Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

zondag 25 februari 2018

Knuffelbaar...

Hallo allemaal!

Op de site van Crazy for CAS zag ik een hele leuke uitdaging. Het maken van CAS-kaarten vind ik sowieso al een uitdaging.....
In het kader van Valentijnsdag vragen ze bij Crazy for CAS een knuffelbare CAS-kaart.

Onlangs heeft Marianne Design van ontwerper Eline Pellinkhof  een aantal schitterende stempelsets uitgebracht van dieren met een zéér hoog knuffelgehalte. Mijn eerste opwelling was....... bestellen bestellen bestellen. Maar toen keek ik om me heen en vond dat ik inmiddels méér dan genoeg stempels had..... in allerlei soorten en maten.
Maar ik vind de afbeeldingen zoooooo leuk! 
Toen schoot me te binnen dat er in een heel ver verleden (nog voor het tijdperk van de stansmachines) door Marianne Design embossing mallen uitgebracht waren van net zulke knuffelbare dieren..... en waarachtig ik had ze nog.
Dus ben ik aan de slag gegaan met het olifantje. Met het prachtige parelmoercardstock van Aurelie heb ik het olifantje door de stansmachine gehaald en uitgeknipt (2 mm breder dan de buitenste rand van de mal). Daarna heb ik de stans weer op de afbeelding gelegd en alles flink ingedabberd met witte pigmentinkt en deze vervolgens met clear embossingpoeder bestrooid en gedroogd met de heatgun.
Met het olifantje ben ik mijn paperpads (en dat zijn er véél) bijlangs gegaan en vond bijpassend designpapier wat niet al te druk is..... want het moet CAS blijven.
Vervolgens uit het parelmoercardstock 2 fishtails en de tekst 'dikke knuffel' gestanst. De tekst heb ik ook weer flink ondergedabberd en bestrooid met clear embossingpoeder en weer gedroogd met de heatgun en op de fishtail geplakt.
Als laatste alles verhoogd op de kaart geplakt en voilá:


Dit zijn de mallen die ik gebruikt heb:


Allemaal een fijne zondag verder en graag tot een volgend blogbericht.

14 opmerkingen:

  1. Een supermooie kaart ! En wat leuk dat je een oud malletje uit de kast haalde !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die herinner ik me ook nog heel goed en zie het fantje daar nu eens lief zitten! Slim dat je niet direct aan het kopen bent geslagen Angela al is de verleiding soms zó groot!

    Liefs XxIrene. ...sneeuwt het bij jou óók ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig Cas kaartje!
    Heel leuk gedaan met het embossingpoeder. Geeft een leuk effect.
    Lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is so cute & adorable Angela.
    Hugs
    Cathy
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohw, ja... Dat kan ik me ook nog herinneren. Volgens mij heb ik zelfs mijn lamp nog ergens liggen. Maar met de stansmachines van nu gaat het ook goed, zo te zien.
    Het is een super leuk kaartje geworden.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattige knuffel kaart heb je ervan gemaakt. Die mal blijft ook erg leuk. Mooi ook, dat je het met embospoeder hebt bewerkt en ook de tekst.

    Lieve groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vergeet ik bijna waarvoor ik op je blog kwam... Dit leuke kaartje van je zag ik namelijk voorbij komen. Toch blijven deze mallen erg schattig, ik heb ze ook nog bewaard, voor ooit, zoals jij nu hebt gedaan. Erg lief kaartje is het geworden! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een super leuk knuffelkaartje heb je gemaakt Angela

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lief kaartje, leuk dat je mee doet met CFC.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja, we worden op een gegeven moment toch misschien wat terughoudender in kopen, ik tenminste wel. goed idee om dit olifantje weer eens te gebruiken, het is een schat en je kaartje ermee ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik herkende het olifantje meteen want ik heb de giraf!
    Wat een lief kaartje is het zo zeg! Mijn giraf moet ik dus ook maar eens weer te voorschijn halen .......
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahh, wat een lief kaartje ,leuk zoals je deze oude mal hebt gebruikt!
    Hihihi, we hebben inderdaad veel en te weinig tijd maar het nieuwe is allemaal ook weer zoooo leuk!
    Hoop dat je een gezellige avond hebt gehad,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela