Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

zaterdag 3 januari 2015

Gouwe Ouwe...

Goede morgen allemaal....
allereerst wil ik jullie ook een heel gelukkig, creatief en vooral gezond 2015 wensen.
Ook wil ik iedereen heel hartelijk danken die mij een verjaardagskaart en/of een kerstkaart gestuurd heeft. Helaas heb ik niet veel kerstkaarten kunnen maken het afgelopen jaar, waardoor velen het moesten doen met een gekochte kaart. Gezien de gezondheidstoestand van manlief zal het kaarten maken en het bloggen het komende jaar op een laag pitje staan. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

En dan nu de kaart.
Deze post staat ook op het Kleuren met Potlodenblog.
Het is daar mijn beurt om een kaart te plaatsen.
Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien die ik in de beginperiode van mijn gefreubel gemaakt heb. Ik heb nl. de 'eigenaardige' gewoonte om al mijn kaarten op te slaan op mijn pc en soms 'blader' ik door mijn mappen om te zien wat ik zoal in de loop der jaren gemaakt heb.... en te constateren dat de stijl van kleuren en kaarten maken toch wel wat verandert in de loop der jaren.
De 'gouwe ouwe' van vandaag is een plaatje van Precious Moments. Deze kaart heb ik indertijd gemaakt voor de 1e trouwverjaardag van mijn broer.... en dat is héél lang geleden *grijns*.


Het plaatje is ingekleurd met Derwentkleurpotloden en het enige kleurnummer dat ik zeker weet, is nr 390 van de kleding van de jongen. Dat is een kleur die ik heel veel gebruik en die ik bij zowel de Prisma als de Faber Castel kleurpotloden niet kan vinden. Van deze kleur ben ik inmiddels met mijn 3e exemplaar bezig.
Ook is op dit plaatje goed te zien dat ik toen nog geen kaas gegeten had van lichtinval en schaduwen e.d.... Iets wat ik later geleerd heb op de workshop 'Kleuren met Potloden' van Lydia.

Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden zo nu en dan een 'gouwe ouwe' te zien.
Bedankt voor jullie bezoekje en graag tot een volgende keer.
Een heel fijn weekeinde gewenst.


10 opmerkingen:

  1. Lief en vrolijke kaartje Angela. Dank voor de kaart die ik bij thuiskomst uit Engeland vond en nu ik lees dat je helaas door de gezondheid van je man amper nog tijd hebt om te freubelen/bloggen ben ik er dubbel blij mee.
    Heel veel liefs en sterkte, xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Angela,

    Je bent niet de enige met deze 'eigenaardige' gewoonte hoor; ik heb ook nog bijna al mijn creaties op de pc staan. Het is inderdaad leuk om zo nu en dan eens terug te kijken wat we toen gemaakt hebben en de ontwikkeling te zien.
    En natuurlijk hebben we er begrip voor dat de gezondheid van je man voor gaat, al is het voor jou jammer dat je hierdoor minder tijd hebt voor kaarten maken en lekker kleuren, wat juist in stressvolle tijden voor de broodnodige ontspanning kan zorgen.
    Veel sterkte en ik hoop dit jaar toch nog wat van je creaties te mogen zien (al zijn het oudjes).
    Groetjes, Liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook voor jou de allerbeste wensen voor 2015!
    En veel sterkte met je man.
    Ik herken mezelf ook in jouw verhaal hihi.
    En ik ga maar niet mijn eerste kaartjes meer plaatsen.
    Groetjes, Ula

    BeantwoordenVerwijderen

  4. Het is echt een hele gave en mooie kaart,
    vrolijk papier heb je gebruikt ☺

    Een creatieve start van 2015 !
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  5. This is so cute Angela, love the gorgeous colours and layout.
    Thank you for your Christmas card, sorry I didn't know it was your birthday. We must both be Capricorn star sign as mine is tomorrow.
    Hugs
    Cathy
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al is het een oudje, het blijft een mooie kaart.
    Hopelijk mogen we dit jaar weer genieten van elkaars mooie creaties. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk nou toch wat een leukerd. Lekker vrolijk kaartje.
    Het is inderdaad wel lachen om te zien hoe je kaartjes in de loop ter jaren zo kunnen veranderen. Toevallig dat ik pas ook nog één van mijn eerste kaartjes tegen kwam, die is ook zo anders als de kaartjes die ik nu maak.
    Heel veel sterkte met je man.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Angela! Je kaart vind ik mooi; hou wel van die heldere frisse kleuren! Ik wens jou en de jouen een fijn 2015 met veel mooie en creatieve momenten! Ik heb geen idee wanneer jij een nieuw levensjaar instapt, laat het me weten met je adres en er komt dit jaar een kaartje jou richting op! Fijne zondag, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vind het een heerlijk vrolijk kaartje!!
    Ook de allesbeste wensen voor 2015 en alsnog gefeliciteerd!!
    Wat vervelend dat het niet zo goed gaat met de gezondheid van je man, heel veel sterkte en een dikke knuffel,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lekker vrolijk kaartje Angela! Heb zelf ook al mijn kaarten nog op de pc staan en dat is idd wel heel erg leuk om te zien, denk soms echt wel eens van Heb ik die gemaakt?!?!
    Heel veel sterkte met je man
    Liefs, Diana

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela