Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

woensdag 2 maart 2016

Craftliners Challenge Maart: Recycle!

Goede middag allemaal!

Vanochtend is bij Craftliners alweer de 24e challenge van start gegaan.
Deze maand gaan we op de recycle toer.

Ik heb een paar Pringlebussen en een brievenbusdoosje omgetoverd tot een bureau-organizer.


Ik ben begonnen om de Pringlebussen op verschillende hoogtes doormidden te snijden.
Daarna heb ik het deksel van de brievenbusdoos verwijderd.
Vervolgens heb ik alles bewerkt met witte Gesso, om te voorkomen dat de oorspronkelijke afbeeldingen en tekst erdoor heen schijnen. Dit alles heb ik goed laten drogen.
Ondertussen heb ik decoupage-papier (Craft Consortuim) in stukken gescheurd. Je kunt het ook knippen, maar ik vind scheuren een leuker effect geven.
Vervolgens ben ik aan het plakken gegaan met de papiersnippers en decoupagelijm (bijv. Mod Podge).
Voor degenen die nog niet of niet meer weten hoe het in zijn werk gaat:
Je bestrijkt eerst een stukje van het te bekleden oppervlak met de lijm, plakt er een stukje papiersnipper op en strijkt vervolgens met wat lijm het papier glad. Dan bestrijk je weer een stukje van het oppervlak, plakt er weer een stukje papier op en strijkt dit weer glad enz enz. Ik heb er bewust voor gekozen om het voorstrijken in kleine stukjes te doen, omdat de lijm best snel aandroogt.
Daarna alles goed laten drogen.
Als laatste heb ik het geheel afgewerkt met wat kant en rendiermos.


Voor meer inspiratie hop ff naar het Craftlinersblog en zie hoe verschillend er gerecycled is.
Ben zeer benieuwd hoe jullie recycelen..... vergeet in jullie enthousiasme niet dat er minimaal 1 product uit het assortiment van Craftliners verwerkt moet zijn op jullie creaties.

Dat was het voor vandaag....
Morgen ben ik er weer met mijn bijdrage voor het Kleuren met Potlodenblog.
Graag tot dan en een hele fijne dag verder.

xxAngela

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig resultaat! Gaaf hoe je die pringles bussen verwerkt hebt, ze zijn niet meer herkenbaar!.
    groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende organizer is dit Angela. Deze moet ik onthouden, vind het een erg leuk idee.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk!!!
    Wat we allemaal toch weer kunnen hergebruiken. Ik heb al jaren een Pringelsbus in gebruik als penselenkoker.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela