Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

donderdag 29 oktober 2015

Happy Birthday...

Goede morgen allemaal...

Zo is het doodstil op mijn blog en zo 2 dagen achtereen berichten...
Verder dan mijn DT werk kom ik helaas niet.
De verzorging van manlief loopt al maanden niet zoals het eigenlijk zou moeten, waardoor ik (te) vaak werk van de thuiszorg over moet nemen. We zijn in onderhandeling over een betere aanpak van de thuiszorg, maar dat kost tijd. Ook zitten we middenin een (kleine) verbouwing.
Om de transfers van de rolstoel naar bed e.d. en omgekeerd wat comfortabeler te maken voor manlief... en wat minder belastend voor mij, wordt er op dit moment een plafondlift-installatie geplaatst in de slaapkamer en badkamer. Deze zou vandaag gebruiksklaar zijn, maar dat is niet gelukt. Volgende week donderdag gaan ze verder (!?!). Aangezien de inventaris van de slaapkamer nu grotendeels in de woonkamer staat, kunnen jullie begrijpen hoe groot de 'wanorde' in huize Hollander is.
Maar goed; zoals altijd vertrouwen wij op betere tijden :-)

Nu over tot 'de orde van de dag'...

Gisteren mocht ik weer een kaart plaatsen op het Craftlinersblog.

Zoals jullie wellicht weten is het thema van de lopende challenge op het Craftlinersblog 'gebruik een achtergrondstempel'.
Om op deze challenge in te haken heb ik een kaart gemaakt met mega-flakes van IndigoBlu i.c.m. achtergrondstempels.
Voilá.... hier het resultaat van een ochtendje stoeien met mega-flakes...


Zie hoe mooi de lichtval op de flakes van beide kaarten is (ondanks de slechte foto's)


Ik ben begonnen met het aanbrengen van de mega-flakes op het cremekleurige cardstock (afmeting 10x10cm) met behulp van achtergrondstempels.
Hoe je dit doet laat Lydia in deze video zien.

Daarna heb ik de kaart als volgt opgebouwd:
- Snij uit cremekleurig cardstock de basiskaart van 29x14,5cm en ril de kaart op 14,5cm.
- Snij uit lichtbruin cardstock een oplegvel van 14x14cm.
- Snij schuine repen van verschillende breedtes uit het met mega-flakes bewerkte cardstock.
- Plak deze repen willekeurig op het lichtbruine cardstock.
- Doordat de repen smaller zijn dan het oplegvel, hou je wat ruimtes over.
- Vul de ruimtes op met bijvoorbeeld PeelOff's van Aurelie. Ik heb hiervoor de gladde randen gebruikt.
(Deze foto is gemaakt bij lamplicht, waardoor je de PeelOff's goed kunt zien).
- Stans de vlinder.
- Breng mega-flakes aan op de vlinder.
- Plak de vlinder op de kaart.
- Stans uit het cremekleurige cardstock een label (MFT DieNamics Blueprints 13).
- Stempel de tekst (ScrapBerry's Best Friends 'Fairy Birthday') op het label.
- Mat het label op het lichtbruine cardstock en knip deze uit met een rand van ongeveer 2 mm.
- Breng PeelOff's aan op het label.
- Plak het label verhoogd op de kaart d.m.v. 3D foam tape.

Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:


*ScrapBerry's - Decorative Stamps - Circles (SCB4901015)
*IndigoBlu - Honeycomb Background A6 rubber stamp (HCB I)
*IndigoBlu - Mega-Flake Autumn Blaze
*Aurelie - PeelOff's - Original Borders 1 (AUPO1011)
*Aurelie - Butterfly 2 (AUCD1005)
*MFT DieNamics - Blueprints 13 (MFT-453)
*ScrapBerry's - Best Friends - Fairy Birthday (SCB071216b)

Dat was het voorlopig weer.
Maandag ben ik er weer met een kaart voor de nieuwe challenge bij Craftliners.
Bedankt voor jullie trouwe bezoekjes en een hele fijne dag gewenst.

8 opmerkingen:

  1. Prachtig Angela, een schitterende techniek. Top gedaan!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de eerste plaats wens ik jou sterkte met de verbouwing en vertel ik je dat de kaart weer prachtig is
    Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi Angela! Ik zelf sta nog steeds in dubio of ik met de flakes aan de slag wil, ik vind het wel erg mooi, maar heb al zoveel liggen dat ik (te) weinig gebruik.
    Wat een gedoe weer met de verbouwing, eigenlijk kan het niet dat jullie nog een week in de rommel moeten zitten. Ik wens jullie sterkte met alle thuiszorg- en verbouwperikelen en hoop dat betere tijden snel aanbreken.
    Groetjes, Liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  4. A lovely card. Great pattern detail and love the shimmer. Thanks for joining Aud Sentiments challenge. Elaine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb net ok het vrlijke kaartje hier onder bewonderd, totaal verschillend met deze chique glimmer van vandaag mar beide even mooi Angela!
    Meid wat een gedoe, een dikke week geduld hebben tot het eindelijk klaar is en dus in een dikke puinhoop leven..............kunnen jullie nu nog wel gewoon naar bed of is het logeren in eigen huis???? Heel veel sterkte met alles!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the shimmer and shine from the metallic flakes Angela, what a great finish for your card. The butterflies are beautiful and I love the way you did the stencilling in the background. Great cards!
    All the best for the work in your house, I hope things go a lot smoother next week.
    Cheers,
    Beccy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is so beautiful Angela. Gorgeous depth of colour, a creation to be proud of.
    Hope the alterations make things easier for you both sweetie.
    Hugs
    Cathy
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful card .Thank you for joining us at Aud Sentiments challenge good luck Ginny ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela