart heb ik als volgt opgebouwd.
Ik ben begonnen met een A4 cardstock vel van PapiColor - Caramel (matcht mooi met de bamboesteel) te snijden op 14,5x29cm en te rillen op 14,5cm.
Het toeval wilde dat in hetzelfde DT-pakket de schitterende paperpad Mulberry Kisses van First Edition zat; een geweldig veelzijdige paperpad. Daarin zat een vel dat zich uitstekend leende als achtergrondvel op mijn kaart; deze heb ik op 14x14cm gesneden en ook bewerkt met een bruine dye inkt en vervolgens op de basiskaart geplakt.
Daarna gezocht naar een snijbestand van een bamboeplant en deze met de elektrische snijmachine (bijv. Cricut) uitgesneden. Dit heb ik 3x in caramel (voor de bamboestengels) en 3x in lichtgroen (voor het bamboeblad) gedaan. Daarna de diverse onderdelen op elkaar geplakt en de caramel onderdeeltjes aan 1 kant bewerkt met de bruine dye inkt en de lichtgroene bamboebladeren aan de onderkant met groene dye inkt.
Vervolgens heb ik uit het restant van het (dubbelzijdige) designpapier dat ik als achtergrondvel gebruikt heb, een strook van 5x14cm gesneden. De achterkant heeft een lichtgroene linnenstructuur en dat matcht perfect bij de bamboeplant. De randen van de strook heb ik weer met bruine dye inkt bewerkt en er vervolgens de bamboeplant opgeplakt. Omdat deze 3 lagen dik is, geeft dit een leuk 3D effect.
Daarna heb ik uit het caramel cardstock 2x een grasborder gestanst; hetzelfde herhaald met lichtgroen cardstock. Alle vier grasborders heb ik weer bewerkt met dye inkt. De groene borders heb ik vervolgens op de caramelborders geplakt en 1 aan de onderkant en 1 aan de bovenkant van de kaart geplakt.
Vervolgens de strook met de bamboeplant op de kaart geplakt en tenslotte de panda afbeelding. Deze laatste heb ik verhoogd op de kaart geplakt.
Omdat ik de strook met de bamboestengels nog een beetje kaal vond heb ik de tagstempel van MFT tevoorschijn gehaald en de tekst 'because you're special' gestempeld uit zwarte inkt en na het uitknippen gemat op een restant van het caramel cardstock. Ook deze randen weer bewerkt met de bruine dye inkt en als laatste op de kaart geplakt.
Zie hier het resultaat:
Omdat de kaart aan de voorkant nogal zwaar is, heb ik de binnenkant bekleed met hetzelfde designpapier als ik op de voorkant gebruikt heb (dit doe ik omdat anders de kaart topzwaar dreigt te worden).
Daarop heb ik een vierkant stuk cardstock geplakt om op te schrijven.**
Tot zover het blogbericht.

Ik wil de pandakaart aan de volgende challenges mee laten doen:
Scr@p-Cards Challenge-Blog: 95 Tafereeltje
Crafty Friends Challenge: 56 Anything Goes
The Crazy Challenge: 247 Leafy Green

Gezellig dat jullie mijn blog weer bezocht hebben en bedankt voor alle leuke reacties telkens weer.
Een hele fijne dag gewenst en graag tot een volgend blogbericht!

10 opmerkingen:

  1. Oh wat een prachtige kaart zeg ! Je papier past ook perfect bij deze stempel ! Erg mooi ingekleurd !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een prachtige Pandakaart Angela. Je hebt alles heel mooi bij elkaar gecombineerd.Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Angela dit is geen tafereeltje, dit is een kunstwerk! Ik heb alles aandachtig gelezen, heel veel werk met verschillende technieken en materialen en wat een schitterend resultaat! Het papier past perfect bij hetvgeheel, de panda prachtig ingekleurd en de bamboe uit je wondermachine is nét echt! Dank voor je deelname aan onze Scr@pCards-tafereeltjes-challenge!
    XxIrene -DT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind hem echt GEWELDIG!!!! Alles is zo mooi bij elkaar gecombineerd! Prachtig gekleurd en ja, klinkt bekend ik ben ook altijd een tijdje bezig met kleuren :)
    Een gezellige dinsdag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart Angela,
    heel mooi ingekleurd, dat uitknippen vind ik ook al een hele kunst..leuk zijn de bamboe takken uit je snijmachine, perfect afgewerkt, SUPER gedaan,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Angela,
    als ik dat zo lees allemaal, is het best een intensief werkje geweest deze kaart te maken. Ook het inkleuren dus, maar dat ga ik ook eens proberen! De kleuren zijn inderdaad intenser en dat geeft iets heel moois aan de kaart.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Angela
    Wat een prachtige kaart met die lieve mooie ingekleurde panda, het is een heel mooi tafereeltje.
    Bedankt voor je deelname bij het Scr@p-Cards challengeblog.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Angela wat een prachtige kaart een echt kunstwerkje
    dank voor je mooie inzending op het scrap-cards challenge blog liefs DT martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind dit echt een superkaart geworden Angela. Zo mooi gecombineerd en de lay out is ook geweldig.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello…. You have made a beautiful panda card…. Thanks for entering it into the ‘Anything Goes’ challenge at Crafty Friends Challenge Blog. Good luck in the draw and we would love you to join us again for our next challenge.
    [Diane Louise, Team Leader for Crafty Friends Challenge Blog]

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela