Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

zaterdag 9 april 2016

Happy Birthday!

Goede morgen allemaal!

Afgelopen woensdag was Wenda jarig en daar hoort (vind ik) een verjaardagskaart bij. Zoals jullie inmiddels wel gemerkt zullen hebben, is Wenda helemaal into de Lindy's Magicals :). 
Dus is er een 'Magical' kaart richting Rotterdam gegaan.
In het blogbericht van Lydia van afgelopen maandag hebben jullie kunnen lezen dat wij (Aartje, Lydia en ik) op onze wekelijkse kleuravond met de Magicals en de GelliPlate aan het stoeien geweest zijn. Ik kan jullie verklappen dat het bij mij geen stoeien meer was, maar een regelrechte battle met de GelliPlate en de Magicals. Of ik had de Magicals te nat en niet genoeg uitgerold, of ik had ze te droog omdat ik te lang uitgerold had met de brayer. Hoe het wél moet hebben jullie allemaal kunnen zien in de video die Lydia eergisteren gepost heeft.
Er zijn heel wat correspondentiekaartjes in de prullenbak verdwenen (ja zelfs niet geschikt om er nog een fatsoenlijke achtergrond van te maken), maar uiteindelijk heb ik toch nog 1 exemplaar kunnen verwerken op de kaart voor Wenda en dit is 'm geworden: 


De werkwijze met de GelliPlate kunnen jullie HIER vinden.
 Ik heb de zeskant gebruikt en uit de serie Hawaiian Islands de kleuren Ocean Breeze Blue en Plumeria Pink gekozen. Voor het bloemenmotief heb ik een stencil van MFT gebruikt.

De kaart heb ik als volgt opgebouwd:
Voor de basiskaart heb ik een strook wit cardstock van Aurelie genomen van 29x14,5cm. en deze gerild op 14,5cm. Uit turkoois cardstock van PapiColor heb ik een tag gestanst (MFT) en uit lila carstock ook van PapiColor de rechthoek. Deze 2 kleuren kwamen het beste overeen met de Magicals. De tekst 'happy birthday' is ook gestanst met een stans van MFT. Daarvoor heb ik de zilveren metal effect sheet van Xcut gebruikt. Deze sheets zijn zelfklevend; ideaal voor het stansen van o.a. tekst. Voor de afwerking heb ik enkel een paar zilverkleurige randen van de PeellOffs van Aurelie gebruikt. Ik wilde de kaart sober houden om zo het accent op de bloemen te houden. 


Hier nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
# Aurelie Kalos Collection Cardstock Pack A4 (AUKC1001)
# Aurelie Peel-Off's The Original Borders 1 Collection Set (AUPO1011)
# Lindy's Stamp Gang Hawaiian Islands Magical Flat Set (mag-flat-02)
# My Favorite Things Stencils Funky Florals (ST-42)
# My Favorite Things Die-namics Stitched Traditional Tag STAX (MFT-525)
# My Favorite Things Die-namics Stitched Rectangle STAX (MFT-506)
# My Favorite Things Die-namics Brushstroke Birthday Greetings (MFT-710)
# Papicolor Karton A4 - Turkoois (301932)
# Papicolor Karton A4 - Lila (301914)
# Xcut A5 Adhesive Metal Effect Sheets (XCU 174409)

Door het gebruik van de Peel-Off's en de metal effect sheets sluit deze kaart ook mooi aan op onze lopende challenge met als thema bling-bling. Doen jullie gezellig mee? Er kan de hele maand nog ingezonden worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela